Sada je Ned ruj 22, 2019 1:22 am




Odgovori  [ 2 post(ov)a ] 
Zamena semeringa i gumi na servo pumpi za Mercedes 124 200d 
Autor Poruka
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Ned stu 06, 2011 12:43 am
Postovi: 93
Lokacija: Beograd
Ime: Morihey
Godište: 0
Moj auto: Mb 124 200d
Pozdrav svima ..obzirom da sam vec u nekim postovima ovde na forumu video da su ljudi pitali za opis procedure zamene semeringa na servo pumpi volana za Mercedes 124 a i sam sam imao slican problem sa curenjem ulj ana dotrajalom semeringu na servo pumpi evo ovde cu slikam ai recima opisati kako sam u svojoj izvedbi uradio dihtovanje pumpe sa gumicama i semeringom.
Na mom Mercedes 124 200D nalazi se servo pumpa marke VICKERS Typ: 78 110bar-a koja na sebi nosi OE broj:1244601880 po katalogu za nju potreban set gumica i semering nasao sam u prodaji od firme FEBI-BILSTEIN taj reparacioni set ima oznaku OE:0004604861 i predstavljen je na sledecoj slici:
Slika

Opis posla podelicu u dva dela prvi deo je SKIDANJE PUMPE SA AUTA (motora) i drugi deo je RASKLAPANJE SERVO PUMPE.

SKIDANJE PUMPE SA AUTA.

Pumpa je na sledecoj slici obelezena sa brojem 3 da bi dosli do nje potrebno je prethodno skinuti sve metalne snale obelezene brojevima 1 kako bi oslobodili usmerivac vazduha,posle toga skinuti i plasticnu cev pod brojem 2 koja vodi vazduh ka filteru vazduha:
Slika

Sledece sto je potrebno uraditi jeste iz sistema za hladjenje ispustiti u posudu oko 2 do 3 litra rashladne tecnosti to cete uraditi tako sto cete sud postaviti ispod hladnjaka sa leve strane gde se nalazi sraf za ispustanje rashladne tecnosti na hladnjaku. Kada ovo radite OBAVEZNO imajte zastitne nacare da vam antifriz nebi usao u oko!
Slika


Sledeci koraj jeste da se skine gornje crevo koje ide n ahladnjak tako sto cete skinuti dve metalne selne obelezene sa brojevima 1 i 2 kao na slici ispod.
Slika


Posto ste skinuli gornje crevo hladnjaka skinite ventilator hladnjaka ( drzi ga sa prednje strane sraf 13mm) a zatim plasticni usmerivac (pokolopac) za vazduh isto skinite van auta i na slisci dole videcete da se sada jasno vidi pogonski kais. Pre nego se skine kais na remenici od servo pumpe nalaze se 3 srafa koje je potrebno otpustiti (otpustite ih dok je kais zategnut da bi ih kasnije lako odvrnuli). Kada su ta tri srafa malo otpustena pristupite skidanju pogonskog kaisa tako sto cete otpustiti i izvuci sraf na slici obelezen brojem 2 gurnite zatim plasticni drzac federa na dole (ka poodu) kako bi se nategnutost kaisa oslobodila.
Slika



U sledecem koraku odvrnite tri srafa sa remenice pumpe (obelezena strelicama) i skinite remenicu kako bi vam se iza remenice ukazala 2 srafa sa leve strane koja drze servo pumpu pricvrscenu za motor.
Slika

Sledeci potez jeste skidanje hidraulicnih creva sa pumpe ima ih ukupno dva. Gornje crevo predstavlja povratno crevo od glave volana (crevo niskog pritiska) donje crevo je crevo odlaznog pritiska (visokog pritiska)...za odvrtanje srafova tih creva bice cam potrebni viljuskasti kljucevi za gornje crevo 17mm i za donej crevo kljuc 19mm. KAda ih skinete iz creva a i iz pumpe krenuce da curi ulje pa bi bilo dobro da imate neku posudu pri ruci za prihvat ulja ( ja sam pre celog posla izvukao ulje iz rezervara servo pumpe spricem medicinskim).
Slika

Posto je moja servo pumpa duzi vremenski period pomalo gubila ulje, ulje se razlivalo i vremenom se na pumpu koja je bila mokra od ulja zalepilo puno prasine koju sam uspomoc benzina i cetke uspeo da skinem deo po deo...uradite obavezno ovo ciscenje da bi posle dok raskpalapte pumpu imali cistiji posao a i da ti komadi nauljene prasine nebi ulaziliu unutrasnjoost pumpe kada je rasklopite.
Slika


Čet stu 22, 2012 7:34 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Ned stu 06, 2011 12:43 am
Postovi: 93
Lokacija: Beograd
Ime: Morihey
Godište: 0
Moj auto: Mb 124 200d
RASKLAPANJE SERVO PUMPE


Ovo je drugi deo gde sam rasklapao servo pumpu deo po deo prvo sto treba uraditi jeste odvrnuti sa gornje strane sraf plasticni i skinuti poklopac rezervoara pumpe (obelezen strelicom na slici) a zatim unutra videcete maticu koji treb ada odvrnete ispod koje se nalazi plasticna navlaka na kojoj su obelezeni Min i MAx oznake za nivo ulja ispod te navlake nalazi se opruga koji cete izvuci a ispod opruge je filter ulja koji cete skinuti i nabavite novi ako ovaj vam nije odavno menjan.
Slika


U sledecem koraku je potrebno odvrnuti tri zvezdasta srafa na dnu posude za ulje kako bi odvojili posudu za ulje od tela pumpe. Na mojoj pumpi to su tri zvezdasta srafa specificna i da bi ih odvrnuli bice vam potreban nastavak gedore sa oznakom 1/4".
Slika


Na sledecoj slici obelezeni sa brojem 1 su cetiri srafa sa prednje strane pumpe (do osovine) koje je potrebno odvrnuti kako bi se pumpa rastavila na dva dela. Takodje na ovoj slici se vidi strelica sa brojem 2 ona pokazuje na O-ring gumicu koju je potrebno zameniti videcete da je ova stara O-ring gumica na pumpi spljostena promenite je sa novom koja je okrugla .
Slika



Posto ste odvrnuli cetiri srafa sa prednje strane pumpe (na strani osovine) n asledecoj slici se vide da razdvojena dela pumpe . Levi deo predstavlja prednji deo pumpe a desni zadnji deo pumpe gde se u centru nalazi regulator pritiska (nemojte ga vaditi van) sa brojem 1 i 2 obelezene su gumice u zadnjem delu pumpe koje je potrebno zameniti novim a na levom (prednjem delu pupme) sa brojem 3 obelezena je jedna gumica koju je potrebno zameniti sa novom.
Slika


Na sledecoj slici se vidi gornji poklopac pumpe koji je potrebno skiniti ispod koga se nalazi rotor pumpe.
Slika


Na sledcoj slici se vidi rotor pumpe zajedno sa listicima kojih ima ukupno 10. Ja sam listice iz rotora izvadio magnetom ono stoje bitno za te listice napomenuti jeste da spoljni deo metalnih listica koji je dalje od osvoin e( sa spolne strane rotora) je malo ovalan i on treba uvek biti okrenut spolja dok je deo metalnog listica do osovine cetvrtast i on ima ostre ivice koje moraju UVEK biti okrenute do osovine ( ka unutrasnjem delu rotora) vodite o ovome racuna jako.Kada se povade metalni listici da bi izvadili rotor van potrebno je skinuti segerov prsten koji se nalazi na osovini pogonskoj obelezen strelicom broj 2.
Slika


Posto ste skinuli segerov prsten sa osovine skinite na gore rotor i spoljnu cauru veliku okolo rototra koja je obelezena strelicom .
Slika



Kada su skinuti rotor i velika caura prenji deo pumpe sa pogonskom osovinom izgleda ovako. Gurnite pogonsku osovinu na dole da izadje van .
Slika

Ovde se vide prednji deo pumpe sa semeringom koji je potrebno zameniti i sa izvadjenom pogonskom osovinom desno. Pogonsku osovinu dobro ocistite krpom da nema nikakve prljavstine na njoj.
Slika



Ovde vidimo sam semering koliko je izradjen i propao , kada sam ga menjao od godina eksploatacije on je skroz stvrdnut tako da uopste kao da nije bio od gume nego od plastike i pucao je u komadice dok ga nisam izvadio. Vrlo vazno je da se ti komadici koji vam upadnu dole u pumpu OBAVEZNO se ocite nesme biti nijednog tu povedite poebnu paznju da sve unutra bude cisto ....namestite novi semering posto ste izvadili stari.
Slika



Kada posle krenete da sklapate delove dobro je da sve unutarnje delove kao i pogonsku osovinu nauljite hidraulicnim uljem za servo polako sklapajte bez zurbe vazno je da sve legne na svoje mesto kako treba.....posl ekad aje pumpa sklopljena vracanje na auto ide suprotnim redosledom od skidanja....

Nadam se da sam pomogao nekome ko ima slican problem da ono sto je zanimljivo set gumica za pumpu bio je negde oko 20 evra dok kod ovlascenog dilera je bio 53 evra.....isti set....
Kada se pumpa namontira na auto nalijte u servo pumpu ulja koje je propisano fabricki upalite auto i da bi ispustili vazduh iz sistema volan nekoliko puta motajte pun levi pun desni to je nacin da se izbaci vazduh iz sistema . Ispratite jos na pumpi da negde nema curenja ulja .....


Srecno :)


Čet stu 22, 2012 7:35 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Odgovori   [ 2 post(ov)a ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 0 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr