Sada je Pet kol 23, 2019 7:28 pm




Odgovori  [ 74 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2, 3, 4, 5  Sljedeće
Fotografija-pitanja i savjeti[SVE OVDJE] 
Autor Poruka
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
Znaci fotografija . . . Nebum isel u povijest, makar je interesantna i zanimljiva, al to mozete guglat ak nekog zanima.
Makar se bavim i analognom fotografijom, ne mislim ic u dubinu toga, vec se budem osvrtal na nju, jer digitalna fotografija vuce korijene iz toga. Sve sto vrijedi u analognoj, vrijedi i u digitalnoj. Namjera ovog mi je naucit vas o nekim pojmovima i pravilima kojih bi se trebalo pridrzavat. Ovo sve govorim iz vlastitog iskustva, nisam isel u nikakve skole i sl., tak da postoji sansa da blenem neku glupost. I pokusal budem stavit primjere kad mogu, da vidite i prakticno kak to izgleda i greske koje se rade.

Ajmo prvo objasnit neke bitne pojmove tipa blende, zatvarac, ISO osjetljivosti.

Blendu cine mali listici u objektivu fotoaparata koji su pomicni te time dopustaju ulazak manje ili vise svjetla. To vam govori f/XX broj. Sto veci broj, blenda je sve vise zatvorenija i propusta sve manje svjetla. Manji broj i kroz objektiv prolazi sve vise svjetla. O otvoru blende ovisi DOF (Depth of field). To vam je ono kad je nekaj na fotki jako zamuceno, recimo pozadina. Sto veci otvor blenda (manji broj) to je manji DOF. To znaci da ce manje stvari biti u fokusu (uzi je dio koji je u fokusu), tj. vece je zamucenje. Sto je blenda zatvorenija, DOF je veci, vise je stvari u fokusu a manje stvari van fokusa. Mali DOF se jos zove i BOKEH.

Slika

Zatvarac su kao mala vrata ispred senzora fotoaparata (ili u analogiji ispred filma) kojima se moze regulirati brzina zatvaranja (okidanja) te time utjecemo na ekspoziciju senzora (filma). Na aparatu je to broj brzine tipa 1/250 (znaci da se zatvarac otvori i zatvori za 1/250s)

ISO govori o osjetljivosti na svjetlo. U analognoj fotografiji je to broj ASA filma. Sto veci ISO to veca osjetljivost na svjetlo i izrazeniji sum na slici (zrnatost). Manji ISO manja osjetljivost i manji sum. Tipicni najmanja ISO vrijednost je 100 (kod mojeg je recimo 80, neki stariji imaju 200) a trenutno najveca vrijednost je oko nekih 100000.

Slika

Fora kod ove trojke je da su medusobno povezani. Da sad ne trubim tu nekaj posebno imate na OVOM LINKU (http://www.kamerasimulator.se/eng/?page_id=2) primjer toga. Malo se poigrajte s tim i trebali bi sve skuziti. Nije komplicirano, a nekom tko nezna kak to funkcionira moze jako puno doprinjeti kad hoce nekaj fotkat i kad zna odprilike kak treba namjestit postavke.

Tipicno neke postavke koje bi mogli koristiti :
Suncan dan – imate puno svjetla, zato je najbolje spustit ISO kaj nize da dobijete kaj bolju kvalitetu. Posto ima dovoljno svjetla, i ekspozicije mogu biti brze, tipa 1/250. Kad su brze ekspozicije znaci da nema motion blura (ima na jako brzim pomacima, al recimo da ih nema).
Noc – posto ima malo svjetla, logicno je dignuti ISO, na recimo 800 ili 1600. No imajte na umu da onda imate puno suma na slici. Posto ste digli ISO, povecali ste osjetljivost, te su sad i ekspozicije brze nego da ste ostavili ISO na 100 i slikali po mraku.
Itd itd. No sve ovisi sto vi zelite dobit iz slike. Prema tome namjestavate postavke. Bude bolje objasnjeno kad pocnem prikazivat primjere.

Ove postavke imaju svi fotoaparati. I oni u mobitelu i kompakti i DSLR-ovi. Fora je o tom sto na recimo mobitelima (ne svim) i kompaktima (opet ne svim) obicno nemozete mjenjati te postavke, odnosno nemate Manualan mod. Obicno se radi o automatskom nacinu rada, gdje uredaj sam odredi pravilan otvor blende, ekspoziciju i ISO na temelju izmjerene kolicine svjetla. Svaki fotoaparat ima to. Mora imat neki nacin mjerenja kolicine svjetlosti koja ulazi u objektivi i pada na senzor. Ak imate vidljiv taj mjerac, to je obicno neka skala sa crticama di je u sredini toga pravilna osvjetljenost (optimalna) dolje je podeksponirano (pretamno, uslo je premalo svjetla za dane postavke) a gore je preeksponirano (presvijetlo, uslo je previse svjetla za dane postavke).

Fokusiranje je fizicko pomicanje leca u objektivu da bi objekt koji zelimo slikat bio u fokusu. Svaki fotoaparat ima svoj donji limit, odnosno kolko blizu mozete stavit objekt ispred objektiva a da je on jos uvijek u fokusu. Ovo ovisi o konstrukciji samog objektiva i sl, i ovisi od aparata to aparata. Mobiteli i kompakti imaju cesto Macro mod. To je mod u kojem objektiv moze fokusirat reltivno blizu objektiva, i u tom modu fokusira samo na kratkim udaljenostima. Na mojem je foticu limit recimo 1cm ispred objektiva. Ak objektiv moze minimalno fokusirat objekt recimo 30cm ispred objektiva, ak vi stavite objekt na 10cm, on je mutan. Govorim ovo jer vidim kad se slika neki dio auta, pa ljudi hoce izbliza fotokat, pa gurne fotic kaj blize ide, a uopce ne razmislja o fokusu. Ak fotic nemre ic ispod neke granice, nemrete ga vi izforsat. Bolje je onda odmaknut se, pravilno fokusirat i onda se bude sve vidlo, sve brojke i sva slova.

Znaci sve ovo imaju svi fotici, pitanje je samo dal mozete pristupiti tim opcijama. U slucaju kompakata nize klase, obicno postoji samo Auto mod. Njihova je namjena point and shoot (uperi i opali), kod takvih fotica vas ne zanimaju sve te postavke i hocete samo dobit fotku. U tom slucaju fotic radi fotku onak kak on misli da treba ispast, kaj ne znaci da je to ono kaj vi zelite. Cesto ga nemrete natjerat da radi kak vi hocete, bas zbog toga kaj su vam postavke zakljucane, odnosno nemate Manual mod, ili djelomicno manualan mod. Kompakti vise klase ( Canon G serija i sl) imaju sve te postavke odkljucane, odnosno imaju puno modova, Manual, Aperture Priority, Shutter Priority, Program Mode itd.
DSRL-ovi imaju naravno isto te modove, i oduvijek su imali, no u zadnje vrijeme kod nesto slabijih aparata pojavljuje se Auto mod na DSLR fotoaparatu, zato da se udovolji onim kupcima koji neznaju kaj znaci blenda, ISO itd.

Ovo je onak, teorija, al bitna teorija. Kad znate kaj kak radi, onda mozete to i bolje iskoristiti. Vjerujem da neki znaju to, neki mozda i ne pa su sad doznali, al htel sam napravit „kratak“ pregled.

Jos jedna stvar koju budem prosel su formati slike i nekaj o obradi.

Danas digitalni fotoaparati, kao izlazni fajl imaju JPEG format slike, ili RAW format slike. Razlika izmedu tih 2 formata je ta sto je JPEG komprimiran fajl, dok je RAW fajl nekomprimirani fajl. To znaci da ak „slikate u JPEG-u“, onda fotic u principu napravi umjeto vas obradu slike u samom aparatu. Vi na kraju dobijete fajl, obraden i komprimiran(sazet u velicini). RAW format mozete shvacati kao digitalni negativ. Isto kak je kod filma, negativ filma neobraden, tak je i RAW neobraden format fotografije. On sadrzi sve infomacije o tome sto je senzor „vidio“, ali bez obrade i kompresije. RAW fajlovi se u pravilu uvijek moraju obraditi. RAW fajl nije fotografija, on je na putu da postane fotografija.

Slika

Sto se tice obrade fotografija, mislim da postoji krivo razmisljanje o terminu „obrada fotografija“. Photoshop nije zlo, PS ne sluzi samo za uvecanje sisa i guzica, i brisanje bora i sl. Ja vise-manje slikam sve svoje fotke u RAW formatu. Na taj nacin mogu izvuc max. iz njih. Razlika izmedu obrade JPEG slike i RAW slike je u tom sto kod JPEG slike, kad mjenjate bilo kaj na fotki, vi mjenjate same pixele od kojih je nacinjena fotka. Kod RAW obrade toga nema, jer RAW nema pixele, ne jos, jer to nije komprimirani fajl. Puno puno vise se moze izvuc iz RAW fajla. Kad govorim o obradi, obrada i postupak koji ja radim je sljedec. Fotkam sliku, prebacim na komp i ja svoje fotke obradujem pomogu Camera RAW programa, dostupan u skupu CS programa (Adobe bridge, Photoshop...). U Camera RAW namjestam kontrast, boje, saturaciju boja, crop, svjetlinu itd, sve ono sto JPEG kompresija napravi vec u fotoaparatu, ja mogu napravit rucno. Tim dobijem fotku kakvu ja hocu. Camera RAW takoder moze obraditi i JPEG fotke, ali iz njih nemozete dobit tolko puno kao sa RAW. Vecina fotki obradena na taj nacin zavrsava s tim (meni). Neke fotke obradujem dalje u PS-u, slazem panorame, HDR fotke, itd. Ovisi kaj zelite od fotke.

Nemaju svi fotici RAW format, svjestan sam toga, al samo da navedem razlike. To ne znaci da nemrete obradivat JPEG fotke, dapace, samo i male promjene kontrasta i boja, mogu napravit fotku 100x bolju. Fotoaparati jos nisu na toj razini da bi mogli vjerno prikazati svijet onak kak ga mi vidimo. Sve se vise priblizavaju tome, no tome sluzi obrada.

Mislim da je ovo sva „teorija“ kaj sam htel rec za prvi put, dalje budem radil konkretne primjere kak fotkat to i to, mozda pokazem nekaj obrade i sl. Ovo nije sve, ima jos puno stvari tu, al nit se nemrem svih sjetit, nit su sve tak bitne. Ak vam je ovo dosadno, pardon. Ak je bilo bar malo poucno, odlicno. Ak hocete da nastavim sa primjerima i sl., javite. Ak bi bilo bolje da uopce nisam ni pisal ovo, recite i to da se ne blamiram dalje. Dalje namjeravam objasnjavat tehnike kaj i kak fotkat.

Nisam znal tocno kaj vas zanima, a htel sam rec neke osnovne stvari. Saljite slobodno na PM pitanja, il pitajte tu.

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Pon lip 06, 2011 5:12 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Pon ožu 09, 2009 9:40 am
Postovi: 1031
Ime: Pipo
Godište: 1979
Moj auto: A124 Cabrio 240 dizel
Sam ti piši dalje, ovo je zanimljivo.


Pon lip 06, 2011 5:32 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Uto kol 22, 2006 11:34 pm
Postovi: 3472
Lokacija: Zagreb
Ime: Tomislav
Godište: 0
Moj auto: E92
Piši piši, ovo je dobro znati :beer:


Pon lip 06, 2011 6:07 pm
Profil Šalji privatnu poruku MSNM/WLM Web stranica
Mercedes fahrer
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Ned stu 09, 2008 4:29 pm
Postovi: 5985
Ime: Zvonimir
Godište: 1946
Moj auto: Mercedes W140 300SE godina 1991-215.000 KM
Lijepo napisano,ali malo tesko za razumijeti jer upotrebljajes rijeci koje nekima nisu jasne sta znace.
Kao primjer--
O otvoru blende ovisi DOF (Depth of field). To vam je ono kad je nekaj na fotki jako zamuceno, recimo pozadina.
U prijevodu to se zove duboka ostrina.Ali,pored svega toga,najvecu ulogu ima objektiv.Sto je god objektiv bolje kvalitete, slika je i ostrija.Objektiv 3,8 ili 2,8 su jako slabi objektivi izuzev ako netko ima kvalitetnije aparate koji imaju 1,7-1,4.ili 1,2 objektiv.Ali ti aparati imaju i svoju cijenu ako su digitalni.

_________________
Pozdrav
Zvonimir


Pon lip 06, 2011 6:35 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Sri tra 02, 2008 10:39 am
Postovi: 1885
Lokacija: Rovinj
Ime: Vladimir
Godište: 1974
Moj auto: 500 SEC- CARRERA 4S 996(X51)-PEUGEOT 807
Kolka ti je bila expozicija kad si slikao gromove?

_________________
Muči li vas perut, opadanje kose ili masno vlasište?
Obratite se čika Čabi PP-om...


Pon lip 06, 2011 7:20 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
Zvonimir napisao:
Lijepo napisano,ali malo tesko za razumijeti jer upotrebljajes rijeci koje nekima nisu jasne sta znace.
Kao primjer--
O otvoru blende ovisi DOF (Depth of field). To vam je ono kad je nekaj na fotki jako zamuceno, recimo pozadina.
U prijevodu to se zove duboka ostrina.Ali,pored svega toga,najvecu ulogu ima objektiv.Sto je god objektiv bolje kvalitete, slika je i ostrija.Objektiv 3,8 ili 2,8 su jako slabi objektivi izuzev ako netko ima kvalitetnije aparate koji imaju 1,7-1,4.ili 1,2 objektiv.Ali ti aparati imaju i svoju cijenu ako su digitalni.

Koristim nazive koje osobno upotrebljavam i s kojima se susrecem. Ak nije kaj jasno, pitajte. Ne koristim sve hrv. nazive, jer su engleski daleko razumljiviji (bar meni).

Mozes ti DOF nazvat kak hoces, tak svejedno, al ja i ljudi koje znam koristimo DOF. To kaj 3.8, ili 2.8 blenda daje slabiji Bokeh (veci DOF) od 0.95 blende, ne znaci da ga nema. Ja sam samo napomenul cinjenicu do on postoji i da se kontrolira blendom, te sam rekel "koji" je to dio fotografije.
Onda da i zavrsimo i tu pricu jos, DOF ovisi jos i o samoj fizickoj velicini objektiva, te velicini senzora. Na kompaktima DOF nije tolko izrazena pojava zbog malih objektiva i senzora. Tek na DSLR-ovima postaje ocito. Veliki otvori blende na kompaktnim aparatima sluze za omogucavanje prolaska sto vise svjetla kroz objektiv, posto je sam objektiv malih dimenzija. Tak da ak hocete bokelichious fotke, idite na DSLR. :mrgreen:

Veceras napisem principe dugih ekspozicija (munje, light trails, rig shotovi i sl).

Duge ekspozicije

Ovisi koju tocno exkspoziciju smatrate dugom, al ajmo recimo stavit granicu na jednoj sekundi. Duge exspozicije sluze za dobivanje raznih fotografija, lov na munje, light trailsi, light painting, rig shotovi i sl. Pokusal budem opisati svaku od tih fotki.

No prvo da spomenem jos jednu stvar. EXIF (Exchangeable image file format) sadrzava postavke aparata koje su bile prisutne u trenutku okidanja slike. On je prilozen uz samu fotografiju. Opera po defaulut cita EXIF, samo desni klik na sliku, i onda na image properties (slika treba bit otvorena, ne sljaka na thumbnailovima). Ak skrolate po informacijama vidite da pise otvor blende, duljina ekspozicije, ISO, fokalna duljina itd. Znaci ta se fotka dobila s tim postavkama. Za Firefox postoji addon (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/fxif/) a Chrome ja mislim da takoder cita po defaultu. Naravno, nema svaka fotka EXIF, on se moze i izbrisati, al ja to osobno ne radim (jedino ak je slucajno).

No dalje na duge ekspozicije. Prva tema : Munje

Prvo kaj sve treba : grmljavina i oblaci, fotic s manualnim nacinom rada, stativ i remote okidaci su pozeljni, olaksavaju zivot. Postavke ovise od situacije do situacije, al generalno gledajuci postavke bi trebale biti sljedece : duga ekspozicija (5, 10, 20 sec, Bulb mode idealan), nizak ISO (slikamo dugim ekspozicijama, ulazi malo svjetla ali duze vremena ulazi, sama munja djeluje ko prirodni flash, a i necemo sum na fotkama), blenda (neke srednje postavke, ak je previse otvorena postoji sansa da munja preeksponira sliku), fokus na beskonacno (nemrete znat kaj udara, a ne slikate nekaj tocno ispred sebe). Ovo bi bile postavke za lov munja po noci. Munje se mogu lovit i po danu, onda je fora da imate dobre reflekse. Za po danu lovit ekspozicije bi bile oko 1/15, 1/30, i gledate kad udari munja, tad imate 0.2 sec da stisnete okidac i mozda vam se posreci.
Vidjeli ste vec moje neke ulove po noci, a ovo je munja po danu : (od 200 ispucanih samo jedan ulov)

Slika

A kod ove je problem velik ISO i velik otvor blende, pa mi je skurila fotku :

Slika

Sad, nacin na koji fotkam munje je sljedeci : posto imam G10, koji bas nema brz procesor, kad slikam nekaj po sekundu ili vise, onda njemu treba jos isto tolko da spremi fotku. Znaci ak imam expo. 5 sec, onda mu jos tolko treba da spremi. Kaj znaci da pol vremena gubim na cekanje. A najdulje kaj mogu okidat je 15 sec expo. Najbolji nacin mi je postavit 8sec expo. i ukljucit continuos shooting (dok je pritisnut okidac on ce konstantno okidat fotku za fotkom), sa daljinskim imam konstantno pritisnut okidac i pustim da vrijeme odradi svoje.

Light trails & light painting

U prijevodu, svjetlosni tragovi i bojanje svjetlom. Postavke iste ko i za munje po noci, stativ obavezan, daljinski pozeljan (da eliminirate eventualnu tresnju kad rukom okidate na aparatu). Najefektnije je fotografirati recimo ceste, ulice sa relativno gustim prometom. Onda svjetla auta ostavljaju tragove (light trails) i dobivate fotke tipa ovo :
(otvorite fotku pa pogledajte EXIF za postavke)
Slika

Ovo je prolaz ralice po zimi kraj mene :

Slika

Ovo je fotic montiran na haubu od auta i vozen po gradu :

Slika

Slika

Fotic namotiran na straznji prozor :

Slika
(nema EXIF jer se pobrisal tokom obrade slucajno)

Light painting je kad imate sve iste postavke ko i gore, ali smjestite fotic u tamnu prostoriju, i onda uzmete nekakvu zarulju, LED-icu, nesto kaj svijetlo, te "farbate", pisete po zraku. Ovisi kaj pisete, primjera radi :

Slika

Rig shotovi

Ideja je sljedeca, zelite fotkat auto di je auto u fokusu, a pozadina mutna, da se dobije efekt brzine. OK, pravac autoput. Fotkate iz drugog auta, i visite van iz njega pri velikim brzinama. Not a good idea. Mislim moze se, al nije nit jednostavno nit sigurno. Kad tak fotkate ona idete na expo. tipa 1/25, i pokusate imat sto mirniju ruku.

No ima i bolji nacin. Tzv. RIG (neznam kak bi prevel ovo tocno), sprava (nosac) koji pomaze u tome. Kao prvo treba ga napravit. Nacin je sljedeci, 2 ili vise priljepaka za stakla, aluminijska cijev te shelne il kaj vec da to sve skupa povezete. Moj izgleda ovak :

Slika

Oke, imate to i kaj sad s tim? Pa ovak, stavite to na auto, i fotic da visi van auta (kadrirajte sliku). Zatim stavite slicne postavke ko gore. No sad ima jedan problem. Pokusavamo slikat po danu sa dugim expo. Ak su duge expo po danu, onda je slika preeksponirana, sve je bijelo, slika ispada samo bijela. Ono kaj trebamo je nesto da zaustavi tu veliku kolicinu svjetla. Koristimo zato ND (neutral density) filtere. Princip je isti ko i za masku za varanje, trebate zaustavit ono jako svjetlo da vam ne spali oci. Ista stvar tu, ND filter je filter koji zaustavlja prolazak svjetlosti. Ja imam konkretno ND filter koji zaustavi 10 blendi. Dolaze u raznim varijantama, mogu se slagat jedan na drugi i sl.
OK, sad smo sve postavili, rig je na autu, fotic spreman. Netko onda gurne auto (ful ful lagano) i okinete fotku. Posto je bila duga expo. a auto se mical zajedno sa foticem, auto (pod uvjetom da se cijev nije zatresla) je ostar i u fokusu, dok je pozadina mutna (jer se auto kretal). Fotka direkt iz fotica onda izgleda ovak :

Slika

I nakon obrade :

Slika

Zakaj nije cijeli auto na slici? Zato jer je onda cijev bila prekratka, pa nisam mogel ugurat cijeli auto u kadar. Kod ovih fotki ima i dost PS-a. Jer nekad imate kadar ko ovaj :

Slika

I sad trebate te priljepke i sve to maknut iz fotke. Nakon obrade to izgleda ovak :

Slika

Duge expo. po danu

Znaci kak sam spomenul gore, koristimo ND filtere koji zaistavljaju svjetlost koje ulazi u objektiv. Onda se mozete igrat sa svacim, voda daje dobre efekte, ljudi na ulici i sl.
Primjer :

Slika

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Pon lip 06, 2011 10:38 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ožu 28, 2009 4:33 pm
Postovi: 683
Ime: Zvone
Godište: 1988
Svaka čast na tekstu. Bas me ovo zanimalo, a nisam mogao nigdje naci ovako jednostavno i "opširnije" napisano. Reci mi jos kad slikas neke slike u prostoriji, recimo neka ženska, neki model, nije bitno, kakve trebaju biti postavke? Znam da tu veliku ulogu ima PS, ali...

_________________
Vazna je kilometraza, a ne godina...isto tako je i sa zenama...


Uto lip 07, 2011 12:02 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
zvoonee napisao:
Svaka čast na tekstu. Bas me ovo zanimalo, a nisam mogao nigdje naci ovako jednostavno i "opširnije" napisano. Reci mi jos kad slikas neke slike u prostoriji, recimo neka ženska, neki model, nije bitno, kakve trebaju biti postavke? Znam da tu veliku ulogu ima PS, ali...

PS tu igra manju ulogu. Kod protreta dolaze do izrazaja strobist tehnike. Kad se slikaju portreti, flash, ili neki kontinuirani izvori svjetla su tu pozeljni. No, ne flash na samom foticu. Trebaju ti daljinski okidaci za flash, tak da mozes namjestavati od kud dolazi svjetlost, ak je direkt na foticu, onda to ne lici na nikaj bas. Osobno nisam slikal portrete, al bum probal objasnit par stvari.

Kaj bi sve bilo potrebno? Flash za prvu ruku. No posto je flash povrsinski mali ali jaki izvor svjetlosti, dolazi do efekta da spaljuje fotke, jednostavno je prejako i prefokusurano na jedno podrucje. U te se svrhe koriste oni kisobrani i "kutije" (softbox) za svjetla, oni rasprsuju svjetlo i cine ga "meksim". Kontinuirani izvori svjetla takoder pomazu, bilo nekakva lampa ili Sunce. Kod ovog je tesko reci koje postavke trebas imat, jer to jako ovisi u kakvim svjetlosnim uvjetima radis, kakva je pozadina, kolko izvora svjetla imas itd itd. Nemam neke fotke da pokazem neke primjere jer nisam radil to, al u sljedecim filmicima imas neke tehnike koje se koriste, i iz kojih mozes dobiti odprilike filing za osjecaj.





Portreti su znanost za sebe. Glavni dio takvih fotki se odnosi na igranje za izvorima svjetla, ili postaviti izvore svjetla na pravilan nacin ak znas koji efekt hoces.

Par primjera s neta :

Jedan izvor svjetlosti u softbox-u, nalazi se iznad njega, ulijevo. Pogledaj EXIF za ostalo.
Slika

Opet jedan softbox ulijevo.
Slika

2 izvora svjetla
Main light - Elinchrom 600RX - Elinchrom 39" (100cm) Deep Octa
Hair/accent light - Nikon SB-900 - Elinchrom 23" umbrella.
Slika

Ovo su 2 "gola" flasha
Slika

No te tehnike nisu rezervirane samo za ljude, auti takoder zahtjevaju tak nesto :

Slika
Ova plahta gore sluzi da reflektira mekanu svjetlost koju daje lampa lijevo na auto, i da je odprilike jednomjerno rasprseno. Rezultat :

Slika

Jos jedan primjer :

Slika

Rezultat :
Slika

Sa vise izvora svjetla mozes kontrolirati zasebna podrucja osobe ili cega vec. Mozes stavit vise svjetla u sjene, tak da one nisu tolko izrazene, ili pak napravit suprotno, napravit sjene jos tamnijima. Ovisi kaj trazis od fotke. One moje fotke auto nemaju takve tehnike u sebi, jer nemam flash. Pa onda napravim kaj bolje mogu s tim kaj imam.

Ovo sve izgleda profi (zato jer i je profi), al to ne znaci da se mozes igrat s onim kaj imas. Nabavi lampu nekakvu, i igraj se s pozicijom lampe i sl. Nemrem tocno rec kaj i kak, al meni je to i fora kod sveg tog. Sam skuziti kaj valjda a kaj ne . . .

Malo je zbrda-zdola napisano, al valjda kuzis kaj hocu rec ? :mrgreen:

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Uto lip 07, 2011 9:59 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Ned ruj 17, 2006 4:32 pm
Postovi: 7099
Lokacija: Nova Gradiška
Ime: Darko
Prezime: Bilandžija
Godište: 0
Moj auto: W204-C200CDI W202-C 220 D i SL 500 jednog dana
Preeeedobro :shock: :mljac:

_________________
Moj Mercedes - Benz:

W202 - C 220 D
W204 - C 200 CDI


Uto lip 07, 2011 4:41 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
Macro fotografija

Macro fotografija je slikanje izbliza, u vecini slucaja nekih malih objekata. Za to su potrebni posebni macro objektivi, tek sa njima imate odlicne rezultate, najostrije slike.

No to ne znaci da nemrete probat s necim kaj nije DSLR i kaj nema macro objektiv. Kod danasnjih digitalnih fotoaparata, za macro fotografiju je bitno kak blizu mozete smjestit objekt ispred objektiva, a da je on jos uvijek u fokusu. Kaj blize ide, to ce biti bolja macro fotka. No ima jedan problem. Moj G10 moze fokusirat na 1cm od objektiva, sto je super. Problem je u tom kad se priblizis necem na 1cm, vrlo malo svjetla ulazi u objektiv. Ak se slika iz ruke, cesto se nemre dobit fotka zbog toga kaj ekspozicije odu gore, a nemrete drzat ruke tak mirno, ili vam se objekt lagano mice. 2 nacina da se rijesi problem, malo se odmaknut od objekta, ili dofurat vise svjetla pomocu flasha ili slicno. Popularni su i tzv ring flashevi, ili LED prsteni, koji idu tocno oko objektiva pri kraju, te na taj nacin osvjetljavaju ono tocno ispred objektiva.

LED ring na kompaktu:
Slika

Canon G11 macro setup sa flashem :
Slika

DIY profi setup :mrgreen: :
Slika

Na mobitelima i kompaktima cesto imate macro mod. Macro mod je oznacen s ovim :
Slika

Dok je landscape mod oznacem ovim:
Slika

Dok ste u macro modu, imate dostupan samo mali dio prostora ispred objektiva na koji se fokusira, a dok ste u landscape modu imate dostupan dio fokusa od kraja macro moda do beskonacnosti. Postavke variraju, al ovak iz glave, neki niski do srednji ISO, srednje do brze ekspozicije, a blenda kaj otvorenija i pritom paziti na DOF. DOF je veoma izrazen kod macro fotografije, te ga treba pametno upotrijebiti. Nije bas dobro da je preuzak, al opet, ovisi kaj zelite.

Evo nekih mojih primjera, nemam flash nit svjetlosne prstenove :

Slika

Slika

Slika

Slika

Sad malo savjeta. Cesto vidim fotke koje su van fokusa a trebaju prikazat nekaj blizu, tipa auto dijelovi i sl. Ak fotic nemre fokusirat tak blizu, nemrete ga natjerat. Probajte vidjet dal mozda imate macro nacin rada, il malo udaljite predmet. Ak ima auto focus (cesto je to polu klik okidaca), dajte mu vremena da pokusa pravilno fokusirat. Ak nije u fokusu malo udaljiti predmet i probati opet fokusirat. I tak dok nemate zadovoljavajuc rezultat. Jer po meni, nema nikakve koristi od ovakve fotke :
Slika

Od ove vec ima :
Slika

A sad malo znamenitosti Zagreba.

U Zagrebu postoji jedna instalacija, zove se Prizemljeni Planeti. Puno ljudi nije uopce svjesna da postoji. Radi se o instalaciji Ivana Kožarića, a napravljena je 2004. godine. Radi se o umanjenoj verziji Suncevog sustava, koja je napravljena u skali, s obzirom na velicinu planeta i njihovoj udaljenosti od Sunca. Sunce je valjda najpoznatije, nalazi se u Bogovicevoj, i mislim da rijetko tko nezna za njega. Ostali planeti se nalaze na sljedecim lokacijama :

Merkur - Margaretska 3
Venera - Trg bana Josipa Jelačića 3
Zemlja - Varšavska 9
Mars - Tkalčićeva 21
Jupiter - Voćarska 71
Saturn - Račićeva 1
Uran - Siget 9
Neptun - Kozari put
Pluton - Aleja Bologne (podvožnjak)

Ja sam ih osobno takoder ucrtal i na Google Maps : Link

Odlicna ideja za jednodnevni izlet, mogu se svi proc u jednom danu, ak imate volje . . . :mrgreen: Ja sam isel prosle godine u 3. mjesecu, i fora ih je pronac sve (mi smo isli samo do Saturna, jer je bilo fakat zima taj dan). U nastavku fotke sa mojeg analognog fotica :

Analogni fotic
Slika

Sunce
Slika

Merkur
Slika

Venera
Slika

Zemlja
Slika

Mars
Slika

Jupiter
Slika

Saturn
Slika

Nadam se da pomaze, i da ste nekaj naucili . . . :mrgreen:

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Uto lip 07, 2011 8:15 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes entuzijast
Avatar korisnika

Pridružen: Ned pro 19, 2010 8:31 pm
Postovi: 274
Lokacija: Zaprešić
Ime: Ivica
Godište: 1990
Moj auto: Mercedes w124 230e
Eto vidis tako dugo zivim tu pokraj zagreba i svaki drugi dan sam u Zagrebu a to nikad nisam znao dobro osim sunca :D

uff morat cu ti dovest svoju mecku da napravis koju pro sliku :D

_________________


Uto lip 07, 2011 8:22 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Ned vel 07, 2010 10:39 pm
Postovi: 1191
Lokacija: Zagreb
Ime: Matej
Godište: 2010
Moj auto: :
W169 200 CDI Avantgarde
W639 Vito - putni
W204 220 CDI Avantgarde
Svaka cast na trudu, odlicna tema 8)


Sri lip 08, 2011 6:15 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto stu 09, 2010 1:39 pm
Postovi: 617
Lokacija: Igrišće
Ime: Marko
Prezime: Hreščan
Godište: 88
Moj auto: w210 220CDI
Drago mi je da ste zainteresirani. :mrgreen: Danas ak stignem stavim novi tutorial.

I htel bi jos samo da, ak vam nije problem, napisete s cim fotkate (ak fotkate), mobitel, kompakt, DSLR, koji model? Ovak, iz znatizelje malo . . .

_________________
w210 220CDI

www.FuelHunters.com

Flickr


Sri lip 08, 2011 7:11 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Sub svi 15, 2010 6:27 pm
Postovi: 2083
Lokacija: Slavonija, Našice
Ime: Danijel
Godište: 1984
Moj auto: W201, 190 D 2.5
Evo primjera s čim fotkate: ja sam svoj cijeli auto u temi slikao s Nokia 5630 Xpress Music, ima 3.2 mega pixel i ok je, zadovoljan sam solidno . . . :beer:

_________________
Moj Mercedes - Benz:

W201 190D 2.5 '91


Sri lip 08, 2011 8:07 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes entuzijast
Avatar korisnika

Pridružen: Ned pro 19, 2010 8:31 pm
Postovi: 274
Lokacija: Zaprešić
Ime: Ivica
Godište: 1990
Moj auto: Mercedes w124 230e
Evo ja slikam s Casio Exilim EX-Z37
Slika

a kad mi nije pri ruci onda s iphone-om

_________________


Sri lip 08, 2011 10:00 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Odgovori   [ 74 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2, 3, 4, 5  Sljedeće

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr