Sada je Ned kol 25, 2019 10:13 pm




Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].  [ 14 post(ov)a ] 
AMG - 40 godina u 20 slika 
Autor Poruka
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Ned ruj 17, 2006 5:25 pm
Postovi: 3736
Ime: Tin
Godište: 0
AMG – 40 godina u 20 slika


Umjesto uvoda, kratko i jasno – AMG slavi 40 godina. Više slika, manje teksta, parola je ovog članka, pa ćemo vam u slijedećih dvadesetak fotki prikazati put prvog i najpoznatijeg Mercedesovog tunera, koji je od prije dvije godine u stopostotnom vlasništvu DaimlerChryslera (tada se još uvijek tako zvao), od starog mlina u Burgstallu do centralnog mjesta u sazvježđu Trokrake zvijezde.

Slika

Godina je 1967. Hans Werner Aufrecht, inženjer zadužen za razvoj ovjesa zajedno sa kolegom Eberhardom Melcherom, stručnjakom za motore, napušta Mercedes i osniva AMG. Skraćenica, osim prvih slova njihovih prezimena, sadrži i referencu na Grossaspach, Aufrechtovo rodno mjesto. Prvi proizvod ovog poduzeća za „projektiranje, proizvodnju i testiranje trkaćih motora“, nastao je na osnovi tadašnje S klase (W108). Zapremina V8 motora povećana je sa 6,3 na 6,8 litara i odjednom je ova glomazna limuzina dobila krila – 428 KS bilo je u stanju potjerati je do 265 km/h. Hans Heyer i Clemens Schickentanz donose AMG-u drugo mjesto ukupno i pobjedu u klasi na utrci 24 sata Spa-Francorchampsa 1971. godine.

Slika

Uspjeh na stazi nije prošao neopaženo. Iako je svijet bio na rubu naftne krize, počinju se javljati vlasnici najvećeg Mercedesa kojima serijskih 250 KS nije dovoljno. AMG odgovara sa tri varijante 6,3-litrenog 'osmaka', sa 280, 300 i 320 KS, i sporskim ovjesom. Najsnažnijoj od njih treba samo 6,7 sekundi do 100 km/h. Francuski Aerospatiale Matra naručuje specijalnu izvedbu sa već pomenutim trkaćim motorom, koja služi za simuliranje ponašanja mlaznih aviona pri slijetanju. Ponuda se širi i na druge modele, a potražnja je tolika da se '76. firma seli u nove pogone u Affalterbachu, gdje joj je i danas sjedište.

Slika

Dvije godine kasnije, AMG izlazi na megdan Jaguaru i BMW-Alpini u ETCC-u. U glavnoj ulozi je ponovo jedan veliki Mercedes, ovog puta model 450 SEC, kojeg je tvornička ekipa u to vrijeme koristila u relijima. Za kružne utrke je snaga povećana za 158 KS (na 375), a težina smanjena za čitavih 465 kilograma u odnosu na serijski model. Nakon nekoliko podija, konačno stiže i prva velika pobjeda, na utrci 24 sata Nürburgringa 1980. godine.

Slika

Godine 1982. predstavljen je kompaktni Mercedes 190 (W201), koji AMG-u omogućava prodor u potpuno novi tržišni segment, ali i do tada neslućene sportske uspjehe. Ukupno 52 pobjede, te tri timske, dvije konstruktorske i jedna vozačka titula (Ludwig '92.) ukupni su učinak „baby-benza“ tokom karijere u DTM-u, koja je trajala od '86. do '93. U AMG-u su posebno ponosni na pobjedu Ellen Lohr, koja je na Hockenheimu '92. postala prva (i do danas jedina) dama koja je trijumfovala u DTM-u. Na vrhuncu razvoja iza podugačkog naziva 190 E 2.5-16 Evolution II krilo se 375 KS. Inicijalni uspjeh AMG-a ohrabrio je Mercedes-Benz da se '88., nakon 33 godine izbivanja, i zvanično vrati na trkaće staze.

Slika

Paralelno sa prvim koracima u DTM-u, AMG je dospio i do udarnih vijesti na stranicama auto-časopisa širom svijeta, nakon što je 1986. Mercedes 300 E, prerađen u njihovoj radionici, postao prva limuzina koja je probila magičnu barijeru od 300 km/h. V8 motor je isprva iz 5,6 litara radne zapremine izvlačio 360 KS (verzija 5.6 AMG), koja je kasnije narasla na 385 KS (6.0 AMG). Za uspjehe ovog automobila, u krugovima ljubitelja AMG-a poznatog kao „The Hammer“, je u velikoj mjeri zaslužna nova glava motora sa četiri ventila po cilindru, razvijena u pogonima AMG-a.

Slika

Zahvaljujući velikoj potražnji i dokazanoj kvaliteti, na cesti ali i na trkaćoj stazi, 1990. godine stiže najveće priznanje za AMG – potpisivanje ugovora o suradnji sa Mercedesom. AMG-ove prerade se od te godine prodaju i održavaju preko Mercedesove mreže trgovaca i servisa, što zahtijeva proširenje kapaciteta, tj. otvaranje treće tvornice i povećanje broja uposlenih na 400. Prvi proizvod izravne suradnje sa tvornicom nastaje 1993. na bazi nove C-klase. C 36 AMG je iz 3,6-litrenog rednog 'šestaka' izvlačio 280 KS, a imao je i specijalno razvijen ovjes te 17-inčne naplatke. AMG preuzima sve sportske aktivnosti tvornice.

Slika

Nova C-klasa zamijenila je model 190 ne samo na cesti, nego i na stazi. Za razliku od konkurencije iz Alfa Romea i Opela, AMG se nije odlučio na pogon na sva četiri točka, nego je u njihovom „hi-tech“ bolidu snaga (510 KS pri 12.000 obr/min. iz 2.5-litrenog V6 motora) preko poluautomatskog mjenjača sa šest brzina išla na stražnje točkove. Kompenzirajući nedostatak trakcije originalnim rješenjem kliznog balasta, AMG je Ludwigu pružio sve preduvjete da odmah u prvoj sezoni (1994.) izbori titulu u DTM-u. Dogodine slijedi dvostruki uspjeh - Bernd Schneider osvaja titule i u DTM-u i u novoosnovanom ITC-u, koji se '96. godine stapaju, što je označilo kraj „starog“ DTM-a.

Slika

Tradicija limuzina na steroidima, ali ovaj put sa zvaničnom potporom iz Stuttgarta, nastavljena je '96. modelom E50 AMG (na osnovama nove E klase - W210). Raspolagao je sa 347 KS i 480 Nm okretnog momenta, AMG-ovim sportskim ispuhom i ovjesom, te 18-inčnim naplacima. Godinu dana kasnije doza steroida je povećana, pa je novi E55 AMG razvijao 354 KS. Nastao povećavajem zapremine Mercedesovog 'osmaka', ovaj će motor (u atmosferskoj i kompresorskoj varijanti) postati osnova AMG-ove ponude u slijedećih nekoliko godina.

Slika

Nakon raspuštanja ITC-a, AMG se prihvatio pripremanja Mercedesovog učešća u FIA GT prvenstvu. Za tu svrhu u samo 128 dana razvijen je CLK GTR, koji je imao V12 sa oko 612 KS, izveden iz motora limuzine S600. Šampionsku titulu iz prvog pokušaja osvaja Schneider, a slijedeće sezone to ponavljaju Ludwig i Zonta. Le Mans, međutim, ostaje nedosanjani san. Evolucija ovog trkača, nazvana CLK LM '98. ima problema sa novim V8 motorom, a još ekstremniji CLR iz '99. godine biva povučen iz utrke, nakon što su Webber i Dumbreck zbog problematične aerodinamike čak tri puta pravili salto unatrag. Srećom, žrtava nije bilo, ako izuzmemo žrtvovanje cjelokupnog GT programa od strane tvornice.

Slika

Za potrebe homologacije, AMG i Mercedes su proizveli 25 cestovnih primjeraka bolida CLK GTR, koji su se od trkaće verzije razlikovali tek po sitnicama (tapacirung, suvozačko sjedište, instrument-tabla). Motor je razvijen u suradnji sa Ilmorom, a snaga mu je u odnosu na trkaću varijantu ukroćena na 550 KS. Cijenom od preko 1.5 milion dolara CLK GTR je postao najskuplji automobil na svijetu. Za cijene specijalnih izvedbi Roadster (samo 5 proizvedenih) i unikatnog SuperSport, u koji je ugrađen AMG-ov 7,3-litreni monstrum od 720 KS, nije pristojno ni pitati.

Slika

Već spomenuti motor od 7.291 ccm nastao je AMG-ovom daljom preradom serijskog Mercedesovog V12 agregata. Osim u cestovni CLK GTR, ugrađivao se i u AMG-ovu izvedenicu modela SL, gdje je razvijao „pitomih“ 525 KS, ali brodskih 750 Nm okretnog momenta. Tu je, naravno, dolazio u obzir samo automatski mjenjač, no ovaj je SL uprkos tome do 100 km/h stizao za 4,7 sekundi. Ovaj je motor još uvijek u proizvodnji, AMG ga isporučuje talijanskom maloserijskom proizvođaču super-automobila Pagani za njihov model Zonda.

Slika

Slijedeći veliki korak u zbližavanju AMG-a i Mercedesa dolazi 1999. godine, kada DaimlerChrysler kupuje većinski vlasnički udio. Sportske aktivnosti i specijalni projekti izdvajaju se u posebnu kompaniju, koja dobija ime HWA (Aufrechtovi inicijali). Prvi zadatak je povratak na trkaće staze, u uskrsnuli DTM, gdje će biti korišten coupe CLK sa V8 motorom od 4 litre zapremine i oko 450 KS. Bernd Schneider osvaja tri titule u prve četiri sezone, dvije sa modelom W208 i jednu sa nasljednikom W209.

Slika

Preuzevši kontrolu, Mercedes širi ponudu AMG-a, koja do 2002. godine obuhvata skoro cijelu gamu (izuzev „minivana“). U prospekt se „ušunjao“ i jedan dizelaš, nazvan C30 AMG, sa petocilidričnim CDI agregatom od 231 KS. Nudio se u sve tri karoserijske varijante (limuzina, coupe i karavan), no uprkos odličnim performansama (0-100 km/h za 6,8 s), te ovjesu, kočnicama i dizajnerskim elementima sa benzinskog C32, ova je ideja naišla na hladan odgovor AMG-ovih mušterija. Baš kao i prvi pokušaj od prije tridesetak godina, kada su u Affalterbachu bezuspješno pokušali ponuditi tržištu prerađene limuzine 240D i 300D.

Slika

Okosnica ponude motora, V8 od 5,4 litara, u manjim se modelima nudi sa atmosferskim usisom, dok u onim većim ima i IHI kompresor, uz pomoć kojeg je u stanju razviti čak do 582 KS. Toliko je, naime, na radilici imala limitirana izvedba (100 coupea i 100 kabrioleta) modela W209, koja osim naslova za najbrži kabrio-četverosjed na svijetu ulazi i u konkurenciju za automobil sa najviše skraćenica u imenu (AMG CLK DTM). Ovaj automobil nije samo izgledao kao da je upravo učestvovao na utrci DTM-a, nego je i performansama bio opasno blizu trkaćoj braći: 0-100 za 3,9 sekundi, maksimalna brzina elektronski ograničena (!) na 320 km/h. U bojama tradicionalno najzahvalnije Mercedesove klijentele, Nürburgringom je u njemu „taksirao“ Bernd Schneider.

Slika

AMG je u više navrata osvajao nagrade za motor godine. Uz kompresorski V8 (2003.), u kategoriji „Najbolji visokoperformantni motor“ okrunjen je i biturbo V12 oznake 65, koji se ugrađuje u S-klasu, CL i SL. Ovaj monstrum razvija 612 KS i (pazi sad!) 1.000 Nm okretnog momenta, što su vrijednosti usporedive sa „über-Mercedesom“ (ili McLarenom) SLR, u čijem je razvoju AMG također učestvovao. I sve to u pola cijene, za „bagatelnih“ 200.000 eura i nešto sitniša (ako želite SL65 AMG).

Slika

U dogovoru sa Opelom i Audijem, Mercedes 2004. u DTM dolazi (kao u stara, dobra vremena) sa limuzinom C-klase (W203), koja je dovoljno privlačna da namami i velika imena iz Formule 1, poput Alesija i Häkkinena. Titulu prvaka (2005.) ipak osvaja relativni anonimac Gary Paffett, a po njegovom odlasku štafetu preuzima iskusni Bernd Schneider, koji je aktualni prvak, te rekorder ovog prvenstva po broju pobjeda i šampionskih naslova. Ove sezone četvorica su vrhunskih vozača na upotrebu dobili i novu C-klasu (W204), dok petero ostalih (uključujući i damu Susie Stoddart) vozi prethodnu generaciju.

Slika

Na osnovu 4-litarskog V8 agregata koji pokreće Mercedesove bolide u DTM-u nastala je cestovna verzija, zapremine 6,2 litre. Ovaj atmosferski motor razvija od 481 KS (CLK63), preko 514 KS (CLS63), pa sve do 525 KS (CL63) i postepeno će istisnuti iz ponude obje verzije starijeg brata od 5,4 litre. Sa ovim motorom u mirovinu odlazi i kompresor, jer su u AMG-u odlučili u budućnosti za kapacitetnije verzije koristiti turbo-punjač.

Slika

U AMG-u su posebno ponosni na tradiciju u Formuli 1, gdje su njihovi automobili na čelu već godinama. Radi se, naravno, o sigurnosnim automobilima (safety car), koji u slučaju potrebe predvode kolonu bolida, a najnoviji među njima je CLK63, koji se od cestovnog modela (osim po narančastim rotirkama) razlikuje i po upotrebi ultra-laganog CFRP-a. Od ove plastične mase (koja se koristi u Formuli 1 i DTM-u) izrađeni su branici, blatobrani, poklopac motora i vrata, što ukupnu težinu smanjuje za oko 150 kg, uprkos dodatnim elementima poput komunikacijske opreme, te masivnijim točkovima i kočnicama.

Slika

Četrdeseta godišnjica osnivanja AMG-a dostojno je obilježena limitiranom serijom (40 primjeraka) modela CL65, uz prigodni dodatak imenu „40th Anniversary“, prepoznatljivog po specijalnoj Alubeam boji karoserije. Korištenjem nanometarskih čestica pigmenta, desetak puta manjih od onih u uobičajenim auto-lakovima, dobija se efekt tečnog metala, koji je do sada korišten samo na nekolicini Mercedesovih konceptnih automobila.

Slika

Mala radionica iz Burgstalla tako je pokazala kako se znanjem, kvalitetom i upornošću može dospjeti do tvornice snova, koja danas ima 750 uposlenika. Iako je Mercedes od 2005. stopostotni vlasnik (ili možda baš zato), u Affalterbachu se motori i dalje sastavljaju po principu – jedan majstor (ili bolje rečeno maestro), jedan motor. Od prvog do zadnjeg šarafa.


preuzeto sa DRIVE- IN-a....


Uto lis 30, 2007 7:30 pm
Profil Šalji privatnu poruku MSNM/WLM
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Pon svi 14, 2007 1:22 pm
Postovi: 29
Lokacija: Zagreb
Ime: Damir
Godište: 1977
Moj auto: W211 E-500 AMG
Post 
AMG je AMG, a Brabus je Brabus, vječno pitanje je odabrati KOJEG ???? :nezna: :nezna: :nezna:

_________________
Mercedes forever


Čet stu 01, 2007 2:20 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Pet ožu 30, 2007 7:13 pm
Postovi: 1216
Lokacija: zagreb
Ime: Alan
Godište: 1980
Moj auto: w124 e280
Post 
najbolje imati obadva! kad bi se imalo love :beer:

_________________
c/p
"Isuse bože,kako je auto ružan,nekakva kombinacija Blanke Vlašić i poziva za vojsku"
...veli čovjek za w123 200d-240d..."jer nisu baš tako tromi kao što svi pričaju"


Čet stu 01, 2007 2:28 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM YIM AIM
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Ned srp 01, 2007 4:11 pm
Postovi: 3538
Lokacija: Donji Miholjac
Ime: Matija
Prezime: Zetović
Godište: 1988
Moj auto: W210 E220D 1995.god. elegance - tatin
Post 
mirda napisao:
AMG je AMG, a Brabus je Brabus, vječno pitanje je odabrati KOJEG ???? :nezna: :nezna: :nezna:


Carlsson :mrgreen:


Sub stu 10, 2007 2:25 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Pet vel 08, 2008 10:08 pm
Postovi: 156
Lokacija: Tuzla
Ime: Armin
Godište: 0
Moj auto: Bullit (;
Post 
mirda napisao:
AMG je AMG, a Brabus je Brabus, vječno pitanje je odabrati KOJEG ???? :nezna: :nezna: :nezna:



pa brabusa naravno :mrgreen:

_________________
http://www.mobile.tech.ba


Pon vel 18, 2008 9:28 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Ned kol 17, 2008 9:42 pm
Postovi: 508
Lokacija: Cret Bizovački
Ime: Igor
Godište: 1989
Moj auto: Ford Escort mk6 1.75 TD :mrgreen:
Post 
moze reupload slikica, popcali linkovi...
:mrgreen: :beer:

_________________
I am Locutus of Borg! Your life as it has been is over.
From this time forward, you will service... us!


Pon ruj 15, 2008 6:27 pm
Profil Šalji privatnu poruku Web stranica
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Pon ožu 31, 2008 10:28 pm
Postovi: 587
Lokacija: Zagreb-Imotski
Post 
Zeta napisao:
mirda napisao:
AMG je AMG, a Brabus je Brabus, vječno pitanje je odabrati KOJEG ???? :nezna: :nezna: :nezna:


Carlsson :mrgreen:


Wald :mrgreen:
I meni je popucalo dosta linkova.. :?

_________________
KO U SIĆU VIRUJE SIĆA GA ČEKA!


Pon ruj 15, 2008 6:41 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail Web stranica
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Pon tra 30, 2007 10:21 pm
Postovi: 1466
Ime: Darth Vader
Godište: 1930
Post 
Ni meni nisu prikazne sve slike!

Odlican text, jos bolja kompanija!

Samo jedan hint! Zar novi Safety Car nije SL? U textu stoji da je CLK, a on je bio prosle sezone.....


Pon ruj 15, 2008 10:08 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Ned kol 17, 2008 9:42 pm
Postovi: 508
Lokacija: Cret Bizovački
Ime: Igor
Godište: 1989
Moj auto: Ford Escort mk6 1.75 TD :mrgreen:
Post 
je, ove godine je SL63 safety, medical je C63, a tekst je nastao prosle godine...

_________________
I am Locutus of Borg! Your life as it has been is over.
From this time forward, you will service... us!


Uto ruj 16, 2008 12:21 am
Profil Šalji privatnu poruku Web stranica
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Pon tra 30, 2007 10:21 pm
Postovi: 1466
Ime: Darth Vader
Godište: 1930
Post 
Aha, skontao......


Uto ruj 16, 2008 4:41 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Pet lip 29, 2007 3:59 pm
Postovi: 1581
Lokacija: Bosnia
Ime: Karl
Godište: 0
Moj auto: Mercedes
Post 
Goran Stealth napisao:
Ni meni nisu prikazne sve slike!

Odlican text, jos bolja kompanija!.....

_________________
Never argue with an idiot: first he'll drag you down to his level, then he'll beat you with experience.


Pon ruj 22, 2008 12:51 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes entuzijast
Avatar korisnika

Pridružen: Sri vel 18, 2009 3:06 am
Postovi: 212
Ime: nino
Prezime: Moharić
Godište: 1985
Moj auto: nakon , e500 w211, cls350 c219, pao na w211 e320.
Post Re:
Mr_ChoLLa napisao:
mirda napisao:
AMG je AMG, a Brabus je Brabus, vječno pitanje je odabrati KOJEG ???? :nezna: :nezna: :nezna:



pa brabusa naravno :mrgreen:


MA PITANJE JE KAKO DOC DO BILO KOJEG....? :boxer:

_________________
"Das beste oder nichts" : Karl Benz


Čet ruj 10, 2009 9:59 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Sri tra 18, 2007 5:24 pm
Postovi: 3090
Ime: Danijel
Godište: 1983
Moj auto: 190E 2.5-16,190D 2.5TD,W210 290TD
teško poštenim radom :mrgreen:
tko ga pošteno zaradi i ne misli o njemu :rotfl:


Čet ruj 10, 2009 10:09 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Pon lis 26, 2009 1:18 pm
Postovi: 20
Lokacija: Split
Ime: Frano
Godište: 0
Moj auto: W140...jednog dana
definitivno AMG ...zaista je puno bolji i od brabusa i carlsona...mogu mu se svi pokloniti

_________________
Postoje automobili i Mercedes


Uto lis 27, 2009 10:35 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail Web stranica
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].   [ 14 post(ov)a ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr