Sada je Uto stu 20, 2018 9:36 pm




Odgovori  [ 2 post(ov)a ] 
McLaren F1 LM 
Autor Poruka
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Ned ruj 17, 2006 5:25 pm
Postovi: 3732
Ime: Tin
Godište: 0
[center]McLaren F1 LM: najbolji cestovni automobil ikad napravljen?[/center]
Slika


Odgovor na to pitanje je potvrdan i to nije stvar osobnog ukusa. Jednostavne činjenice nas tjeraju na takav zaključak. Automobil jedinstvenih performansi i još posebnije povijesti, ali definitivno najbolji cestovni auto.

Činjenice o McLarenu F1 su odavno poznate. Poznato je i da su Gordon Murray i Ron Dennis 1988. godine odlučili napraviti najbolji cestovni automobil na svijetu, a samo četiri godine kasnije McLaren F1 premijerno je predstavljen. Zadatak je uspješno obavljen, a rezultat je prikazan u superlativima: 640 000 funti, ekstremno skup; 388 km/h, od 0-100 km/h za 3,2 sekunde, zapanjujuće brz. Bez kompromisa, to je McLaren F1. Da bismo objasnili nastanak McLarena F1 LM, potrebno se vratiti u 1995. godinu i na najslavniju utrku svjetskog automobilizma. Te se godine u LeMansu svih sedam Murrayovih F1 GTR-a kvalificiralo za McLarenov debi na 24-satnoj utrci. Pretvorbu cestovnog F1 modela u trkaći GTR Dennis je nerado odobrio. Automobil je ustvari bio standardni F1 \"ogoljene\" unutrašnjosti, na stražnjem je kraju dobio krilo, modificiran je difuzor kao i bočni aerodinamični dodaci. Naravno, GTR je dobio i poseban roll-bar te potpuno novi set trkaćih instrumenata. Za razliku od cestovnog modela, GTR je bio 90 kg lakši, snaga mu je smanjena sa 627 na 600 KS, no zato je okretni moment osjetno povećan na 706 Nm umjesto 650, a proizvodio je toliko downforcea da je mogao juriti po stropu brzinom od 160 km/h. Murray je bio nemiran glede njegovog izgleda. Bojao se kako bi modificirani cestovni automobil mogao izgledati glupo i nedorečeno. No njegova su se predviđanja pokazala bez osnove jer su GTR-i jednostavno otpuhnuli konkurenciju. Pet McLarena prošlo je ciljem osvojivši prvo, treće, četvrto, peto i 13. mjesto. Bio je to najveličanstveniji debi u povijesti LeMansa i začetak rađanja automobila kojeg gledate na ovom siteu. Samo je pet automobila proizvedeno - svaki u čast jednog GTR-a koji je završio utrku-i svi su obojani u papaja narančastu boju koju su nosili svi Bruce McLarenovi automobili od 1967. naovamo. Ali F1 LM nije bio pokušaj da se napravi replika trkaćeg automobila. LM je u biti GTR ali bez njegovih trkaćih restrikcija, što znači da je 60 kg lakši od bolida koji su prohujali LeMansom, ubrzava bolje zahvaljujući izmijenjenom mjenjaču i proizvodi 80 konjskih snaga više. Iako njegova maksimalna brzina od 362 km/h nije ni sjena legendarnoj brojci od 388 km/h koju postiže serijski F1, njegov mu zapanjujući \"grip\" omogućuje silovite prolaske kroz zavoje i brutalno snažna ubrzanja. O demonstraciji LM-ove snage dovoljno govori činjenica kako je pri ubrzanju od 100 do 160 km/h u petoj brzini brži od standardnog F1 za cijelu sekundu (4,8 s nasuprot 5,8 s). \"Kod LM-a je najteže dovesti svu tu snagu na cestu\" kaže Andy Wallace, čovjek koji je obavio većinu razvojnih test vožnji i koji je vozio trećeplasirani David Price Harrodsov GTR u LeMansu 1995. \"Standardni F1 je brži na ravnini ali manje je stabilan. Sa svim tim downforceom LM-om se možete zaletjeti preko izbočenog dijela ceste i zadržati ga pripijenog uz podlogu\". Izuzetan downforce kojeg LM producira dobiven je zahvaljujući zadržavanju GTR-ovog \"ground effect floor\" donjeg postroja, kao i specijalno dizajniranog prednjeg kraja automobila s izuzetno nisko položenim krilcem. Krovnog otvora za zrak nema, a njegova je uloga prepuštena centralnom otvoru koji hladi kokpit i kočnice. LM-ovom iznimnom gripu pripomažu i specijalni 18 colni OZ aluminijski naplaci velike širine (10,8-kod prednjih naplataka) čime je osjetno proširen trag kotača. Karbonski kočioni diskovi ustupili su mjesto golemim 332 mm širokim čeličnim diskovima. LM-ov 6.1 litreni BMW Motorsport V12 motor zadržao je LeMans trkaći pedigre, a uz manje je preinake dobiveno 706 Nm okretnog momenta što je više nego kod standardnog modela ali manje od GTR-a. 706 Nm je dostupno pri začuđujuće niskih 4500 okretaja u minuti - neobična karakteristika za ovakav komad žestokog trkaćeg kita. Mjenjačka kutija je kombinacija aluminijske navlake cestovnog modela i GTR-ova mjenjača koji isporučuje takvu \"akciju\" koju Wallace jednostavno opisuje kao beskompromisnu. Mjenjačka poluga i ručna kočnica su ogoljeni do sirovih mehaničkih osnova, izbjegavajući svaku pomisao stilskog dizajniranja dok pogled na karbonom presvučeni kokpit i na instrumente ukazuje na LM-ove trkaće korijene. Iza super tankog vozačkog sjedala od karbonskih vlakana nisu smještena klasična sjedala već dva karbonska kalupa presvučena Alcantarom. Putnici naime sjede na samoj šasiji, no komfor i nije bio u prvom planu već siloviti naleti adrenalina kojih ni u kom slučaju neće manjkati. Što se konverzacije između putnika tiče, LM se također pobrinuo za poseban tretman. Slušalice i mikrofon su ovdje standardna oprema iz jednostavnog razloga - bez njih se ne može. 0-160-0 km/h = 11.5 s 12.41 sekunda i nije tako puno. Što se može učiniti u periodu od 12.41 sekundu? Obaviti usporenu promjenu guma i dolijevanje goriva u Formuli 1? Krenuti od 0 do 160 km/h i ponovno zakočiti do 0 km/h u Caterhamu Seven JPE? U svakom slučaju. Caterhamov je rezultat donedavno bio svjetski rekord, no u usporedbi s McLarenom Caterham nije imao velike šanse. Vozač Andy Wallace smjestio se u školjkasto tanko sjedalo dok je McLarenova ekipa obavljala završna podešavanja na šasiji, ovjesu, kočnicama i tlaku u gumama. Kako bi najbolje osjetio automobil, Wallace je krenuo u probni krug, a tada je uz urlik V12 motora i miris guma McLaren nestao u daljini. Pokušaj nije bio uspješan. Crni tragovi na asfaltu otkrivaju izgubljene mili sekunde, a ni Wallace nije zadovoljan automobilom. Ipak, telemetrija je pokazala odličan rezultat od 11,6 sekundi iako set-up LM-a nije bio najbolje podešen. McLarenovci znaju da LM može bolje. Pirelli gume su zamijenjene Michelin Pilotom i Wallace je krenuo u drugi pokušaj. Pri brzini od 158 km/h maknuo je desnu nogu s gasa i pokušaj nije bio legalan. U trećem pokušaju sve je bilo u redu i činilo se kako je dobiven novi rekord, no telemetrija je pokazala rezultat 11,9 sekundi, što je za McLarenovce bilo prilično razočaravajuće. Uz male preinake i smanjeni tlak u gumama Wallace je u četvrtom pokušaju natjerao McLaren F1 LM od 0-160-0 km/h za 11,5 sekundi! McLaren F1 LM je cestovni super automobil kojim se gubi svaki dodir i svaka realnost vožnje klasičnog automobila, to je definitivno automobil koji je obilježio devedesete i stoljeće.


Pon lis 29, 2007 10:06 am
Profil Šalji privatnu poruku MSNM/WLM
Mercedes entuzijast
Avatar korisnika

Pridružen: Čet ožu 08, 2007 12:13 am
Postovi: 290
Lokacija: Karlovac
Post 
Posto kuca BMW-ovo srce u njemu pa da stavim koju informaciju

Motor oznake S70

Type 6.1 liter, 48 valve V-12 with aluminum block and heads, 627 bhp
Bore and stroke 3.38 x 3.41 in (86 x 87 mm)
Displacement 370 cubic in, 6064 cc
Compression ratio 10.5:1
Engine control system Bosch Motronic with port fuel injection
Emissions controls 3-way catalytic converter feedback fuel-air-ratio control auxiliary air pump
Valve gear Chain-driven double overhead cams, 4 valves per cylinder, hydraulic lifters, variable intake timing
Power (SAE net) 618 bhp @ 7400 rpm
Torque (SAE net) 479 ft-lb @ 4000 rpm
Redline 7500 rpm

The different versions of the S70 engine:
S70 5576 ccm 380 hp, 24V, 850CSi 1992
S70/1 about 6000 ccm 550 hp, 48V(?), M8 prototype 1990
S70/2 6064 ccm 627 hp, 48V, McLaren F1 1993
S70/3 6064 ccm 635 hp, 48V, McLaren F1 1996

Slika
Slika

Motor je razvijen za BMW M8 ali sve je ostalo na conceptu...
Slika

_________________
Slika DIY projects forum www.carprojects.net


Sri lis 31, 2007 4:59 am
Profil Šalji privatnu poruku MSNM/WLM ICQ Web stranica
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Odgovori   [ 2 post(ov)a ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr