Sada je Pon kol 19, 2019 9:36 am




Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].  [ 1 post ] 
Legende Mercedes-Benz Motorsporta 
Autor Poruka
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Pet pro 08, 2006 6:22 pm
Postovi: 5999
Lokacija: Nedelišće
Ime: Nikola
Prezime: Grahovec
Godište: 1986
Moj auto: W123-240D
Pošto je ovo podforum Mercedes-Benz motorsporta, a i ovdje se najviše spominje Formula 1, u ovoj ću temi predstaviti nekoliko ličnosti bez kojih Mercedes motorsport nebi bio ono što je bio u povijesti…

Alfred Neubauer


Slika



Rođen 29.04.1891. godine u Maehrischu (Austtro-Ugarska.Bio je serviser motornih vozila, da bi početkom 1.svjetskog rata prešao u Austrijsku carsku vojsku i postao časnik. Nakon rata prešao je u Austrijsku manufakturnu radionicu automobile Austro-Daimler gdje ga Ferdinand Porsche postavlja za voditelja pogona. Neubauer je čak sudjelovao na
nekim trkama ,no bez većeg uspjeha (valjda zbog svojih proporcija ). 1923. Ferdinand Porsche void Daimlera I Neubauera u Stuttgart .Tih je godina Neubauer uvidio da nema vozačkih potencijala no pošto ga je veoma zanimala mehanika i automobilističke utrke postaje timski menađer.Tih su dana vozači utrka bili izolirani od svog timova te često i nisu znali svoju trenutnu poziciju u utrci zbog ulazaka u boks i izprepletenosti puno automobila na stazi, te su se nerijetko iznenadili kada bi im na kraju utrke priopčili da su pobijedili. Da stane tome na kraj, Alfred Neubauer je izmislio thought-out system za svoj tim sa zastavicama na štapovima kako bi vozači u toku utrke dobivali najvažnije taktičke informacije. Na početku se mniogi nisu slagali sa tom idejom da bi na kraju svi prihvatili takav način komuniciranja sa svojim vozačima te se kao takav zadržao i do danas u svim važnijim auto-moto sportovima. 1926 Daimler se ujedinjuje sa Mercedesom i Alfred Neubauer postaje vođa spoortskog odjela Daimler-Benza (Mercedesa). Alfredu uskoro se uskoro počela smješiti sreća i počeo je nizati pobjedu za pobjedom sa SS i SSK modelima Mercedesa, a u tome je i jako doprinio Rudolf Caracciola-najveći vozač onog vremena. Najveći trenutak po kojem ga mnogi pamte i kojim je ušao u legendu dogodio se 1934. godine uoči Grand Prixa u Eifelu. Naime njegova se automobilistička ekipa dan uoči utrke našla pred velikim problemom; najnoviji Mercedesov trkači bolid težio je 751 kilogram. Prema novom pravilniku bio je točno jedan kilogram pretežak.Tada je Alfredu Neubaueru pala na um neobična ideja i rekao je svojim mehaničarima nek ostružu bijelu boju sa bolida. I tako je ekipa cijelu noć sređivala bolid, da bi se ujutro pred Mercedesovom garažom pojavio srebrni bolid od čistog aluminija težak točno 750 kilograma. Naravno da je Mercedes pobijedio u toj utrci kao i na većini preostalih u prvenstvu i tako je dominirao godinama i to uvijek u srebrnoj boji te je tako nastao mit o Srebrnim strijelama. Zahuktavanjem 2. svjetskog rata motorsport natjecanja se gase, da bi se tek nakon rata 1954. godine ponovno oformirao Mercedes-Benz motorsport odjel. Te je godine napravljen i legendarni 300 SL Mercedes kojim je Carrera Panamericana pobijedio na 24 sata Le Man-a. Kada je Mercedes ušao ponovno u Grand Prix natjecanja 1954. godine , vladar tog vremena na trkalištu je postao Juan Manuel Fangio te je postao prvak 1954.i 1955. godine. Najcrniji dan u životu Alfreda Neubauera, a i Mercedesa općenito zasigurno je bio je na 24 sata Le Mansa 1955. godine kada se na ravnini trkališta Pierre Levegh sa Mercedesom 300 SLR dignuo u zrak i odletio u publiku te usmrtio 80 ljudi. Nakon ove tragedije Alfred Neubauer je umirovljen, a Mercedes-Benz se povukao iz svih sportskih natjecanja da bi se tek 70-tih počeo vraćati u manja natjecanja, a tek 90-tih u F1. Umro 22.08.1980. godine u Stuttgartu. No unatoč crnom danu iz njegova života Alfred Neubauer je zauvijek upisan na stranice Auto-motor sporta jer je svojim fenomenalnim idejama, taktičkim vještinama i gotovo vojnom disciplinom u momčadi postao ikona Mercedesa sporta, a i auto sporta općenito.



