Sada je Ned ruj 22, 2019 4:26 am




Odgovori  [ 8 post(ov)a ] 
DIY - popravak sitnih oštećenja na limu 
Autor Poruka
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Ned kol 17, 2008 9:42 pm
Postovi: 508
Lokacija: Cret Bizovački
Ime: Igor
Godište: 1989
Moj auto: Ford Escort mk6 1.75 TD :mrgreen:
s obzirom da kao nemam pametnijeg posla, eo kratak tutorial kako popravit mala oštećenja na limu za relativno malo novaca.. i isprike za polovičan offtopic jer demonstracijsko vozilo nije mercedes, već je oplo :mrgreen:

nadam se da nisam promašio podforum...

prvo - treba vam oštećenje (bliski susret sa A4 na parkingu - osiguranje prizalo 50% štete via nagodba):

Slika
Slika

srećom, samo su se otkvačile kopče na braniku, pa tu nemam ništ poslikano, osim što je zakačen tamo gdje treba..

prvo treba popeglat lim - u mom slučaju čekić featuring šipka&letva&čekić.
dalje, treba očistit površinu od smeća, i pobrusit od ispucale i polu-oljuštene farbe, hrđe i inih neželjenih sra**a:

Slika

tu sam koristio 180 šmirgl, ručno

slijedeći korak je kitanje. meni se kao najbolji pokazao komad laminata u kombinaciji sa metalnim špahtlama (set od 4-5 komada - 8 kn). kak se pirprema kit - vidi na pakiranju

dublja oštećenja (kao u mom slučaju) treba popunjavat slojevito, uz šmirglanje između slojeva (poravnat malo treba). kod mene je bilo 3 sloja. tu se može šmirglat ručno sa npr 60 šmirglom

Slika

odmah da "operem ruke" - limarenje je bilo odmah drugi dan nakon kontakta, kako bih mogao montirat drugu lampu. sa pogužvanim limom se deda vozio mjesec dana, dok nije stiglo izvješće od osiguranja, i kako je to počelo lagano povlačit smeđe-crvenu boju (koja je karakteristična za starije opele i fordove, a ostalo mi kita i šmirglova dok sam forda sređivao,...)....

nakon sušenja slijedi šmirglanje. mazohistima preporučam ručno, ostalima drhtalcom. ovdje se vidi da sam napravio mali zaj** time što odmah nisam skinuo lampu (kao mislio sam da će ić bez skidanja). radio sam sa onom "pravokutnom" sa 100 šmirglom (inače je bolje krenut od 60 ili 80, pa s njim pokupit neravnine, a sa 120 na mal grublje, i sa 180 finiširat, al eto ostala mi samo 100tka od escorta). kit inače voli pojest šmirgl.. nemojte se ništ zabrinjavat ak dođete do lima ili ak naletite na godove (kao što sam ja naletio - na tom mjestu auto ima svega 11 različitih slojeva boje (tvornička temeljna x2 (zaštita pa primer), pa crni metalik, pa lak, pa crni metalik, pa lak, pa filler, pa zeleni metalik, pa lak, pa zeleni metalik pa lak - očigledno je ovaj auto bio bubnut, pa je kao donor lima bio neki crni, koji je isto bio bubnut na toj strani - inače, kod boje sa pločice ispod haube odgovara zelenoj), i bit će još 3 )
pošmirglano izgleda otprilike ovako:

Slika

poslije šmirgla treba opet očistit površinu, ovaj put za krečenje fillerom. to se može napravit antisilikonom, a s obzirom da je ovo cheap cheap projekt, koristio sam nitro razrjeđivač kupljen u pjetla - litra za nepunih 13 kn.
i usput bi valjalo maskirat dijelove koji ne želimo pokrečit..fino se potrefilo da je naišao spammer i ostavio 3-4 kataloga u poštanskom sandučiću, pa nisam morao ić do podruma po novine stare

Slika

next korak je špricanje fillera. ovdje sam koristio novol filler u spreju, primarno kupljen za temeljiranje fordovih retrovizora i fijatovog prednjeg branika, al nema veze, bit će dosta (ima pola litre unutra). košta nekih 50 kn. bolja opcija je špricat sa dvokomponentnim, ali osim što više nemam 2k fillera, i prelijeno mi je prat kompresor za to malo..

Slika

ako vidite neke nesavršenosti nakon što se filler osušio - ništa čudno, jedna od njegovih namjena je upravo to - uočavanje grešaka koje se dalje pokrpavaju sa ponovnim kitanjem (u slučaju rupica), šmirglanjem (izbočine),...
idealno bi bilo da je crni filler, na njemu se najbolje vidi, ali i sivi radi svoj posao dobro.

nakon popravljanja nesavršenosti (nakon prvog sloja fillera), ide ponovno filler (nisam slikao jer nema smisla 2put isto stavljat)...
nakon toga slijedi vodobrusni party..
prvo nasuho lagano sa 320 pošmirglam(o), zatim zememo praznu dozu od onog za stakla prat (pitajte curu/ženu/ljubavnicu) i vodobrusni šmirgl, počevši od 400, pa naviše, minimalno do 1000 (ili dok nam ne dosadi)
znači, išao sam sa 400, 600, 800, 1000 i 1200

Slika

slijedi maskiranje i špricanje bojom. maskirao sam dosta dalje od početnog oštećenja, baš kako bih mogao zamaglit i rješit prijelaz. koristio sam boju pakovanu u sprej, na bazi vode (nema više nitra za kupit ). prednost vodene boje je što ishlapi curak i kapljica (na jednom skrivenom mjestu sam namjerno špricao dok ne iscuri, da vidim kak će se ponašat), ali ostane perla u obliku kapi/curka, što se lagano rješava špricanjem drugog sloja. mana je miris - ova moja se osjeti po kemikalijama koje se osjete u labosu kad idete vadit krv..

Slika

poslije baze ide lak, koji sam špricao u 2 sloja - 4 polusloja (više magle) - baš da ne iscuri, jer sprejevi vole curit ako se deblje šprica. rezultat se vidi niže:

Slika
Slika

nakon špricanja kritičnih dijelova, skinio sam masku i lagano zamaglio prijelaz (kojeg će ipak trebat malo ispolirat):

Slika

mislim da će bit dovoljno poliranje običnom pastom (poliranje slijedi za jedno tjedan-2), jer razlike u nijansi nema (auto je prije 3-4 godine kompletan farban (bivši vlasnik), osnovnu boju smo uzeli prema kodu sa pločice, a točnu nijansu po uzorku na C stupu..

evo i ekipe bez koje ne bih to mogao napravit:

Slika

s desna na lijevo:
filler, baza (mipa vodena), lak - powered by Alex Colors u Osijeku..
cca 150 kn su ta 3 spreja, kit i šmirglovi ostali od prije
inače, 2kg kita je 80 kn (a ja potrošio MOŽDA 100 grama), list šmirgla je 4 kn (a treba 8 listova) - sveukupno ispod 300 kn (+ lampa 150), što bi kod lokalnih meštara bilo 500-600 kn samo za lakiranje (pod izgovorom da se vodene boje moraju dugo sušit... za ovo sve sredit trebalo mi je nekih 5 ipo sati, s tim da sam još sređivao i prednji lijevi blatobran (bilo je nabubrene boje, pa je na kraju ispalo da ima 2 rupice) i još koješta oko kuće - u pauzama dok se pojedini sloj sušio...

_________________
I am Locutus of Borg! Your life as it has been is over.
From this time forward, you will service... us!


Pet tra 01, 2011 12:07 am
Profil Šalji privatnu poruku Web stranica
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Sri stu 15, 2006 4:56 pm
Postovi: 2048
Lokacija: Zagreb, Ljubuški
Ime: Ante
Prezime: B.
Godište: 0
Moj auto: W123 300D '76
lijepo napisano, koliko si ostavljao filer i bazu da se suši?

_________________
Kemijsko čišćenje auta, Poliranje farova, LED rasvjeta


Pet tra 01, 2011 1:17 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Ned kol 17, 2008 9:42 pm
Postovi: 508
Lokacija: Cret Bizovački
Ime: Igor
Godište: 1989
Moj auto: Ford Escort mk6 1.75 TD :mrgreen:
Nakon sto se osusilo (kad je izgubi sjaj), ostavio sam jos jedno 20 min... poslije vodobrusnog, povrsinu sam obrisao krpom i sve presao lagano antisilikonom (ostalo mi otprije, nitro bi mogao bit preagresivan)

_________________
I am Locutus of Borg! Your life as it has been is over.
From this time forward, you will service... us!


Pet tra 01, 2011 11:52 am
Profil Šalji privatnu poruku Web stranica
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Pon ožu 10, 2008 10:09 pm
Postovi: 89
Lokacija: CRIKVENICA
Ime: Matija
Prezime: Mišković
Godište: 0
Moj auto: w123 300td-turbodiesel, w124 300turbodiesel-4matic
šta je taj filter? da nije možda špric kit u spreju jer mi tako izgleda

-- čet tra 21, 2011 22:51 --

šta je taj filter? da nije možda špric kit u spreju jer mi tako izgleda

_________________
W123 300TD-TURBO
W124 300D-TURBO 4MATIC


Čet tra 21, 2011 11:42 pm
Profil Šalji privatnu poruku Web stranica
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Ned kol 17, 2008 9:42 pm
Postovi: 508
Lokacija: Cret Bizovački
Ime: Igor
Godište: 1989
Moj auto: Ford Escort mk6 1.75 TD :mrgreen:
je, to je špric kit u spreju :)
lakše mi je radit sa sprejem (ne moram prat kompresor i posudu za miješanje za takve sitnice, a cijenom su tu-negdje taj u spreju i dvokomponentni)

_________________
I am Locutus of Borg! Your life as it has been is over.
From this time forward, you will service... us!


Pet tra 22, 2011 12:40 am
Profil Šalji privatnu poruku Web stranica
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Pon ožu 15, 2010 11:18 am
Postovi: 465
Ime: darko
Godište: 0
Moj auto: E200d 124
dobro si ti to sredio :beer: imas kakav recept za curke rjesavati kad se dese . i reci mi jel moze ostati negdje goli lim prije spricanja boje, nakon sto si na vodu poslajfao . ili sve mora biti pokriveno sto kitom ili spric kitom ti ga zoves filer .


Pet tra 22, 2011 1:33 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Pet sij 15, 2010 9:52 pm
Postovi: 385
Ime: Goran
Godište: 0
Moj auto: w123 240d w211
aj stavi sliku cijelog auta nakon šta si lakirao, tnx :beer:


Pet tra 22, 2011 11:55 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Ned kol 17, 2008 9:42 pm
Postovi: 508
Lokacija: Cret Bizovački
Ime: Igor
Godište: 1989
Moj auto: Ford Escort mk6 1.75 TD :mrgreen:
ma nisam još rješio prijelaz između starog i novog laka (vidi se zadebljanje od maske, tj krep trake)...

@darko - kod primera/fillera recept je jednostavan - pošmirglaš ih :D
kod boje - još jednostavnije - ostavit da se dobro osuši i ishlapit će. jedino treaba taj dio ponovno ošpricat (tek toliko da se ne vidi kako je perla curila)

lak - e, tu nemam iskustva, al trebalo bi ić vodobrusnim dolje, npr od 1000 krenut, pa završit sa 3000 i polir pastom

zovem ga filler jer tak i piše na spreju :)

ne mora sve bit prekriveno, može bit i goli lim, ipak je napredovala tehnika izrade boja i lakova u zadnjih xy godina, ali ipak je preporučljivo da ima nekakvu podlogu

_________________
I am Locutus of Borg! Your life as it has been is over.
From this time forward, you will service... us!


Sub tra 23, 2011 11:24 am
Profil Šalji privatnu poruku Web stranica
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Odgovori   [ 8 post(ov)a ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr