Sada je Ned kol 25, 2019 10:40 pm




Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].  [ 2 post(ov)a ] 
Povijest E klase 
Autor Poruka
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Uto kol 22, 2006 11:34 pm
Postovi: 3472
Lokacija: Zagreb
Ime: Tomislav
Godište: 0
Moj auto: E92
Počeci E klase sežu još u 40-te godine 20.st. Onda se E klasa nije još zvala.Tek 1995.g. se službeno pojavljuje E klasa.Do tog trenutka je trebalo proći 50 godina.E-klasa je uvelike zaslužna za Mercedesov uspjeh.Ona je označila početak ponovne proizvodnje nakon 2. svjetskog rata.Prvi poslije ratni Mercedes, zapravo nije bila E klasa nego model 170.
Iako u Njemačkoj nakon rata nije postojao interes za luksuznim vozilima ona su i dalje postojala…Stoga Mercedes 1947.godine proizvodi model 170 koji je u sedam godina proizvodnje (1947.-1953.) postigao izvrsne prodajne.

Slika

Model 170 je pokretao 1.8 litreni benzinac od 52 KS.1954. godine se bio pojavio model sa 1.8-litrenim dizelskim motorom koji je imao 40 KS. Taj model sa dizelskim motorom je usprkos slabom motoru doživio veliki uspjeh. Posebno među taksistima, čak i dan danas, u dalekim zemljama najčešći taksiji su Mercedesi 170 sa 1.8 litrenim dizelašem. Možda Mercedes iz tog obujma nije uspio izvući veliku konjažu, ali taksistima nije bio ni najmanji problem sa tim slabim agregatom izvući milijune i milijune kilometara.


Nakon modela 170 pojavljuje se model 180 popularno nazivan Ponton.Taj se model proizvodio od 1953. do 1961.g. i tijekom tih devet godina prodalo se preko 470 000 primjeraka.

Slika

Mercedes 1955.g. predstavlja roadstera 190SL temeljenog na Pontonu.Ovaj sportski kabriolet je iz 1.9 litrenog motora pomoću dva karburatora izvlačio, za to vrijeme velikih, 120 KS.
Krajem pedesetih se i u sedan izvedbama (180) pojavljuju novi, jači motori: 1.9 benzinac sa 75 KS i 1.9 dizel sa 50 KS.

Slika


Mercedesovi šefovi su uskoro odlučili da je Ponton zastario i 1961.g. počinje proizvodnja novog modela pod oznakom W110.Ovaj model je slijedeći najnovije dizajnerske novitete dobio zadnji dio po uzoru na američke automobile.Zbog koje je dobio nadimak "krilati Mercedes".
Tehničke novosti kod W110 modela su bili novi šestcilindarski motori, prednje disk kočnice i automatski mjenjači.Motori su i kod benzinca i kod dizela porasli sa 1900 kubika na 2000 kubika, čime se vrlo malo povećala snaga.Novost u ponudi je bio 230S benzinski motor koji je imao 105 KS.Do kraja proizvodnje (1968.g.) Ponton je proizveden u preko 628 000 primjeraka čime je nadmašio svoga prethodnika (170)

Slika

Pravu revoluciju u svim pogledima donosi 1968. model W115, još poznat i kao ''minić'' koji je donio nove karoserijske oblike i nove sigurnosne elemente.Ovaj model je postigao izvrsne prodajne rezultate, nadmašivši četverostruko u broju proizvedenih primjeraka svog prethodnika.
Najveće tehničke novosti kod ovog modela što se tiče motora bio je 2.5 litreni benzinac od 146 KS i 3.0 litreni dizel od 77 KS.Postigao izvanredan uspjeh. Prodan je u preko 1.919.000 primjeraka, što je gotovo tri puta više od svojeg prethodnika. Automobil je predstavljen i u coupe izvedbi, te kao limuzina s produženim međuosovinskim razmakom. Bilo je to po prvi puta da se automobil visoke klase proizvodi i u tim karoserijskim varijantama.

Slika

i coupe
Slika

Zatim nam 1976. godine dolazi model W123 čiji se primjerci i dan danas kotrljaju po našim cestama.Tu Mercedes ponovo radi nešto novo predstavljajući karavansku izvedbu, koju naziva T-model. To je bio prvi Mercedesov karavan te jedan od prvih karavana u ovoj klasi.Od tada do danas Mercedesovi T-modeli su bili korišteni i u službi smrti i spašavanja života, tj. kao medicinska vozila i kao pogrebna vozila.
Kod serije W123 se po prvi put pojavljuje slovo E pored oznake motora "E" ali ne kao ime modela nego za "einspritz" (njemački za "ubrizgavanje" ili na engleskom "injection") Do 1986. kada je proizvodnja prekinuta na cestu je sišlo preko 2.700 000 Mercedesa W123.

Slika

Slika

Slika

Nakon W123, slijedila je serija W124, koja je u program donijela još jednu karoserijsku varijantu.Nakon dvadeset godina Mercedes je ponovno ponudio kabriolet s četiri sjedala. Ipak, ono po čemu je ovaj model najznačajniji je uvođenje imena E-klasa, koje ovaj model dobiva nakon redizajna 1993. godine. U deset godina proizvodnje na cestu je sišlo ukupno više od 2.650 000 vozila.
Tada se još nije stavljalo slovo E ispred nego iza brojki modela. Što se tiče motora najveće novosti su bili pojačani turbo-dizelaši i benzinci.Težeći prema što većem luksuzu Mercedes je u E klasu, kako bi se razlikovao što više od C klase počeo ugrađivati zračni jastuk za vozača, ABS, perače svjetala, centralno zaključavanje i niz drugih novotarija…
1990. Mercedes u ponudu dodaje i 2.5 litrenog turbo dizelaša koji je kroz godine postao najcjenjeniji i najtraženiji Mercedesov motor na našim prostorima. 1992. godine pojavljuje se model 500E, sa 5-litrenim DOHC V8 motorom snage 332KS. Zbog težnje za što većom sigurnošću 1993.godine prednji zračni jastuci za vozača i suvozača postaju standardna oprema.
Tek 1994.godine E klasa je službeno proglašena premještanjem slova E na početak broja koji je označavao vrst motora.Ali još do tada brojke nisu označavale točnu zapremninu motora, tako je primjerice E klasa sa 2.5TD motorom bio 300TDE.Tek tada, sa premještanjem slova E na početak usklađuje se ta brojka sa obujmom motora. Kako bi proslavio promjenu imena Mercedes je obavio manji redizajn.

Slika

Slika

Slika


1995.godine dolazi nam nova E-klasa (W210) sa dosta izmijenjenim dizajnom. Novo oblikovana karoserija je bila mnogo zaobljenija od stare, a najveća novost su bila nova četverostruka okruglasta svjetla. Ovaj model se pokazao prilično kvalitetnim i sa punim razlogom je nosio Mercedesovu značku.Tako 1998. sa pojačanim turbo-dizelskim motorima kao opcija dolazi i 4-Matic – stalni pogon na sve kotače.

Slika

Slika



2003. godine nakon W210 modela dolazi nova serija - W211


Danas je kod nas E-klasa dostupna kao limuzina ili karavan (T) u 5 benzinskih izvedbu:
E200 K (163 KS),
E280 (231 KS),
E350 (272 KS),
E500 (306 KS),
E55 AMG (476 KS),
a E350 i E500 moguæi su i kao 4matic (4x4)
... i u 5 dizelskih izvedbi:
E200 CDI (122 KS),
E220 CDI (150 KS),
E280 CDI (190 KS),
E320 CDI (224 KS),
E400 CDI (260 KS)),
... te u 3 paketa opreme (classic, elegance, avantgarde).
Raspon cijena je od 50 do 80 tisuæa eura. Unatoè nekim lošim stvarima vezanim uz W211 model Mercedesova E-klasa i danas bez problema nalazi kupce koji traže kvalitetu, tradiciju i odliène performanse.


Slika

Slika




Pregled svih modela E-klase:

Slika

Slika


Zadnja izmjena: Simple; Sri srp 04, 2007 3:23 pm; ukupno mijenjano 1 put/a.



Čet svi 31, 2007 11:28 am
Profil Šalji privatnu poruku MSNM/WLM Web stranica
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Uto kol 22, 2006 11:34 pm
Postovi: 3472
Lokacija: Zagreb
Ime: Tomislav
Godište: 0
Moj auto: E92
Post 
Evo i dva videa:

Tomin: http://www.youtube.com/watch?v=eP8j2uVff8I
Moj: http://www.youtube.com/watch?v=uuWjRjMOjUc


Uto srp 03, 2007 4:32 pm
Profil Šalji privatnu poruku MSNM/WLM Web stranica
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].   [ 2 post(ov)a ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 4 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr