Sada je Pon kol 19, 2019 10:24 am




Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].  [ 1 post ] 
Najveća tragedija motorsporta i Mercedesa 
Autor Poruka
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Pet pro 08, 2006 6:22 pm
Postovi: 5999
Lokacija: Nedelišće
Ime: Nikola
Prezime: Grahovec
Godište: 1986
Moj auto: W123-240D
Pierre Levegh
Slika

[size=125][center]‘24 sata Le Mansa’ još od osnutka 26./27. svibnja 1923. su predstavljala sam vrh auto-sporta.Ovaj spektakl oduvijek je bio prećen mnoštvom vrhunskih vozača ,automobila te mnoštvom auto-moto fanova diljem svijeta.No u tom je spektaklu ipak zabilježena nateža nesreća u povijesti automobilizma u kojoj je nažaost sudjelovao Mercedes, pa ću posvetiti ovu temu upravo toj tragediji nadovezavši se na svoj tekst o Alfredu Neubaueru. 11. lipnja 1955. godine sva su poznata imena svijetskog automobilizma bila prisutna na još jednom otvaranju žestoke utrke ‘24 sata Le Mansa’. Bilo je tu od Juan-Manuela Fangia,Mike Hawthorna, Maurice Trintignanta, Petera Collinsa,pa sve do Umberta Maglioli ,Phil Hilla, Eugenio Castellottia, , Luigi Musso-a, Paola Marzotto-a, Harry Schell-a... koji su vozili u raznim vrhunskim momčadima popud Mercedesa, Aston Martina ,Ferrari-a, Jaguara, Porschea ,Lotusa, Panharda, Maseratia..Bio je petak, dan uoči početka utrke kada je automobilist Elie Bayol tijekom vožnje doživio je tešku nesreću u zavoju Maison Blanche, Pierre Eugene Alfred Bouillon-vozač Mercedesa sa startnim brojem 20 izbjegao ga je za dlaku vozeći brzinom od oko 240 km/h.Neki od njegovih poznanika rekli su da je nakon te za njega sretne situacije izgovorio ‘činilo mi se da sam izbjegao smrt’.Drugog dana, utrke na trkalištu je vladala živost i zadovoljsto, te se predpostavlja da je toga dana utrku posjetilo preko 300.000 ljudi. Utrku je svojim pucnjem započeo poznati grof Aymo Maggi, organizator utrke Mille Miglia.
Najviše pozornosti su u prvim redovima privlačili Hawthorn i Fangio, dok je iza njih stajao Pierre Levegh - čovjek koji je došao iz momčadi Talbota, te je bio presretan vozeči za jednu od najvećih momčadi tih vremena.Utrka je počela i više-manje pozornost su zauzimali vozači Farrarija i Jaguara dok je Fangio imao problema sa ručicom mjenjača pa je izgubio poziciju od Levegha. Stanje na utrci je izgledalo ovako; Castellotija u Ferrariju je pratio Hawthorn u Jaguaru, dok su iza njih jurili Mercedesi sa Levegh-tom Fangiom i Karl Kling-om.Utrka je tekla svojim tokom dok se oko pola sedam sati navečer Lance Macklin (VB) nije vozio sa svojim Austin Healey-em sa velikim zaostatkom kroz ciljnu ravninu .Maksimalna brzina koju je postigao iznosila je 215 km/h dok su za njim jurili Hawthorn, Fangio i Levegh brzinama od oko 250 km/h. U jednom trenutku kada se Hawthorn našao ispred Macklina nenadano je skrenuo u boks presjekavši mu put. Macklin je morao naglo zakočiti i skrenuti ulijevo kako bi izbjegao Hawthorna. U tom trenutku naišao je Levegh koji se nije namjeravao zaustaviti u boksu i sa svojim prednjim desnim kotačem udario je u Macklinov automobil. U djeliću sekunde prije nego li je došlo do dodira Levegh je uspio podignuti ruku kako bi upozorio Fangia. Pa je Argentinac naglo skrenuo udesno i za dlaku izbjegao Hawthorna.No nažalost Levegh nije bio te sreće.Njegov se automobil za manje od četiri sekunde podignuo u zrak udario u zid, razletio se i eksplodirao. Karoserija je odletjela na jednu, a motor na drugu stranu. Vatrogasci su intervenirali sa zakašnjenjem i nitko se nije uspio približiti plamtećem Mercedesu. Direktor utrke Charles Faroux nije opravdano htio prekinuti utrku jer je znao da bi gledatelji navalili na izlazne ceste i time otežali prijevoz ozlijeđenih u francuske bolnice. Nasuprot njemu, čelnici žandarmerije i policije zahtijevali su prekid.
Najgore su prošli gledatelji koji su se popeli na ploče s reklamnim natpisima kako bi što bolje vidjeli automobile koji su dolazili iz Maison Blanchea brzinom većom od 250 km/h. Pokosili su ih dijelovi Mercedesovog motora koji su doletjeli brzinom od 60 m/s.Užasnuti novinari cijelu su tragediju bilježili fotoaparatima.Izvještaji o točnom broju žrtava stigli su tek drugog dana nakon tragedije i brojili su 78 (prema nekim izvorima-77) poginulih i oko 100 ranjenih gledatelja.Sve Mercedesove momčadi povukle su se nakon ove tragedije sa svih važnijih utrka sve do ’90-tih godina prošlog stoljeća.






Trenutak kada je Lance Macklin svojim Austin Healey-em naletio na žendara , a Mercedes Pierre Levegh-a dignuo u zrak.

Slika

Mercedes Pierre Levegh-a u trenutku kad ga je zahvatio požar, momčadi Mercedesa odustale su odmah od utrke dok su druge momčadi nastavile sa utrkom.

Slika

Mercedes u trenutku kad je zapaljen stao na zaštitnom zidu, ali je već ubio na desetke ljudi.

Slika

Izgled bina na kojima su ležale hrpe leševa nakon tragedije.

Slika




http://www.24heuresdumans.co.uk

http://www.ewilkins.com/wilko/lemans.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Pierre_Levegh

http://news.bbc.co.uk

Nakon što sam napisao tekst služeći se tekstovima sa gore navedenih linkova, naišao sam na sjajan tekst Gorana Slavića na portalu http://www.f1racing.com pa sam neke od rečenica izvukao iz tog teksta jer su u njemu bolje opisani neki od događaja)


Sub lis 06, 2007 9:24 pm
Profil Šalji privatnu poruku MSNM/WLM
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].   [ 1 post ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr