Sada je Sub pro 15, 2018 3:46 pm




Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].  [ 2 post(ov)a ] 
Korisni savjeti - Gume i Felge 
Autor Poruka
Avatar korisnika
OBRAZLOŽENJE POJEDINIH OZNAKA NA GUMAMA

DIMENZIJA GUME:225/45R17 94Y XL
225-oznacava sirinu gume u milimetrima,znaci 225 mm.u ovom slucaju
45-oznacava postotak visine u odnosu na sirinu gume-225-45%=101.25mm.visina gume
R-oznacava da je guma radijalna što znači da ima puno slojeva kaučuka i smjese koja se miješa sa kaučukom
17- ovaj broj označava promjer gume ili naplatka u colima, jedan col ima 25.4 milimetra
94-ovo je index brzine ,pod ovim brojem se gleda koju nosivost ima pojedina guma u kilogramima u ovom slučju nosivost iznosi 670 kg po kotaču,piše na gumi MAX LOAD 670 KG
Y- ovo slovo je oznaka za dopuštenu brzinu koju guma podnosi, znači Y= 300 km/h

OZNAKE BRZINA NA GUMAMA:

Q- do 160 km/h, R- do 170 km/h, S- do 180 km/h, T- do 190 km/h, U- do 200km/h, H- do 210 km/h,
V- do 240 km/h, W i ZR- do 270 km/h, Y- do 300 km/h.
Kod nas se najčešće koriste oznake za brzine T,H,V,W,ZR I Y.
Važno je napomenuti da kod kupnje novih guma ova slovna oznaka za brzinu korigira cijenu gume, npr.
205/55R16 T je jeftinija od 50-100 kn od 205/55R16 H,jer guma koja je namjenjena za brzinu T=190 km/h
brže se grije i nije preporučljiva za već brzine, a brzina gume H=210 km/h je puno otpornija i izdržljivija.
Xl-oznaka extra load,što znači da je guma pojačana, znači da ima veću nosivost od standarda, jer standardna nosivos gume je od 475 kg-550 kg po komadu,ima još neke oznake za pojačane gume, a to su:
C= gume za combi i laka dostavna vozila ili RF= reinforced što isto znači da je guma pojačana i ima veću nosivost, a namjenjena je za caddy vozila koja prevoze veće terete i combi vozila

KORISNI SAVJETI KOD KUPNJE NOVIH ILI POLOVNIH GUMA:

-GUMA NE SMIJE BITI STARIJA OD 6 GODINA, a to možete pročitati na svakoj gumi,oznaka strosti gume npr.
2307= prva dva broja su tjedan koji je guma proizvedena 23 tjedan,a zadnja dva broja su godina proizvodnje 2007. godina, ako guma ima oznaku 357 i iza zadnjeg broja u ovom slučaju broja 7 ima mali trokutić , to znaći da je proizvedena 35 tjedna 1997. godine, mali trokutić označava da je guma proizvedena u razdoblju od 1990.-1999.god. ta guma možda na izgled je dobra, ali je izgubila svoja svojstva.

- ZEMLJA GDJE SE GUMA PROIZVODI, obavezno izbjegavajte sljedeće zemjle proizvodnje guma: Poljska,Turska,Maroko,Kina,Indija. neke od navedenih zemalja u određenim dimenzijama imaju veći proizvođači kao što su Goodyear,Fulda,Dunlop,Continental,Sava,Michelin,Flamingo,Kleber,Debica,Semperit,Kormoran itd...,razlog zašto ne kupiti gume proizvedene u tim zemljama, u slučaju ako dođe do reklamacije reklamacija neće biti uvažena ili će ju djelomično priznati,imali smo tako problema sa savom, goodyearom i dunlopom,samo sportske verzije guma su pouzdane,ali od 15" na dalje ( savjet: Avon,Nokian,Vredestein) gume koje su pouzdane i jako dobro prijanjaju na cesti.

-LJETNE GUME, gume koje imaju ripne Y verzije, kao goodyear F1,dunlop sp9000 i tome slične to su gume visoke performanse, jer ti ipsilon kanali kod kiše vodu bacaju van, a ne drže ju u sebi kao klasični modeli, koji se rade u klasama do 14", zato ti modeli guma bolje prijanjaju na cesti, te imaju bolji zaustavni put.

-ZIMSKE GUME, kod zimskih guma je jako bitno da guma ima što više lamela (prorezi na ripnama), jer te lamele su važne kod snježnih i skliskim cestama ( lamelice se šire, te ljepe za cestu i tako prolaze snijeg i led bez problema).

-CIJELOGODIŠNJE GUME, kao što je već objašnjavano postoje i cjelogodišnje gume, proizvodi Vredestein, modeli su Quatrac2 i ovogodišnji model Quatrac3, quatrac3 je pola ljetna, a pola zimska guma sa lamelama, na ovoj gumi isto piše MS kao i na zimskoj gumi, ali cijelogodišnja guma ima tri kvadratića sa oznakama sunce,kišni oblak i snježna pahuljica.Za goodyear vector5 kažu da je all season (cijelogodišnja ) guma, ali ta guma ima lamele i samo snježnu pahuljicu što znaći da je cista zimska guma.

RAZLIKA IZMEĐU LJETNE,ZIMSKE I CIJELOGODIŠNJE GUME:
ljetna guma ima dobra svojstva na visokim temperaturama, na temperaturi ispod 7 stupnjeva ona se stvrdne i pretvori u plastiku, dok zimska guma je namjenjena za temperature ispod 7 stupnjeva te se na visokim temperaturama przo potroši,jer ima meku strukturu,a cijelogodišnja guma je namjenjena da bude i za ljeto i zimu,ali postoji i tu nedostatak ljudi koji rade veliku kilometražu, neka si ne kupuju cijelogodišnju gumu, jer ta gume niti će odraditi ljeto,niti zimu kako treba, najbolja solucija je posebno ljetne,a posebno zimske gume.

KAKO SKLADIŠTITI GUME IZVAN SEZONE?

Ako su gume bez naplataka obavezno ih složiti jednu na drugu, NIKAKO jednu do druge, jer će postati jajaste, pa kada dođje sezona za stavljanje vulkanizer ih neće moći izbalansirati jer su se deformirale.
Kada su gume na naplatcima možete ih držati jednu do druge i ako je bolje da su jedna na drugoj, ali u tom slučaju svakih dva do tri tjedna ih okrenite da ne stoje na istom gazištu gume jer isto se mogu deformirati, znaći najbolje ih držati jednu na drugu ili ostaviti kod vašeg vulkanizera na skladištenju do nove sezene, tako zvani hotel za gume po komadu košta 15 kuna,znaći na čuvanju su od kada ih skinete sa automobila do god ne dođete na ponovno postavljane istih guma.

SMANJIVANJE POTROŠNJE GUMA:
-provjeravanje pritiska zraka u gumama jednom mjesečno (na svakoj gumi piše sa bočne strane koliki je maksimalni pritisak koji guma može podnesti npr. 3.5bar)
obavezno pazite koji imate gume starije od 3 godine da ih jako ne pumpate, jer njezine bočne strane više nisu kao kod guma do 2 godine starosti, znatno su slabije i od jakog pritiska zraka guma bi mogla popucati. Za nisko profilne gume idealan pritisak zraka je od 2.4, pogotovo ako je auto spušten, a guma jako napumpana, onda trpe amotrtizeri i ovjes, a kod vožnje auto jako lupa, onda treba malo ispustiti zrak iz guma.
-ljetne gume napumpati dušikom ( smajuje pregrijavanje kod vručih ljetnih dana,nema oksidacije (hrđanje) na unutrašnjem obruču naplatka,rjeđe se treba provjeravati pritisak, jer je dušik gušći od zraka)
-provjera balansa nakon 10000 km poslije prve ugradnje guma
-centriranje kotača (špur) obavezno se radi nakon ugradnje novih guma, ako se primjeti da se jedna strana gume troši više od druge strane.
Do sada smo se uvijek koristili mjeračem za dubinu ripne na gumi,NOKIAN je prvi proizvođač guma koji je na svojim gumama utisnuo mjerač potrošnje gume, dakle riječ je o gaznom sloju gume na kojem je oznaka od 8do1, prvo se vidi svih osam brojeva, kako se guma troši tako brojevi nestaju nestane broj 8,pa 7, pa 6 i tako sve do broja 1 koji je još uvijek minimalni milimetarski broj ripne za ljetnu gumu, a zimske gume moraju imati minimalno 4 mm, ako ne želite imati problema sa dečkima u plavim odorama!

KAKO IZRAČUNATI VISINU GUME I NAPLATKA U MILIMETRIMA?

225/40R18
225x40%= 90 mm visina gume
18x25.4= 457.2 mm promjer naplatka
457.2+90= 547.2 mm ukupna visina gume s naplatkom

255/35R18
255x35%= 89.25 mm
18x25.4= 457.2 mm
457.2+89.25= 546.45 ukupna visina gume s naplatkom
razlika prednjeg kotača u odnosu na zadnji : 0.95mm
Ovo je izračunata kombinacija užih i širih kotača koji su standardnih dimenzija.

KORISNI SAVJETI:

Kod ugradnje novih guma obavezno tražite vulkanizera da vam promjeni ventil na naplatku koji iznosi 6 kuna, negdje je i skuplji ovisi od vulkanizera, jer vijek trajanja tubeless ventila je dvije godine, a kod reklamacija uvoznika neće priznati reklamaciju ako nije gore novi ventil, kad smo već kod riječi TUBELESS ona znači bez zračnice,jer u današnje vrijeme sve gume su tubeless, osim ako je naplatak iz unutarnje strane oksidirao onda se stavlja zračnica jer kod oksidacije (hrđe) naplatak pušta zrak, ali za nisko profilne gume se preporučuje pjeskarenje naplataka, jer zračnice za te gume ne postoje, ako se stavi neka zračnica npr. na gumu 195/50R15 guma pušta zbog oksidacije, u 15" postoji zračnica ali za 195/65R15 ta guma je 15% viša zračnica je veća, kada se stavi zračnica se zafrkne jer je prevelika i puca, onda svaki tjedan dajete vulkanizeru 80 i više kuna, to vas na kraju košta više nego pjeskarenje naplatka.

Ovo je osnovno što bi svaki vozač trebao znati o gumama,kao i promjeniti gumu kada zatreba,imati odgovarajuču opremu za nevolje na cesti, križni ključ, dizalicu, trokut i slične stvari.


P.s. Završila sam za alatničara, položila prije 10 godina za vulkanizera, otac mi je najstrariji vulkanizer u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji ,sa gumama radi 35 godina!

Pozdrav!


Zadnja izmjena: DRAŽEN; Sub sij 17, 2009 9:40 pm; ukupno mijenjano 2 put/a.



Sub pro 27, 2008 10:26 pm
Avatar korisnika
Eto momci i djevojke,dok sam ja bio na meet-u,moja supruga je ovo sve napisala,napominjem NAPISALA a ne prepisala od nekud nego sve iz glave.Tu su vam dosta korisni savjeti i bar bi pola od ovih trebali znati kao vozaci opcenito.
Molio bih modove da ovu temu stave pod nekekav sticky ili kak se vec pise da budu te informacije uvijek dostupne svima,a za neke nejasnoce mozete otvorit novu temu i komentirat da ovo ne ukenjamo!
Za par dana cu stavit i nesto o alu felgama da nadopunimo temu.Hvala! :beer:


Ned pro 28, 2008 1:45 am
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].   [ 2 post(ov)a ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr