 |
|
Sada je Ned sij 24, 2021 9:14 pm
|
Pogledaj neodgovorene postove | Pregled aktivnih tema
|
Strana 1 od 1
|
[ 15 post(ov)a ] |
|
Objašnjenje Mercedesovih pojmova (Distronic,autotronic itd...)
Autor |
Poruka |
Ameno
Mercedes ovisnik
Pridružen: Uto stu 21, 2006 9:27 pm Postovi: 9207 Lokacija: Zagreb, Prečko
Ime: Luka
Prezime: Končarević
Godište: 0
Moj auto: W203 220 CDI
|
Evo za sve one koji bi pitali ili ne znaju.
KEYLESS-GO
Uz opcioni KEYLESS-GO sistem, zahvaljujući radio frekvencijskoj komunikaciji između KEYLESS-GO i elektronike u automobilu, automobil će se otključati onog trenutka kada dohvatite ručku za otvaranje vrata. Za pokretanje motora koristi se start/stop gumb postavljen na ručici mjenjača ili kod nekih modela na mjestu gdje se inače stavlja ključ.
DISTRONIC
Opcioni DISTRONIC sistem pomoći će vam da održavate prethodno podešen razmak između vašeg i vozila ispred vas. Sistem je aktivan između 30 i 180 km/h. Sistem na sebe preuzima zadatak automatskog usporavanja odnosno ubrzavanja vašeg vozila u cilju održavanja istog razmaka koje ste odredili. Istovremeno, sve informacije o brzini i razmaku između vas i vozila ispred vas prikazane su na preglednom displeju. U slučaju da je potrebno snažnije kočenje, DISTRONIC osigurava vizualno i audio upozorenje vozaču. Uprkos fantastičnoj asistenciji sistema DISTRONIC, presudno je da vozač cijelo vrijeme ostane fokusiran na vožnju.
LINGUATRONIC
Vaš glas kontrolira LINGUATRONIC sa nekoliko jednostavnih glasovnih komandi. LINGUATRONIC se aktivira korištenjem ručice postavljene pored multifunkcionalnog upravljača i pomoću njega možete birati telefonski broj, upravljati audio/video sistemima ili navigacijskom sistemu odrediti destinaciju putovanja. LINGUATRONIC odlično razumije nekolicinu različitih glasova i spada u dodatnu opciju uz sve modele.
COMAND sistem
COMAND sistem instaliran u bilo kojoj klasi ujedinjuje nekoliko izvanrednih uređaja. Tako se iza COMAND APS sistema krije: radio prijemnik, DVD/CD plajer sa mogučnošću reprodukcije MP3 zapisa, dodatno mobilni telefon, BOSE surround audio sistem, CD izmjenjivač i TV tuner. Ako je u automobilu instaliran mobilni telefon (standardna oprema uz CL 600), COMAND dopušta pristup e-mailu i WAP servisima. Sistem COMAND standardni je dio opreme u svim modelima CL-Klase, dok je navigacijski sistem COMAND APS na raspolaganju kao dodatna oprema (standardna oprema uz CL 600). COMAND APS funkcionira zajedno sa globalnim sistemom pozicioniranja (GPS), i dopušta vam potpuno rasterećeno putovanje bez potrebe korištenja klasičnih auto-karti i pitanja da li ćete i kako stići tamo gdje ste krenuli.
PARKTRONIC
ultrazvučni elektronski sistem koji olakšava parkiranje, konstantno prati razmak između automobila i drugih objekata. Na posebnom displaju u unutrašnjosti možete pratiti razmak, a aktiviranje zvučnog signala javit će se onog trenutka kada prednji ili zadnji kraj vozila dođe pre blizu drugog automobila, zida, drveta, drugih objekata... Uz PARKTRONIC praktički je nemoguće uobičajenom greškom ili lošom procjenom prostora oštetiti automobil.
AIRMATIC
(engl. adaptive intelligent ride-control) - elektronski upravljani zračni ovjes iz Mercedesa s neprestanim podešavanjem opružne i prigušne karakteristike uvjetima u vožnji. Automatski se prilagođuje svim uvjetima opterećenja i stila vožnje te je izvrsna podloga za sustav ABC.
ABC
(engl. active body control) elektronski sustav za aktivno trodimenzionalno podešavanje položaja karoserije, kojim se kod svih uvjeta vožnje i opterećenja zadržava jednak nagib karoserije i udaljenost od podloga. ABC je nadogradnja zračnog ovjesa AIRmatic iz Mercedesa. Opremljen je 'pametnom elektronikom' koja na temelju progiba opruga svakog kotača, uzdužne i bočne brzine, uzdužnog i bočnog ubrzanja te kuta zakretanja volana i brzine vrtnje oko vertikalne osi automatski podešava najpovoljniji položaj automobila prema podlozi.
_________________ Oni koji se pretjerano bave malim stvarima često postaju nesposobni za velike .
Jedna zvijezda u srcu i jedna na nebu
|
Pon tra 14, 2008 8:06 am |
|
 |
Ameno
Mercedes ovisnik
Pridružen: Uto stu 21, 2006 9:27 pm Postovi: 9207 Lokacija: Zagreb, Prečko
Ime: Luka
Prezime: Končarević
Godište: 0
Moj auto: W203 220 CDI
|
BAS - Brake Assistant -
elektrohidraulički sustav kočione potpore koji u kritičnoj situaciji uspostavlja najveći intenzitet kočenja neovisno o pritisku papučice kočnice i tako znatno skraćuje zaustavni put.
Daimler Chrysler je 1996. promovirao revolucionaran sustav kočne potpore BAS (Brake Assistant) koji u kritičnoj situaciji (neovisno o pritisku papučice kočnice) uspostavlja najveći intenzitet kočenja. Tako se znatno skraćuje zaustavni put, što je često presudno za izbjegavanje nesreće.
Ispitivanja su pokazala da većina vozača u kritičnoj situaciji reagira brzo, ali nedovoljno energično. U prvom se trenu kalkulira s pritiskom papučice kočnice te se nepotrebno troše dragocjeni metri zaustavnog puta. Kad vozač vidi da je 'vrag odnio šalu', često je prekasno za nadoknadu propuštenog.
Problem rješava BAS. Radi se o elektrohidrauličkom sustavu napravljenom na osnovi klasičnog kočionog servouređaja. Uz pomoć membrane i komore s podtlakom (ostvarenom energijom motora) ostvaruje dodatnu silu na klipu glavnog kočionog cilindra.
Bitna je novost što uređaj ima energetski (podtlačni) spremnik koji u svakom trenutku raspolaže energijom dovoljnom za postizanje najintenzivnijeg kočenja.
Sustavom upravlja 'pametna elektronika' koja prepoznaje paničnu reakciju vozača i neovisno o pritisku papučice kočnice uspostavlja silu kočenja na granici aktiviranja ABS uređaja. Aktivira se elektromagnetskim ventilom koji u desetinki sekunde povećava podtlak u podtlačnoj komori i generira dodatnu kočionu silu. Kočioni sustav opremljen BAS-om djeluje autonomno i osigurava maksimalno kočenje na granici fizikalnih mogućnosti (prionjivosti između gume i podloge) sve dok vozač drži pritisnutu papučicu kočnice. To će posebice koristiti kolebljivim vozačima.
Nakon limuzina s trokrakom zvijezdom BAS su počeli koristiti BMW, Audi, Renault, a uskoro će i ostali. Slično kao što je bilo i sa ABS-om, za godinu-dvije će biti BAS u serijskoj opremi svih 'pravih' automobila.
CDI
Moderni dizel motori koriste profinjeno direktno ubrizgavanje Common-rail, koje se na Mercedesima označava kraticom CDI (Common Direct Injection).
Ovaj se sustav ubrizgavanja prepoznaje po zajedničkom debelom vodu (Common-rail), iz kojeg vode tanke cjevčice do cilindara. Umjesto komplicirane crpke goriva s razvodnikom, ugrađuje se visokotlačna crpka, koja kontinuirano nabija gorivo u zajednički vod (energetski spremnik).
Tako se tlakovi ubrizgavanja povisuju s dosadašnjih 400 do 600 na 1350 bara, a time se znatno poboljšava izgaranje te povećava učinkovitost i ekonomičnost motora.
Gorivo se iz zajedničke cijevi, u potrebnim vremenskim intervalima, preciznim elektromagnetskim ventilima ubrizgava u cilindre. Količina ubrizganog goriva ovisi o trajanju otvorenosti elektromagnetskih ventila, a po tome je ovakvo ubrizgavanje slično sustavu 'multipoint' kod benzinaca.
Sustav Common-rail pojednostavljuje mehaniku turbodizelaša s izravnim ubrizgavanjem, no problem je jedino u kompliciranoj i zahtjevnoj izvedbi elektromagnetskih ventila, koji su na udaru visokih tlakova i temperatura.
To je zasad prepreka povišenju tlakova ubrizgavanja na 2000 bara, koliko omogućuje mehanika. Prvi serijski automobil sa sustavom Common-rail bila je Alfa 156 (1.9JTD i 2.4JTD) iz 1997.
ESP -
Electronic Stability Program - je elektronski sustav za poboljšanje dinamičke stabilnosti i upravljivosti, koji kočenjem pojedinim kotačima sprečava zanošenje i ispravlja putanju već zanesenog automobila.
Početkom 1995. (tadašnji) Daimler-Benz izazvao je pravu senzaciju sustavom ESP. Po prvi je put u automobil ugrađen sustav koji u kritičnoj situaciji uspostavlja 'prinudnu upravu' nad vozačem.
Electronic Stability Program (engl. program elektronske stabilnosti) uveo je revoluciju u postupak upravljanja. Mehanika upravljača i ovjesa te brojna elektronska logistika za sprečavanje blokiranja kočenih i otežavanje proklizavanja pogonskih kotača osiguravaju optimalne uvjete za upravljanje, ali ne mogu djelovati samostalno.
KOMPRESOR -
oznaka je benzinskih modela Mercedes-Benza, koja pokazuje da je pod prednjom haubom benzinski motor s mehaničkim kompresorskim prednabijanjem. Kompresor ima nepromjenjivi unutrašnji obujam te je punjenje smjese u cilindre proporcionalno broju okretaja - ako se broj okretaja poveća dvostruko, toliko se poveća i punjenje. Za razliku od kompresora, kod turbopunjača se punjenje mijenja s kvadratom brzine vrtnje.
Najprikladniji je Rootsov kompresor, sastavljen od dva spregnuta rotora koji se okreću u elipsastom kućištu. To je u osnovi plinska crpka, s atmosferskim tlakom na ulazu i povišenim tlakom na izlazu. Ima tri osnovne značajke.
Prva je neovisnost izlaznog tlaka o broju okretaja, druga je neovisnost dobave o prirastu tlaka i treća, najvažnija: ne postoji nestabilno radno područje. Zbog toga su ovi motori vrlo elastični, imaju izvrsna vozna svojstva i razmjerno su ekonomični.
_________________ Oni koji se pretjerano bave malim stvarima često postaju nesposobni za velike .
Jedna zvijezda u srcu i jedna na nebu
|
Pon tra 14, 2008 8:13 am |
|
 |
Nermin
Mercedes ovisnik
Pridružen: Uto ruj 02, 2008 2:36 am Postovi: 3258 Lokacija: BiH
Ime: Nermin
Godište: 1989
|
ABS - Anti-lock Braking System ASC - Automatic Stability Control ASR(TCS) - Traction Control System ESP - Electronic Stability Programme EBA - Emergency Braking Assistance TPMS - Tyre Pressure Monitoring System DSC - Dinamic Stability Control EBD - Electronic Brake Distribution AC - Air Conditioning DME - Digital Motor Electronic EGR - Exhaust Gas Recirculation K-Jetronic - Continuous mechanical F/I system (K glava) L-Jetronic - Intermittent electronic F/I system with air flow measuring (protokomer) SRS - Supplemental Restraint System ECU - Electronic Control Unit MAP - Manifold Absolute Pressure EFI - Electronic fuel injection TPS - Throttle Position Switch(Sensor)- Senzor pozicije klapne NOS - Nitrous Oxidion Sistem ATF - Automatic Transmition Fluid TB - Throttle Body WG - Waste Gate AMM - Air Mass Meter LPG - Liquid Propane Gas (je l' tako?) LSD - Limited slip differential IAC - ventil za dinamicku regulaciju lera (ne znam tacno sta znaci skracenica) MPI - MultiPoint Injection PGM-FI - Programmed Fuel Injection SOHC - Single Over Head Cams (jedna bregasta po glavi) DOHC - Double Over Head Cams (dupla bregasta po glavi) VVT-i - Variable Valve Timing Intake VTEC - Variable Valve Timing Intake and Lift Electronic Control AB - air bag AC - klima uredjaj ECC - elektronsko klima upravljanje ID - info display MID - multi info display TID - triple info display KAT - katalizator TC - traction control BPV= by pass valve BOV= blow-off valve WI= water injection CAI= cold air intake RAI= ram air intake IAT= intake air temperature EGT= exhaust gases temperature IC= intercooler A/A IC= air to air intercooler W/I IC= water to air intercooler Torsen= tor(que) sen(sitive) differential TC= traction control BBK= big brake kit GTI= Gran Turismo Internazionale (stara italijanska oznaka) BSFC= brake specific fuel consumption AT= automatic transmission MT= manual transmission ASC= active stability control ECU= electronic control unit TCU= transmission control unit HID= ksenon, high intensity discharge _______________________________________ Evo,mozda i ovo bude od pomoci!
|
Uto stu 18, 2008 1:39 am |
|
 |
Ameno
Mercedes ovisnik
Pridružen: Uto stu 21, 2006 9:27 pm Postovi: 9207 Lokacija: Zagreb, Prečko
Ime: Luka
Prezime: Končarević
Godište: 0
Moj auto: W203 220 CDI
|
Tema je : Objašnjenje MERCEDESOVIH pojmova...al ajd nek si ti stavio
_________________ Oni koji se pretjerano bave malim stvarima često postaju nesposobni za velike .
Jedna zvijezda u srcu i jedna na nebu
|
Čet pro 04, 2008 10:03 pm |
|
 |
Robi07
Mercedes fahrer
Pridružen: Sub vel 16, 2008 11:09 pm Postovi: 877 Lokacija: Virovitica
Ime: Robert
Godište: 0
Moj auto: w202 C250
|
EDC-electronic diesel control (elektronicko upravljanje dizelom)
Elektroničko upravljanje dizelom (EDC) sustav je elektroničkog upravljanja motorom za dizelske motore. Bosch je prvi sustav ove vrste za osobna vozila predstavio godine 1986. Od 1989. on se koristi i u gospodarskim vozilima, u kojima je to sada dio standardne opreme. Sve kontrolne i upravljačke funkcije objedinjene su u jednom elektroničkom upravljačkom uređaju motora na koji su spojeni sustav ubrizgavanja te brojni senzori i aktuatori.
Boschevo elektroničko upravljanje dizelom omogućava idealnu regulaciju ubrizgavanja u svim fazama rada motora. On u stvarnom vremenu obrađuje podatke koje dobiva od senzora o temperaturama rashladne tekućine, o gorivu i stlačenom zraku kao i o trenutnoj brzini motora, položaju papučice za gas i dovodu zraka. Pomoću ovih vrijednosti EDC izračunava koji je najbolji način ubrizgavanja i koja je najbolja količina goriva.
|
Pet tra 10, 2009 1:05 am |
|
 |
bujtar
Mercedes fahrer
Pridružen: Ned lip 28, 2009 11:54 pm Postovi: 771 Lokacija: VK
Ime: TT
Godište: 1930
|
bilo bi dobro obrisati sve postove pa staviti pod jedan radi lakse preglednosti
vidio sam na popisu da imas CDI motor ali CGI nema,pa evo da pridonesem malo...nije puno,onoliko koliko ja znam,i bilo bi dobro da netko napise i vise
ovaj post kad procitas obrisi
CGI- Charged Gasoline Injection.Od novembra 2009.g mjenjaju benzinske motore s kompresorom,sto pridonosi manjoj potrošnji goriva i redukciji CO2
Osnovni princip(engleski)
In a CGI engine, the air and fuel mixture is not mixed until they reach the combustion chamber. The intake ports are carefully engineered to provide optimum flow and swirl, making combustion as fast and as complete as possible. The fuel is injected into the cylinder at a degree of 42 degrees and a pressure between 50-120 bar.CGI allows an ultra lean mixture at all RPM and engine load ranges. There are new fast and high-precision piezo-electric injectors. This allows the injectors to deliver multiple injections per compression stroke.
|
Čet sij 13, 2011 9:23 pm |
|
 |
soni007
Mercedes entuzijast
Pridružen: Čet sij 06, 2011 1:16 pm Postovi: 240
Ime: Zoran
Godište: 0
Moj auto: Pa Mercedes
|
Ameno napisao: AIRMATIC (engl. adaptive intelligent ride-control) - elektronski upravljani zračni ovjes iz Mercedesa s neprestanim podešavanjem opružne i prigušne karakteristike uvjetima u vožnji. Automatski se prilagođuje svim uvjetima opterećenja i stila vožnje te je izvrsna podloga za sustav ABC.
ABC (engl. active body control) elektronski sustav za aktivno trodimenzionalno podešavanje položaja karoserije, kojim se kod svih uvjeta vožnje i opterećenja zadržava jednak nagib karoserije i udaljenost od podloga. ABC je nadogradnja zračnog ovjesa AIRmatic iz Mercedesa. Opremljen je 'pametnom elektronikom' koja na temelju progiba opruga svakog kotača, uzdužne i bočne brzine, uzdužnog i bočnog ubrzanja te kuta zakretanja volana i brzine vrtnje oko vertikalne osi automatski podešava najpovoljniji položaj automobila prema podlozi.
AIRMATIC-vazdušno oslanjanje ABC-hidraulično oslanjanje slično Citroenu Inače ova dva sistema nemaju ništa zajedničko niti se kombinuju medjusobno. ABC postoji samo kod S klase, CL i SL AIRMATIC se ugradjuje osim u gore pomenute u E,ML, GL, R
|
Sub srp 02, 2011 3:36 pm |
|
 |
Ameno
Mercedes ovisnik
Pridružen: Uto stu 21, 2006 9:27 pm Postovi: 9207 Lokacija: Zagreb, Prečko
Ime: Luka
Prezime: Končarević
Godište: 0
Moj auto: W203 220 CDI
|
Pa pojmovi su objašnjeni, ne razumijem zašto si opet išao pisati, i to ne na Hrvatskom??? ABC nije nimalo sličan citroenu!! ABC postoji kod više modela, ne samo kod S CL i SL... Airmatic može ići i u S isto.
_________________ Oni koji se pretjerano bave malim stvarima često postaju nesposobni za velike .
Jedna zvijezda u srcu i jedna na nebu
|
Pon lis 01, 2012 1:15 pm |
|
 |
sale_22
Mercedes štovatelj
Pridružen: Uto stu 30, 2010 2:46 pm Postovi: 27 Lokacija: osijek
Ime: Sale
Godište: 0
Moj auto: Mercedes 124-230
|
što znači vazdušno
|
Pon lis 01, 2012 4:05 pm |
|
 |
Lion Fox
Mercedes poznavaoc
Pridružen: Pet kol 06, 2010 1:11 pm Postovi: 619 Lokacija: Velika Gorica
Ime: Leo
Prezime: Lisac
Godište: 0
Moj auto: W203 c220 cdi wagon, 2002 godina
|
sale_22 napisao: što znači vazdušno 
_________________ Nisam ginekolog ali mogu pogledat...
|
Pon lis 01, 2012 4:14 pm |
|
 |
deki123
Mercedes štovatelj
Pridružen: Sri ruj 26, 2012 11:18 am Postovi: 18
Ime: dejan
Godište: 1989
Moj auto: mercedes c280 1994
|
sto znaci SRS Supplemental Restraint System? znam engleski ali ove dvije prve rijeci su me potpuno nepoznate.
|
Sri lis 03, 2012 6:12 pm |
|
 |
Zvonimir
Mercedes fahrer
Pridružen: Ned stu 09, 2008 4:29 pm Postovi: 6174
Ime: Zvonimir
Godište: 1946
Moj auto: Mercedes W140 300SE godina 1991-215.000 KM
|
SRS je oznaka za Airbags.Ako lampica svijetli Airbag ima problem.
_________________ Pozdrav Zvonimir
|
Sri lis 03, 2012 6:34 pm |
|
 |
deki123
Mercedes štovatelj
Pridružen: Sri ruj 26, 2012 11:18 am Postovi: 18
Ime: dejan
Godište: 1989
Moj auto: mercedes c280 1994
|
pretpostavljao sam da je airbag ali zbunila me oznaka AB.ja bas kazem drugu to je od air baga a on kaze nije.hvala drug.
|
Sri lis 03, 2012 8:56 pm |
|
 |
Zvonimir
Mercedes fahrer
Pridružen: Ned stu 09, 2008 4:29 pm Postovi: 6174
Ime: Zvonimir
Godište: 1946
Moj auto: Mercedes W140 300SE godina 1991-215.000 KM
|
Oznaka SRS stoji na volanu,stoji na svakim vratima kao i na suvozacevoj strani ukoliko je ugradjen.Takodjer i kontrolna lampica u satu.Lampica isto upozorava da sigurnosni pojasevi nerade prilikom naglog kocenja,kao i sudara.
_________________ Pozdrav Zvonimir
|
Sri lis 03, 2012 9:44 pm |
|
 |
deki123
Mercedes štovatelj
Pridružen: Sri ruj 26, 2012 11:18 am Postovi: 18
Ime: dejan
Godište: 1989
Moj auto: mercedes c280 1994
|
Veliko hvala na detaljnom objasnjenju.prestane svjetliti kad se pojas koristi. 
|
Čet lis 04, 2012 12:17 am |
|
|
|
Strana 1 od 1
|
[ 15 post(ov)a ] |
|
Tko je online |
Nema registriranih korisnika pregledava forum i 3 gostiju |
|
Ne možeš započinjati nove teme. Ne možeš odgovarati na postove. Ne možeš uređivati svoje postove. Ne možeš izbrisati svoje postove. Ne možeš postati privitke.
|
|
 |