Rudolf Caracciola
Slika

Juan Manuel Fangio
Slika

Silver Arrows
Slika

by big_bad_benz








Norbert Haug


Slika


Norbert Haug je rođen 24.11.1952. Počeo je svoju karijeru u dnevnim novinama u svom rodnom gradu Pforzheimu. Njegov entuzijazam za sve što ima kotače i motore, posebno za trkače automobile, doveli su Norberta Hauga u Stuttgartsku izdavačku kuću Motor-Presse-Verlag, kombinirajući svoju ljubav prema sportu sa profesionalnim interesima. Od Listopada 1990., Norbert je bio zadužen za sve Mercedes-Benz motor- sportske aktivnosti. U tom periodu Mercedes-Benz je skupio pobjedničke titule u svim motor- sport kategorijama u koje su ušli. Mika Hakkinen pobijedio je 1998. i 1999. u Formula 1 svjetskom prvenstvu, a 1998. team McLaren Mercedes osvojio je konstruktorsko svjetsko prvenstvo. U 90-ima Mercedes Benz je sudjelovao u German Touring Car (DTM) prvenstvu (1992., 1994. i 1995. su osvojili naslov prvaka) i International Touring Car (ITC) prvenstvu (1995. su osvojili naslov). 1997. Mercedes-Benz je bio najbolji proizvođač u American CART Champioshipu; 1997. i 1998. AMG Mercedes osvoji je vozački i timski naslov u FIA GT Championshipu.

Prije nego što se pridružio Mercedes Benzu vozio je utrku 24 sata Nurburgringa i bio je drugi 1985.
Norbert Haug je zasigurno nasljednik legendarnog Alfreda Neubauera u Mercedes Benzovom motor-sport odjelu što je i kroz svoj dugogodišnji rad u Mercedesu dokazao!


Ron Dennis i Norbert Haug
Slika

Norbert Haug i Bernd Schneider nedavni pobjednik DTM-a
Slika

by AMG








Mika Hakkinen

Slika

Mika Pauli Hakkinen rođen je u Vantaau kraj Helsinkia 29. kolovoza 1968. godine. Godine 1975. krenuo je u školu u Vantaau, a deset godina kasnije maturira s diplomom varioca. "Slijedeća bitna godina u mom životu", reći će Mika, "jest 1998. jer sam se tada oženio Erjom...". Da su tata Harri i mama Aila stavili "veto" na zabavu, tko zna gdje bi danas bio naš slavljenik, no sudbina je htjela da 1973. započne automobilistička priča koja je 25 godina kasnije kulminirala najvišom titulom koja se u tom svijetu može postići. Te je godine, naime, Mika kupio svoj prvi karting i to od legendarnog finskog rally vozača Henria Toivonena. kako to obično biva, talent je "isplivao" veoma brzo i već 1975. godine Mika ostvaruje svoju prvu karting pobjedu. Sedam godina kasnije, dok je Rosberg slavio u Vegasu, četrnaestogodišnji Mika Hakkinen već se mogao pohvaliti titulom finskog karting prvaka (osvojenom prethodne godine) kao i "svježom" titulom prvaka Memorijala Ronnia Petersona te titulom viceprvaka finskog kartinga.

Nastavak karijere pratio je većinu "propisanih" koraka. Godine 1987., nakon pet osvojenih prvenstava Finske u kartingu, Mika prelazi u veću kategoriju te već u svojoj prvoj sezoni Formule Ford 1600 postaje Finski, Švedski i nordijski prvak. Slijedila je Formula Opel Lotus, a 1989. godine Mika prelazi u britansku Formulu 3, okupljalište i "odskočnu dasku" mnogih poznatih vozača. U 1990. godini sa momčadi West Surrey Racing (1983. za njih je vozio Ayrton Senna) postaje prvak, a nakon što su on i Mika Salo odnijeli većinu pobjeda u sezoni, prvenstvo je prozvano "Mika-Mika serija".

Ulazak u najprestižniji auto sport, Formulu 1, Mika Hakkinen doživljava 1991. godine kada je postao vozač, tada već umiruće, momčadi Lotus. Dvije godine kasnije, započinje njegova veza s McLarenom gdje je isprva bio zaposlen kao test vozač. No, odlaskom Michaela Andrettia, Mika postaje vozač te je sudjelovao na posljednje tri utrke sezone, a na VN Japana osvajanjem trećeg mjesta po prvi je puta imao priliku okusiti "najskuplji tuš" pobjedničkog šampanjca Formule 1. Vjerojatno najteža u karijeri Mike Hakkinena je posljednja utrka sezone 1995. godine kada je u Adelaideu doživio tešku nezgodu frontalno udarivši u zaštitni zid pri velikoj brzini. Oštećenja vratnog dijela kralježnice mogla su ga stajati i više nego li karijere, no Mika se vratio da bi 1997 (kada je McLaren-Mercedes) konačno postao konkurentan ostvario svoju prvu pobjedu i to u Jerezu, u posljednjoj utrci sezone (prvi Pole osvojio je na VN Luksemburga iste godine). Povijest ove sezone ne treba posebno opisivati. Mika je pokazao koliko može ukoliko mu se pruži prilika te još jednom vidimo kako je jedino dobar timski rad recept uspjeha.

Mika Hakkinen svakako nije tipični prvak. Na njegovom licu nikada nema one pobjedničke opuštenosti, nema bezbrižnog lutanja mislima unaokolo. Kada god se priprema za trening ili utrku, taj čovjek izgleda kao da dolazi najbitniji dan u njegovom životu. I tako opet, za dva tjedna, pa za iduća dva... Možda, upravo zbog te hladne ozbiljnosti i neće nikada postati junakom poput nekih drugih. Ovdje mislimo na tipičnog junaka iz stripa: uvijek vedar i otvoren, mudar i proračunat te apsolutno nepogrešiv u poslu koji obavlja... Mika je zatvoreni dečko koji šuti i radi svoj posao, pretežno dobro, no katkada i naglavačke. Dečko koji nikada ne galami. No, mi mu se ipak divimo, jer sve što je postigao, postigao je zahvaljujući svojoj unutarnjoj snazi. Bravo Mika!

Mika Hakkinen - ostatak albuma

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


by Bilandžija




Mislim da bi bilo u redu napisati pokoju riječ o dečku koji već 6. godinu zaredom vozi Mercedes-Benz safety car u F1.



Bernd Mayländer

Slika

Njemački vozač utrka rođen je 29.05. 1971. godine u Waiblingen-u.
Karijeru je započeo u karting seriji krajem 80-tih. Nakon toga odlazi u Formulu Ford, pa u Porsche Carrera Cup da bi nakraju došao u DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). 2000. godine pobjeđuje na 24 Sata Nürburgring-a u Porsche 911 GT3-R. Kada je 2000. godine DTM ponovno nastavljen Bernd dolazi u ekipu Mercedes-Benz i od tada vozi safety car u Formuli 1 sve do danas. Od sezone 2000. bio je na svakoj utrci osim VN Kanade u sezoni 2001. kada ga je zbog ozljede mijenjao timski kolega Marcel Fässler.

2001.-Prva sezona za Bernda Mayländera
Slika

Mercedes-Benz CLK 63 AMG - automobil kakvog vozi od ove godine.
Slika


by big_bad_benz


Zadnja izmjena: big_bad_benz; Pet ruj 07, 2007 6:54 pm; ukupno mijenjano 3 put/a.



Čet ruj 06, 2007 8:34 pm
Profil Šalji privatnu poruku MSNM/WLM
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].   [ 1 post ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr