Sada je Pon ruj 24, 2018 1:06 pm




Odgovori  [ 74 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sljedeće
Fotografija-pitanja i savjeti[SVE OVDJE] 
Autor Poruka
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
Za danas tema : Panorame

Panorama je niz fotografija spojenih zajedno da bi se dobio sto siri kut fotografije. Panoramom se smatra sve sto je isto ili vece od ljudskog pogleda, odprilike 160° x 75°, ili kad je fotografija oko 2:1. Znaci da je fotka 2 puta sira, nego kaj je visoka.

Za slikat panorame vam je u principu dovoljan samo fotoaparat. Netreba ni stativ. Pokazal budem cijeli postupak na jednom primjeru. Bar bitnih stvari : pozeljan je manualan mod na fotoaparatu i sto siri objektiv. Zakaj manualan mod? Zato jer onda imate jednake svjetlosne uvjete na svim fotkama koje spajate. Ovo je jako bitno, jer u protivnom se tocno vidi prijelaz izmedu fotografija, imate 2 razlicite ekspozicije, jedna je malo tamnija, a druga malo svjetlija. A sto siri objektiv je pozeljan zato jer vam onda treba manji broj fotki za panoramu.

Prvo kaj napravim, prebacim fotic u Av mod (Aperture priority). To je polu-manualan mod u kojem ja kontroliram otvor blende, a fotic sam prema njemu odreduje brzinu ekspozicije. I onda gledam po lokaciji za panoramu, kakve mi brojkice daje za neku blendu. Po tom odredim neku srednju vrijednost koja bi odgovarala svim fotkama. Prebacim se u manualan mod i namjestim tu postavku. Onda krenem fotkat, obicno s lijeva na desno, al svejedno. Preporuka da slikate portrait fotke (znaci da je duza strana fotke po visini). S tim dobivate na "visini" panorame, kad spojite nebude fotka izgledala "prestisnuto". Fora je da svaka sljedeca fotografija ima oko 1/3 preklapanja s onom prije. To preklapanje morate uzimati, tak da program koji spaja te fotke, zna postaviti fotografije kak spada, na taj nacin usporedi pixele s 2 fotke i zna kak treba spajat onda. I slikate kolko vec fotki treba. Sad se bacate na komp. Opisal bum postupak kak to ide za Photoshot. Nije komplicirano, i trebalo bi proc bezbolno.

Pokazal budem na ovih 5 fotki : (primjetite da su slikane s desna na lijevo)
Slika

U photoshopu postoji vec jedan automatizirani mod za slaganje fotki. Otvori se PS i ide na :
Slika

Otvara se novi prozor di odabirete fotke koje hocete da on spoji, i namjestite neke postavke.
Slika

S lijeve strane odaberete "nacin" na koje su fotke slikane, u kakvoj perspektivi. Spherical je najcesce upotrebljavan za panorame, ak niste ziher kaj, slobodno stavite i na Auto, pa PS pokusa sam odredit. Dolje pri dnu je pozeljno ukljucit sve opcije, one znace to da ce PS pokusat napravit prijelaze da se ne skuzi di koja fotka pocinje a di zavrsava, te da bude pokusal ispraviti geometrijske nedostatke izmedu fotografija. Kliknete OK i sad PS pocinje spajat. S obzirom kolko fotki ima, koje su velicine, kakav komp imate itd. ovo moze trajat od 1min do pol sata, ovisi. Kad je gotof, dobite ovak nekaj :

Slika

Vidimo da se ne skuze prijelazi, ali postoji par problema. Posto je slikano iz ruke, vidi se da nejdu slike bas vodoravno. Linija parkinga ispred auta je prekinuta, tu nije dobro spojeno. No to se sve da rijesiti kasnije u obradi. Primjetite da desno imate 5 layera koji oznacavaju 5 fotografija i koji je dio te fotografije u panorami. Samo da vidite o cem pricam :
Slika

Oke, zadnji korak je da cropamo fotku, i napravimo ovo :
Slika

Taj korak spaja sve layere u jedan, i vise nemrete pomicat svaki posebno. Na kraju se dobije :
Slika

Sad mozete delati s tim kaj trebate, popravljat, mjenjat, kajgod.

Naravno, PS nije jedini program u kojem se to moze, al ja radim u njemu, puno opcija i daje konstantno dobre rezultate. Ovo je radeno u CS5 verziji, mislim da bi trebalo bit slicno i u CS4 i CS3. Jedan besplatni prog koji mozete probat je PTgui (http://www.ptgui.com/), on je napravljen bas za spajanje fotki.

Ovo je jedan od nacina, ima tu jos sitnica na koje bi mozda trebalo spomenut, al mislim da nije potrebno. Panorame mozete radit kakve god, par slika, ili puni krug od 360°, ili od dole prema gore, ili 2 reda fotografija . . . Kaj god vam padne na pamet i ak PS to uspije spojit kak spada.

Evo jos par mojih :

Slika

Primjetite na ovo gore da voda nejde kak spada, nije linija horinzontalna. Negdje desno od sredine je ok, a rubovi "padaju" prema sredini. To je zbog cinjenice da je slikani iz ruke, i prilikom okretanja, ja sam se okretal oko svoje osi, a ne oko osi u kojoj lezi senzor. To je cesta pojava, moze se rijesti, ak se pazi kak se fotka.

Ovo je sa FER-ove C zgrade (one najvise) s 13. kata, pogled prema jugu Zagreba.
Slika

Primjer jedne slikane od dole prema gore :
Slika

Ovo je sa nereda u Varsavskoj :
Slika

Ugrubo je to to. Ak nikad niste radili panorame, probajte, nije tak komplicirano.

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Zadnja izmjena: Boobo-oobo; Pon ruj 26, 2011 7:01 pm; ukupno mijenjano 1 put/a.



Sri lip 08, 2011 10:14 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Ned vel 07, 2010 10:39 pm
Postovi: 1191
Lokacija: Zagreb
Ime: Matej
Godište: 2010
Moj auto: :
W169 200 CDI Avantgarde
W639 Vito - putni
W204 220 CDI Avantgarde
Ja slikam sa Canon-om G11 i jako sam zadovoljan!
Slika
A kad nije pri ruci onda HTC Desire-om


Čet lip 09, 2011 1:54 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
Panning

U fotografiji je panning horinzontalno pracenje nekog objekta. Koristi se za dobivanje efekta brzine i za isticanje objekata na fotografiji.

Ovo je u principu jako simpl. Redovito se upotrebljava za fotkanje utrka, ili slicnih brzih evenata. Glavna fora je zaustavit dovoljno svjetla da dobijete relativno duge ekspozicije. Pod relativno mislim na brzine od oko 1/30s u najgorem primjeru kad se nekaj krece relativno sporo, pa do recimo 1/250 za fakat brze stvari, tipa formule 1. Da bi dobili ostru sliku, morate za cijelo vrijeme ekspozicije pratit objekt na tocno istom mjestu na frame-u, tj. sa foticem ga pratiti jednolikom brzinom i na istom mjestu na fotki. Tek onda imate dobru fotku.

Ak idete u nedjelju na Drift u Micevec, mozete se igrat malo s tim. Nije tesko, a mozete dobit efektne fotke. Ja nemrem ic, a valda netko od vas ide . . .

Ja sam bil prosle godine, i skoro sve fotke su na tu foru. Bilo je dost oblacno, a postavke su bile odprilike ovak: ISO 100, blenda f/4.5, a expo.izmedu 1/30 i 1/60s. Mislim da je takoder bil ukljucen ugradeni ND filter od 3 blende koji ima G serija fotoaparata, no umjesto toga se moze zatvorit blenda kolko ide i spustit ISO kaj nize.

Evo par fotki od prosle godine :

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Imajte na umu da za dobru kompoziciju trebate ostavit Lead room, iliti po naski prostor ispred objekta u smjeru kojim se krece. Znaci ak ide auto s desna na lijevo, onda stavit auto vise na desnu stranu fotke, i ostavit vise prostora lijevo (ispred auta) da se vidi kam ide auto. Ak napravite suprotno onda fotka ne izgleda bas dobro, ko recimo ova moja prva. Bilo bi bolje da je auto vise desno.

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Pet lip 10, 2011 4:34 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Sub lis 27, 2007 2:01 pm
Postovi: 1820
Ime: Ante
Godište: 1986
Moj auto: W201 250D
neki dan na tv-u je bila emisija o munjama i o tome kako se treba uvijek skloniti itd.
onda su prikazali jednog momka koji čeka nevrijeme da bi mogao slikat munje i sijevanje.
viewtopic.php?f=45&t=1799&start=780
da nisi ti taj momak? 8)

_________________
Šta će ti život kad puteve mjenjaš, bolje da umreš nego da se predaš!


Sri lip 15, 2011 2:39 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Ned vel 07, 2010 10:39 pm
Postovi: 1191
Lokacija: Zagreb
Ime: Matej
Godište: 2010
Moj auto: :
W169 200 CDI Avantgarde
W639 Vito - putni
W204 220 CDI Avantgarde
Tomislav napisao:
neki dan na tv-u je bila emisija o munjama i o tome kako se treba uvijek skloniti itd.
onda su prikazali jednog momka koji čeka nevrijeme da bi mogao slikat munje i sijevanje.
viewtopic.php?f=45&t=1799&start=780
da nisi ti taj momak? 8)

To sam i ja pomislio kada sam gledao emisiju, ali ime ne pase ;)


Sri lip 15, 2011 11:06 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
Tomislav napisao:
neki dan na tv-u je bila emisija o munjama i o tome kako se treba uvijek skloniti itd.
onda su prikazali jednog momka koji čeka nevrijeme da bi mogao slikat munje i sijevanje.
viewtopic.php?f=45&t=1799&start=780
da nisi ti taj momak? 8)

Benko napisao:
To sam i ja pomislio kada sam gledao emisiju, ali ime ne pase ;)

Tocno tak, nisam ja taj lik. :mrgreen: Ja fotkam munje iz udobnosti vlastitog doma. Nejde mi se bas van kisnut. :mrgreen:

Za danas mislim napravit pregled opreme za fotice, stativi, daljinci i sl. pa postam kasnije . . .

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Čet lip 16, 2011 9:34 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Ned vel 07, 2010 10:39 pm
Postovi: 1191
Lokacija: Zagreb
Ime: Matej
Godište: 2010
Moj auto: :
W169 200 CDI Avantgarde
W639 Vito - putni
W204 220 CDI Avantgarde
Jel imas kakav savjet za fotkanje maturalne, prvo ce biti fotkanje po danu ispred Antunovica, a onda u zatvorenom, do jutra :)

Bitno je da ljudi sto bolje ispadnu, manje je vazna okolina...


Čet lip 16, 2011 11:27 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
Benko napisao:
Jel imas kakav savjet za fotkanje maturalne, prvo ce biti fotkanje po danu ispred Antunovica, a onda u zatvorenom, do jutra :)

Bitno je da ljudi sto bolje ispadnu, manje je vazna okolina...

Bil je buraz moj prosli tjedan na maturalnoj, isto kod Antunovica. Ja nisam mogel ic, al je isel stari, koji nezna fotkat, pa je drzal G10 u Auto modu. Fotke direkt iz fotica su :

Slika

Slika

Za vani ti flash nebu trebal, a unutra ti je must. Ili mozes probat dignut ISO pa bez flasha, al ne vjerujem da bude islo, posto znam da bude skoro pa mrak u prostoriji kad plesete i slicno. To kak budu ljudi ispali ovisi o tebi, vani ga drzi na Av modu, odaberi blendu i sa kompenzacijom ekspozicije si pomogni malo. Slikaj RAW, da si kasnije olaksas posel sa obradom. Pazi da ti highlightsi ne izgore, zapamti da je lakse dobit detalje iz tamnih podrucja, nego iz onih skurenih. Kad ste unutra, fakat neznam kak bude kaj ispalo. Ja bi drzal na niskom ISO, 100-200, flash upaljen i blenda ful otvorena. Isto Av mod pa vidis kakve expo dobijes. Pazi sa jacinom flasha, ak je prejak, skuril ti bude lica ljudi, pogotovo ak je jako blizu.

Mozes se poigrat i sa malo duzim ekspozicijama, tipa 1-2 sec, pa probat dobit ovakve fotke :

Slika

Slika

Fora kad njih je da si u recimo manual modu, flash upaljen, expo 1sec, i onda okines, zbog flasha imas ljude na fotki fotku, al onda u tih sekundu-dve expozicije pomaknes fotic namjerno po prostoriji, da pokupis tragove svjetla okolo.

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Čet lip 16, 2011 12:07 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Ned vel 07, 2010 10:39 pm
Postovi: 1191
Lokacija: Zagreb
Ime: Matej
Godište: 2010
Moj auto: :
W169 200 CDI Avantgarde
W639 Vito - putni
W204 220 CDI Avantgarde
Hvala na savjetima, budem se malo poigrao s time :)

Nego daj mi reci, na foticu imam opciju red Eye correction i red Eye Lamp..

Na drugim foticim kad sam ukljucivao taj Red Eye Correction, slike su znale ispast dosta cudno, pa zato to drzim off, ali ovo drugo mi je upaljeno..koja je razlika izmedu ova dva ?


Čet lip 16, 2011 12:24 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
Benko napisao:
Hvala na savjetima, budem se malo poigrao s time :)

Nego daj mi reci, na foticu imam opciju red Eye correction i red Eye Lamp..

Na drugim foticim kad sam ukljucivao taj Red Eye Correction, slike su znale ispast dosta cudno, pa zato to drzim off, ali ovo drugo mi je upaljeno..koja je razlika izmedu ova dva ?

To su 2 nacina na koji bi kao sprijecio to. Red Eye correction je digitalno micanje crvenih ociju kad fotkas u JPEG-u, obrada fotke u foticu da se makne taj efekt. Kad slikas RAW, onda nemas tu opciju (ili RAW+JPEG).
Red Eye Lamp ti radi na principu da prije okidanja fotke, upali pre-flash, tak da se ljudska zjenica zatvori i tak smanji crvene oci.

Crvene oci se javljaju zbog flasha, kad okine, zjenica se ne stigne tak brzo zatvorit, ta se svjetlost odbija sa straznje strane oka i reflektira natrag u fotic. Crveno je zbog krvi u oku. Al to se moze rijesit i obradom na kompu, nije neki problem.

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Čet lip 16, 2011 12:47 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Ned vel 07, 2010 10:39 pm
Postovi: 1191
Lokacija: Zagreb
Ime: Matej
Godište: 2010
Moj auto: :
W169 200 CDI Avantgarde
W639 Vito - putni
W204 220 CDI Avantgarde
Hvala na info, gasim oba dvije opcije, lako ja sredim okice s nekim programom :)


Čet lip 16, 2011 12:59 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
HDR fotografija (High Dynamic Range)

Nasel sam jedan dobar text pa da ne izmisljavam toplu vodu :

Citat:
Raspon svjetla na snimljenoj fotografiji nazivamo dinamički raspon. Kada snimamo jako kontrastne scene dolazimo u situaciju da gubimo detalje na nekim područjima. Recimo takav primjer je pejzaž sa jako svijetlim nebom s jedne strane i tamnim sjenovitim detaljima na tlu sa druge strane. Tada se pri podešavanju ekspozicije moramo odlučiti koji dio kadra nam je bitniji. Ukoliko je odluka pravilno eksponirati nebo, dobićemo previše tamne detalje na tlu. Ukoliko pravilno eksponiramo tlo rizikujemo da zauvijek izgubimo detalje neba (oblaci, plavetnilo ..).
Kada se treba odlučiti, uvijek je bolje pravilno eksponirati svijetle scene. Tada nećemo izgubiti svijetle detalje, a tamne scene možemo ipak obradom izvući. Naravno treba imati u vidu pojavu šuma u tamnim područjima. Snimanjem u RAW (tzv. sirovom) formatu aparat će sačuvati najviše detalja pa se za ovu cijelu priču podrazumijeva taj format snimanja u odnosu na JPG.
Sada već pomalo zaboravljeni "filmski" aparati su manje "patili" od ove pojave jer je film medij sa većim rasponom dinamike. Na žalost elektronski senzor današnjih DSLR aparata je primjetno lošiji u tom pogledu od filma.
Kako bi se pravilno sačuvali detalji u svim područjima fotografije može se koristiti HDR (high dynamic range) tehnika. Ona zahtijeva da isti kadar snimimo najmanje tri puta sa 3 različite kompenzacije ekspozicije. Na primjer (-1, 0, 1). Ili diskretnije recimo: (-2/3, 0, +2/3). Dakle dobićemo jednu normalno eksponiranu scenu, jednu podeksponiranu i jednu preeksponiranu scenu.
Preostaje još da se iskoriste pravilno eksponirani detalji iz sva tri kadra. Da bi to uradili koristićemo softver namijenjen upravo za tu svrhu od kojih je najpoznatiji Photomatix koji se može naći na sljedećoj web lokaciji:
http://www.hdrsoft.com/
Program je prilično intuitivan i lako ga je savladati. Nakon što uvezete tri kreirane fotografije program će ponuditi da od njih napravi jedan HDR. Taj HDR neće odmah izgledati baš lijepo, a razlog je što slijedi još da iz menija izaberete opciju Tone Mapping. Potom se otvara set opcija za fino dotjerivanje HDR fotografije. Na kraju se konačni rad snimi u nekom od formata pa se, ukoliko je potrebno, još dotjera u Photoshopu ili sličnom postprocesing programu. Najčešće je to uklanjanje šuma.
Konačan izgled HDR fotografije zavisi od ukusa i on može varirati od nadrealne scene do jedva primjetnog HDR-a sa čistim tonovima u svim svjetlosnim rasponima.


Sad da to malo opisem na pokaznom primjeru. Scena je bzvz, samo da pokazem proces. Ja sam slikal sa 5 ekspozicija, 0, +1, +2, -1 i -2. Slike su redom :

Slika Slika Slika Slika Slika

I sad te fotke ubacimo u Photomatix, i dobijemo ovo :

Slika

Tu imate gro opcija za podesavanje konacne fotke, imate takoder dolje i gotove presetove, al opet treba podesit malo postavke ovisno o fotki. Konacan izgled ovisi o vama, kaj zelite. Nemrem opisat opcije sve, jer ih niti neznam sve, al ak se poigrate malo, skuzi se sve. Ja sam isel na malo drastican primjer, i nakon kaj sam malo podesil neke parametre, dobije se konacna fotka :

Slika

U principu, nije nist teskog, cijeli HDR napravi komp umjesto vas. No za najbolje rezultate, treba malo prakse i vremena.

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Sri lip 22, 2011 2:59 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Ned vel 07, 2010 10:39 pm
Postovi: 1191
Lokacija: Zagreb
Ime: Matej
Godište: 2010
Moj auto: :
W169 200 CDI Avantgarde
W639 Vito - putni
W204 220 CDI Avantgarde
E to majstore, ovo ce mi trebati cesto, hvala puno ! 8)


Sri lip 22, 2011 11:21 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
Oprema (stativi i sl.)

Stativi

Stativ je mozda najvazniji dodatak svakom ozbiljnijem fotografu. Zbilja vam zatreba, prije ili kasnije, i vazno je da imate povjerenje u njega. Jeftini stativi su jeftini s razlogom, ne valjaju. Nisu dovoljno stabilni, cesto su veoma niski, noge su pretanke i preslabe za bilo kaj ozbiljnije a glave su plasticne i nestabilne. Moje je proporuka da se malo isprsite i da se kupi posteni stativ. Kostal bude, al ziher vam na kraju ne bude zao para. Ja sam kupil odma na pocetku kvalitetan stativ, i isplatil se je. Odabral sam, na preporuku frenda Manfrotto kao firmu, i uzel 190XB stativ i 486RC2 glavu.

Slika

Savjet, kad kupujete stativ, kupite takvu visinu, da kad ga dignete najvise, da vam je fotic u visini vase glave. Zadnja stvar koju hocete je da se morate svako malo prigibat za slozit kadar. Kaj se tice same glave, postoje 2 vrste, Ball head i Pan-Tilt glave.

Ball head
Slika

Pan-Tilt head
Slika

Ball head, kakvu imam ja, je po meni puno prakticnija za fotografiju. Lakse se s njom namjesti kadar, netreba se 3 put namjestavati kod Pan-Tilt glava di trebate svaku os posebno namjestit, a i brze je, sa jednim dugmetom kontrolirate cijelu glavu.. Pan-Tilt s druge strane dobro dode kod snimanje pokretnih scena, mozete 2 osi fiksirat, a sa trecom radit rotaciju, no meni je svejedno puno bolje rijesenje Ball head.

Materijali od kojih se rade stativi su plastika, aluminij ili kod najskupljih modela carbon fiber. Mislim da nema potreba za karbonom, aluminij je savrseno dobar, a plastiku bi trebalo izbjegnut po svaku cijenu.

Sportski fotografi takoder koriste i monopod-e, jedna noga na kojoj je fotic fixiran, olaksava nosenje velikih objektiva, pomaze kod stabilnosti a ne uzima tolko slobode kretanja.

Monopod
Slika

Daljinci

Koriste se da izbjegnete tresnju aparate kod slikanja recimo dugih ekspozicija ili slicno. Sad, oni ovise od aparata do aparata. Glavna je fora kaj prikljucak za daljinac nije univerzalan, nego svatko ima svoje. Canon G serija ima recimo obicni 2.5mm audio jack, i mozete kupit taj jack, i sami napravit daljinac, samo se doda obicni prekidac. Postoji par varijanti, zicani, bezicni i intelvalometri.

Zicani su jasni valjda, jack, komad zice i nekakvi prekidac, simple as that.
Slika

Kod bezicnih postoji par varijanti. Ili neki RF odasiljac i prijemnik, il IC nacin. Neki DSLR-ovi imaju ugraden IC prijamnik za tu svrhu, pa je potrebno nabaviti samo nekakvi IC odasiljac. Moj G10 nema IC prijemnih, pa sam nabavil ovo :
Slika

Intervalometri su u principu zicani okidaci sa dodatnim mogucnostima. Koriste se za time-lpase fotografiju kad trebate okinut seriju fotografija u pravilnim vremenskim intervalima. Ovo se takoder moze i prek racunala.
Slika

Filteri

UV filteri se koriste za smanjenje utjecaja UV zracenja koje ulazi u objektiv. No to je u principu zanemarivo, i UV filteri se koriste uglavnom za zastitu objektiva od mehanickih ostecenja. Bolje da pukne filter od 100 kn, nego objektiv od 1000$.
Slika

Polarizacijski filteri su mozda najkoristeniji. Koriste se za uklanjanje polarizirane svjetlosti, isto ko i kod naocala, micu one odsjaje s stakla ili metalnih povrsina. Takoder pomaze kod dobivanja veceg kontrasta na nebu, nebo izgleda plavije. Filter je zapravo pomican, moze se okretati tak da se namjesti kak spada.
Slika

ND filteri sluze za zaustavljanje svjetlosti koja ulazi u objektiv. Mislim da sam prije vec rekel dost o njima . . . Postoje u razlicitim "jacinama" i verzijama. Ima onih koji cijelom povrsinom zaustavljaju jednaku kolicinu svjetla, i ima tzv. graduated neutral density filtera :
Slika
Sluze da recimo maknete previse svjetla sa oblaka, a more il kaj vec ostavite netaknuto. Dobije se veci kontrast u oblacima i generalno slika nije tolko spaljena.

Slika

Nisu ovo jedini filteri, al oni su recimo najcesce koristeni.

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Čet lip 23, 2011 1:57 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Pet lip 10, 2011 3:59 pm
Postovi: 22
Lokacija: Bjelovar
Ime: Mario
Godište: 0
Moj auto: MB100D
Evo zahvaljujući ovom threadu uspio sam odradit prvu panoramu, doduše slikano mobom al vrlo jednostavno. Hvala :D

Slika

i jedna "obrađena" ipak je mobom slikano pa se nemoze toliko dobiti kao na foticu
Slika

i jedna vertikalna
Slika

uglavnom ko ima malo volje prčkat po ps-u ima svega :D

_________________
1. Opel Vectra A GT 2.0i (sold)
2. Opel Vectra A 1.6i
3. Honda Accord 2.0 16v(sold)
4. Opel Vectra B 2.0(sold)
5. BMW E34 525i (sold)
6. Opel Vectra A 2.0i (sold)
7. Mercedes MB100D
http://www.automobilija.net/


Sri kol 17, 2011 5:44 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Odgovori   [ 74 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1, 2, 3, 4, 5  Sljedeće

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr