Sada je Čet lip 04, 2020 12:41 pm




Odgovori  [ 20 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2  Sljedeće
Mercedes Gullwing - jedan od najpoznatijih 
Autor Poruka
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Ned srp 01, 2007 4:11 pm
Postovi: 3538
Lokacija: Donji Miholjac
Ime: Matija
Prezime: Zetović
Godište: 1988
Moj auto: W210 E220D 1995.god. elegance - tatin
Mercedes 300SL Gullwing (1955.)

Slika

SL znači “Sport” i “Light”, što najbolje odražava filozofiju ovog automobila. . Jedan od najpoznatijih Mercedesa svih vremena, proizveden 1954. godine na bazi trkaceg prethodnika iz 1952. godine. Po svojim poznatim vratima koja se otvaraju prema gore, dobio je naziv “Gullwing”. Kolekcionarski Gullwing je jedan od najpoželjnijih automobila na svijetu. Proizvedeno ih je samo 1400 u razdoblju od 1954. do 1957. 3,0 litreni motor sa 6 cilindara i direktnim ubrizgavanjem goriva, razvijao je 215KS što mu je omogućavalo postizanje brzine od 240km/h.

Sa trkaće staze na cestu

Slika

Mercedes-Benz SL300 je stvoren kao sportski auto čija je uloga bila u utrkama. 1952. coupe postiže impresivne rekorde u uspjesima na godišnjim bitnim utrkama. Na Grand prix-u u Bernu mercedes SL300 je pobijedio, vrhunske performanse su potvrdile i visoka mjesta na utrci 24 sata Le Mans-a. Nürbugring je osvojio visoke pozicije i novi mercedesov sportski model je također pokupio pobjedu na stazi Carrera Panamericana u Mexiku. Sve je to pridonijelo velikom povratku mercedesa u auto sport, pobjeđujući u tom veoma uspješnom periodu prije Drugog Svijetskog Rata.

Iako nije bilo u planu staviti SL300 u serijsku proizvodnju, vijeće Daimler-Benz-a je stalno nagovarano od strane Maximiliana Hoffmana da se krene u serijsku proizvodnju. Glavni uvoznik mercedesovih automobila u Ameriku neumorno je tražio da se sportski modeli ponude njegovoj dobro stojećoj klijenteli, a SL300 se savršeno uklapao u tu računicu. Nakon dužeg razmatranja je dano zeleno svijetlo od strane uprave da se počne proizvoditi cestovna verzija SL300 i kao manja verzija tog auta s otvorenim krovom, SL190.

Dva modela su trebala imati premijeru za manje od šest mjeseci od odobrenja za proizvodnju. Prilika je bio „International Motor Show“ koji se održavao u New Yorku od 6 veljače do 14 veljače, 1954, u to vrijeme najpoznatijeg Američkog auto sajma. Inženjeri su se odazvali izazovu u utrci s vremenom i SL300 i njegov manji brat SL190 su bili spremni primiti svo klicanje svjetine. Serijska proizvodnja je počela u Sindelfingenu, u kolovozu 1954. cijena je bila 29 000 DEM, vrlo visoka brojka za to razdoblje, osobito ako se usporedi s modelom 170 Vb koji se porodavao po cijeni od 7 900 DEM.

Karoserija

Slika

Karoserija za SL300 je razvijana sa primarnom zadaćom što boljeg svladavanja otpora zraka.. Rezultat toga je bila aero dinamična linija s nekoliko ukrasa, auto vjerno svom dizajnu koje je zadržalo svježinu i draž do današnjih dana. Divno proporcioniran i vrlo dinamičan.

Nova jurilica je bila prava atrakcija i zbog inovativno riješenog sistema otvaranja vrata. Vrata u stilu golubovih krila ( gullwing ) su predstavljala sami dizajn Mercedesa SL300. Kao primjer inovativnosti inženjera, i nemogućnosti da se konstruiraju klasična vrata ( zbog neuobičajeno visokog praga na ulazu koji se nije mogao spustiti zbog stabilnosti ), osmišljen je koncept vrata koja se otvaraju vertikalno prema gore. Elegancija njegove bočne strane je nedirnuta jer je ručka za otvaranje diskretno smještena i izvuče se, nije povezana s bravom. Vrata se otvaraju uz pomoć teleskopskih opruga.

Cjevasta šasija koju je dizajnirao Rudolf Uhlenhaut smanjivala je težinu na minimum i omogućavala maxmimalno iskorištavanje snage. Vrlo tanke cijevi su varene u trokut kako bi tvorile šasiju koja se isticala vrlo impresivnom uvrtnom tvrdoćom i malom težinom. to je bio i jedini adut kojim se opirao silama „rastezanja“. Standardna šasija težila je samo 82 kg, dok je gotovi auto koji je bio spreman za cestu težio 1 295 kg, uključujući rezervno kolo, alat i pun rezervoar.

Karoserija za SL300 je većinom od visoko kvalitetnih čeličnih limova, iako je od aluminija poklopac motora i prtljažnika te dijelovi vrata i pragova. Za relativno malu nadoplatu, mušterije su mogle izabrati model čija je cijela karoserija napravljena od lagane legure koja je smanjila težinu auta za 80 kg. Samo 29 mušterija je izabralo tu opciju i ta su auta vrlo tražena.


Tehnologija

Slika

Tehničku šminku SL300 duguje većinom Mercedesu 300 ( W 186 II ), izboru mnogih državnika i industrijalaca. Šestocilindrični motor sa mnogim preinakama od kojih vrijedi izdvojiti zamjenu karburatora direktnim ubrizgavanjem – tehnička prednost koja je bila godinama ispred svoga vremena. Ova nova tehnologija izvlačila je 158 kW ( 215 hp) a maximalna brzina je bila 260 km/h, ovisna o stražnjem osovinskom omjeru. Mušterije su mogle naručiti SL sa pet različitih omjera. Standardni 1:3.64 je primarno služio za jako ubrzanje uz prihvatljivih 235 km/h kao krajnjom brzinom. 1:3.89 i 1:4.11 su bili dobri i za veća ubrzanja dok je 1:3.42 nudio veću krajnju brzinu. Sa 1:3.25 se postizala brzina do 260 km/h dok je ubrzanje vrlo smanjeno. Ta opcija je pružala manje užitka u vožnji po gradu. SL300 je ubrzavao do 100 km/h u samo 10 sekundi, dok su testovi izmjerili prosječnu potrošnju od 15 litara na 100 km. Kapacitet rezervoara je bio 100 litara i bio je smješten na stražnjoj strani auta, mogao se povećati na 130 litara.

Motor je bio nagnut za 45 stupnjeva na lijevo da bi mogao stati pod poklopac, zbog čega je suvozačev prostor za noge smanjen. SL-ov centar gravitacije je bio skoro pa točno na sredini auta što je davalo odlične temelje za brzo i precizno svladavanje zavoja. Dodane su bubanj-kočnice da se poboljšaju performanse koje su 1961 zamijenjene disk-kočnicama.


Unutrašnjost

Slika

Unutrašnjost u SL300 je bila više solidna nego spektakularna. Tvornička sjedala su bila dostupna u tri različita uzorka. Većina mušterija je izabrala kožna. boja auta je metalik srebrna kao standardna, crvena, tamno plava i crna su kasnije postale popularnije.

Nedostatak prostora u SL-u je predstavljao neku vrstu izazov, ipak se radilo o sportskom autu. Upravljač se mogao spustiti, da omogući vozaču smještanje noga na papučice. Kad je sjeo, vozač je uživao u ergonomično impresivno riješenom dizajnu kokpita. Upravljač je bio na baš pravoj udaljenosti za ruke a stopala si inicijativno išla na papučice: SL300 je bio auta za vozačev užitak. Instrument ploča nije bila komplicirana, imala je pokazivač broja okretaja i brzine.


Upravljivost

Na cesti brzo shvatite da je SL300 kršten uobičajenim natpisima – „ lagani sportaš. Sa motorom od 215 hp i ukupnom težinom od samo 1300 kg, ubrzanje je impresivno...“. Upravljanje je bilo izravno a amortizeri su se brinuli da auto glatko zagrli cestu. Nije bilo sumnje da je SL300 auto najfinije sportske klase. Bio je daleko od nepraktičnoga, što je puno kupaca i samo priznalo. Za njih, ovo je bio brzi auto koji je nudio precizna vozna svojstva i izbjegavao vozačevo rasipanje energije. Prtljažnik je bio dovoljno velik a nadopunjivao se prostorom iza sjedala za dodatnu prtljagu. Kupci su mogli naručiti i model sa maximalno iskorištenim prostorom.


Kako je tisak gledao na SL300

Tisak je samo nizao nagrade za SL300. „Autosport“ napisao je: „vanjština SL300 je čudesna a performanse skoro pa nevjerojatne. Konstrukcija auta i kvaliteta izrade su vrhunske i cijeli koncept predstavlja beskompromisnu realizaciju svih novih ideja.“ Poslije testa, „Road & Track“ je napisao: „Na auto gledamo kao na cjelinu gdje je udobna unutrašnjost nadopunjena upečatljivom stabilnošću, laganim i preciznim upravljanjem te performansama koje najbolji proizvodi autoindustrije, čak i sa poboljšanjima, mogu ponuditi samo jedno još treba reći – sportska jurilica budućnosti je postala stvarnost.“ A „Auto, motor und sport“ je zabilježio: „Mercedes SL300 je najrafiniranije i istovremeno auto s najviše inspiracije u našoj eri – auto snova“

Slika

Maxi Hoffman diže tempo

Prvi modeli SL300 su prodani u Europi 1954, dok je Maxi Hiffman primio svoj prvi prodani u ožujku 1955. 1400 gullwing-a je sišlo s pokretne trake, a oko 1100 ih je našlo svoj put u Ameriku. Hoffman je zaskočio tržište vrlo dobro s novim autom i imao je svako pravo bit zadovoljan obavljenim poslom. Ali je imao i na umu potrebe svojih pronicljivih kupaca koji su htjeli više komfora, veći prtljažnik, puno pretinaca i kabriolet verziju. Hoffman je poruku proslijedio Stuttgartu u njegov je zahtjev još jednom urodio plodom – ovaj put u obliku roadster verzije koja je otkrivena 1957.

Uspjesi na utrkama i reliju

Trkaće gene SL-a su probali na utrkama vratiti mnogi vozači i privatnici u cijelom svijetu. SL300 se pojavljivao prvi put 1955 na nekim utrkama – i nije dugo čekao da kuša pobjedu. Osigurao je legendarni status i prije nego što je ušao u serijsku proizvodnju, zahvaljujući djelomično uspjesima u utrkama ali većim djelom nenadanom dizajnu. Otkad je proizveden, već preko 50 godina je jako poštovan klasični auto.
Slika

I za kraj nešto jako žalosno...
Slika


Uto sij 22, 2008 3:49 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Čet kol 09, 2007 8:33 am
Postovi: 479
Lokacija: KRAGUJEVAC,SRBIJA
Ime: Ivan
Prezime: Vasojevic
Godište: 0
Moj auto: Mercedes W201 190 2.0E 1991.god.
Post 
Svaka čast na tekstu,odličan je.

Ovo je najlepši auto koji je napravljen,fantastičan u svakom pogledu,ali na žalost teško je doći do nečeg ovakvog.No,nikako ne treba gubiti nadu,možda bude i to jednog dana.

_________________
http://www.mercedesklub-srbija.net
There is no logical or economical reason to restore a car,the heart must be involved.Auto restauration is an unnecessary service,but personally satisfying in the results.
www.zaveseenterijer.com


Zadnja izmjena: vaske; Uto sij 22, 2008 5:00 pm; ukupno mijenjano 1 put/a.



Uto sij 22, 2008 4:31 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Sub ruj 23, 2006 10:57 pm
Postovi: 1108
Ime: Jakov
Godište: 0
Moj auto: W123 coupe i R107
Post 
Ta zadnja slika sa napuštenim ti je ustvari model u mjerilu 1:18 - posjeti stranicu na slici pa vidi...

_________________
potpis


Uto sij 22, 2008 4:55 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes entuzijast
Avatar korisnika

Pridružen: Čet ožu 08, 2007 12:13 am
Postovi: 290
Lokacija: Karlovac
Post 
Jedan od najljepsih i najposebnijih auta ikad napravljenih, bez pogovora :klanjase:
Dali smijem prebacit text na svoj forum? ili budes ti? :beer:

_________________
Slika DIY projects forum www.carprojects.net


Uto sij 22, 2008 4:58 pm
Profil Šalji privatnu poruku MSNM/WLM ICQ Web stranica
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Uto ruj 04, 2007 9:42 pm
Postovi: 700
Lokacija: Split
Ime: Luka
Godište: 0
Moj auto: w203 Sportcoupe
Post 
... najlipši oldtimer, bez konkurencije...


Uto sij 22, 2008 5:33 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Ned srp 01, 2007 4:11 pm
Postovi: 3538
Lokacija: Donji Miholjac
Ime: Matija
Prezime: Zetović
Godište: 1988
Moj auto: W210 E220D 1995.god. elegance - tatin
Post 
djzuka napisao:
Jedan od najljepsih i najposebnijih auta ikad napravljenih, bez pogovora :klanjase:
Dali smijem prebacit text na svoj forum? ili budes ti? :beer:


Samo se posluži :beer:


Uto sij 22, 2008 5:41 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Uto sij 01, 2008 9:54 pm
Postovi: 4435
Lokacija: Bjelovar
Ime: Leonard
Prezime: Šćuric
Godište: 1983
Moj auto: golf IV
Post 
Bravo na trudu :bye:

Auto.... bez konkurencije, sve naj.. :mljac:


Uto sij 22, 2008 7:59 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail Web stranica
Avatar korisnika
Post 
Ma taj auto je legenda!! Meni osobno jako lijep, mogu mislit koja je to pojava bila na cesti prije, a tek danas!! 8)


Uto sij 22, 2008 10:17 pm
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Ned srp 01, 2007 4:11 pm
Postovi: 3538
Lokacija: Donji Miholjac
Ime: Matija
Prezime: Zetović
Godište: 1988
Moj auto: W210 E220D 1995.god. elegance - tatin
Post 
Pa danas je još veća pojava :beer:
Prije si ga barem mogo i kupit, al sad...


Uto sij 22, 2008 10:23 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Sri sij 03, 2007 8:29 pm
Postovi: 569
Lokacija: Mali Mihaljevec
Ime: Tomislav
Godište: 1976
Moj auto: w123 230ce bivši
W201 1.8
Post 
Svaka čast, uživao sam čitajuči ovo!!
Skidam kapu! :beer:

_________________
viewtopic.php?f=113&t=6276


Uto sij 22, 2008 11:34 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes entuzijast
Avatar korisnika

Pridružen: Pon stu 20, 2006 11:22 pm
Postovi: 368
Lokacija: split-strožanac,podstrana
Ime: frane
Prezime: čović
Godište: 0
Moj auto: w114 250ce,w123 200d
Post 
mesko napisao:
Svaka čast, uživao sam čitajuči ovo!!
Skidam kapu! :beer:

potpisujem :beer: :beer:


Sri sij 23, 2008 9:32 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Uto pro 30, 2008 6:43 pm
Postovi: 71
Ime: ALEKSANDAR
Godište: 0
Moj auto: MERCEDES CLK 200 Sport W208
To je auto koji je po meni bio daleko ispred svog vremena.


Ned sij 11, 2009 12:06 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Ned stu 23, 2008 7:15 pm
Postovi: 14
Ime: Davor
Prezime: Savić
Godište: 0
Moj auto: Još nemam, ali bit će nadam se jedan W115 ili W116
Uživao sam čitajući ovaj članak. Bravo za trud. I,da definitivno jedan od najljepših i automobila i mercedesa ever.


Ned sij 25, 2009 11:53 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Pet lip 29, 2007 3:59 pm
Postovi: 1581
Lokacija: Bosnia
Ime: Karl
Godište: 0
Moj auto: Mercedes
Super tekst, čestitam...

Aber, ein fragen...
WHAT THE FUCK IS THIS?
Zeta napisao:
Slika

_________________
Never argue with an idiot: first he'll drag you down to his level, then he'll beat you with experience.


Sub ožu 21, 2009 5:52 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Sub lis 27, 2007 2:01 pm
Postovi: 1820
Ime: Ante
Godište: 1986
Moj auto: W201 250D
Mozda neka prerada,jer je duzi nego obicni.
Auto je prava pojava,ljepotan...

_________________
Šta će ti život kad puteve mjenjaš, bolje da umreš nego da se predaš!


Ned ožu 22, 2009 10:44 am
Profil Šalji privatnu poruku
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Odgovori   [ 20 post(ov)a ]  Idi na stranu 1, 2  Sljedeće

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr