Sada je Ned pro 16, 2018 12:16 pm




Odgovori  [ 11 post(ov)a ] 
ECO start/stop 
Autor Poruka
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto svi 06, 2014 5:22 am
Postovi: 477
Lokacija: Velika Gorica
Ime: Hrvoje
Godište: 1978
Moj auto: C180cdi w204
A160cdi w169
Kako ovo komentirate? Koristite li uopće eco start/stop ili ju imate onemogućenu?

SERVIS - ECO START-STOP sustav! Koje su mu prednosti, a koje mane?

ECO START-STOP sustav svoju premijeru je imao u Mercedesovoj C - Klasi (W204) 2008. godine.

Navedena funkcija smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova te tako doprinosi većoj ekonomičnosti vozila. ECO START/STOP funkcija dostupna je u benzinskim i dizelskim inačicama, s manualnim ili automatskim mjenjačem. Kod vozila s manualnim mjenjačem, motor vozila se automatski gasi kada brzina kretanja vozila padne ispod 8 km/h ili kada vozač odabere neutralnu poziciju mjenjača te pritisne kočionu papučicu. Automatsko startanje motora vrši se pritiskom na kvačilo. Kod vozila uparenih s automatskim mjenjačem, motor se automatski gasi kada se vozilo prestane kretati, a pali se odmah nakon što je pritisnuta papučica gasa. Inteligentno upravljanje elektronike omogućilo je starter-alternatoru pravilno iskorištenje el. energije potrebne za početni moment prilikom pokretanja motora kada automobil crpi najviše snage. Novi sustav doprinjeo je značajnoj uštedi goriva prilikom zaustavljanja na semaforu ili tokom prometnih gužvi.

Ekonomični sustav START/STOP izvrsno zvuči u teoretskim navodima na službenim dokumentima. No kako to zaista funkcionira u praksi nakon velikog broja odvoženih kilometara?

ECO START-STOP sustav je kako smo i naveli vrlo koristan prilikom učestalih zaustavljanja na semaforima, jer štedi gorivo. No da li navedeni sustav štedi ili troši nešto drugo osim goriva?

Naime, prema podatcima s Autoportal.hr postoji i druga strana priče o "ekonomičnom" sustavu.

Osim što ECO sustav prilikom svakog paljenja ubrizgava dodatnu količinu goriva u automobil, pa djelomično poništava ekonomične efekte štednje (učinkovitiji je nego klasično paljenje na bravicu okretajem ključa), problem bi se ponajprije mogao pojaviti na turbo-punjaču. Svi noviji automobili su većinom opremljeni sa turbo-punjačem, a njegov rad dozvoljava mu da se kod benzinaca zagrije i do 1000°C, a kod dizelaša do 950°C. Ono što se događa prilikom gašenja motora, jest trenutačno zaustavljanje protoka ulja koje služi za podmazivanje i hlađenje motora te njegovih bitnih dijelova.

Ulje koje ostaje zarobljeno u uljnim kanalima u turbopunjaču trenutačno izgori (karbonizira se), te se nakon toga podmazivanje otežava i blokira, a toplinski šokovi mogu izazvati krivljenje vratila. Prvi simptom problema s turbopunjačem je tzv. "fijukanje" - znak istrošenja ležajeva. To je posljedica prekida u podmazivanju, a u težem slučaju i krivljenja vratila, zbog toplinskog šoka uslijed naglog gašenja motora. U težim slučajevima turbopunjač treba zamijeniti, a u blažim ga je moguće popraviti. Tada se rastavlja, čisti ili pjeskari te mu se mijenjaju ležajevi (radijalni i aksijalni), brtve, ventili i podloške, a po potrebi i vratilo. Nakon montaže precizno se balansira. Sustav START/STOP, za automatsko gašenje motora kod kratkotrajnog stajanja štedi gorivo, ali svako gašenje i paljenje motora povećava mehaničko i toplinsko opterećenje. Zbog toga su ojačani elektropokretač i električna instalacija te je ugrađen kapacitivniji akumulator.

Najveći problem ECO sustava predstavlja učestalo paljenje i gašenje motora koje skraćuje vijek turbopunjaču. On se najviše troši prilikom agresivnih startanja primjerice kod gradske vožnje gdje su vlasnici vozila skloni naglom ubrzavanju od semafora do semafora, kako bi prošli kroz interval zelenih svjetala. Upravo takvim naglim startanjem i iznenadnim stajanjem, turbopunjač prolazi kroz velika opterećenja koja mu smanjuju vijek trajanja. Uglađenom i pažljivom vožnjom to se smanjuje, ali ako već želite agresivno voziti i naglo startati, Mercedes Vam nudi opciju isključenja navedenog sustava pritiskom na tipku "ECO" ili putem multifunkcionalnog upravljača putem kojega odabirete postavke u putnom računalu automobila (osvisno o modelu).

Iako je ECO START/STOP sustav napravljen od strane inovatora koji su odlučili drastično smanjiti potrošnju automobila, kao i svaka tehnologija uvijek ima neke "skrivene" mane. No najvažnije od svega je upoznati svoj stil vožnje, te broj prijeđenih kilometara u jednoj godini. Tada lako možete izračunati da li Vam se isplati držati ECO START/STOP sustav upaljen cijelo vrijeme, ili samo onda kada Vam je on zaista potreban u ekonomičnoj vožnji. Da bi se automobil održao u odličnom voznom stanju, potrebno je raditi učestale servise u ovlaštenim educiranim servisima sa adekvatnom opremom. Stoga treba razumjeti kako novi sustavi nisu loši, već vlasnici automobila koji su navikli na stare i klasične metode, kada kupe novi automobil, trebali bi detaljno pročitati korištenje pojedinog sustava iz manualnog priručnika koji se dobije putem kupnje automobila.

Ukoliko se vlasnik ne koristi proizvođačevih propisanih uvjeta, tada mu ovlašteni servis neće moći priznati specifične kvarove. Ipak, tu ne možemo samo kriviti kupce, inovatore, servise ili proizvođače, nego ekonomsku situaciju koja je natjerala proizvođače da sa što manje prirodnih resursa i skupe tehnologije naprave štedljivi ECO sustav koji će smanjiti količinu zagađenja, odnosno ispuštanja Co2 u atmosferu. U obzir treba uzeti kao su zakoni promjenjivi iz dana u dan, a proizvođačima se zakon donese u jednom danu, kojega moraju ispoštovati te preinačiti sustave kako bi zadovoljili stroge propise. Upravo u nedostatku vremena, ponekad sustavi nisu razvijeni do te granice da bi bili "ne kvarljivi", no takvo nešto danas, a niti prije 50 godina nije postojalo, jer tehnologija konstantno ide prema naprijed, donoseći svoje prednosti ali i mane, koje moramo naučiti kako pravilno koristiti.


Sri sij 31, 2018 11:39 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Čet svi 25, 2017 12:03 pm
Postovi: 161
Ime: Marko
Godište: 1987
Moj auto: W204 C220 CDI AMG Plus
samo meni ta funkcija nije stalno dostupna, trebaju se neku uvjeti zadovoljiti ali jos nisam skuzio koji...

kad ujutro krecem na posao na armaturi mi svijetli eco zutom bojom - tada se auto ne gasi, te nakon nekog kratkog vremena postane zeleno i tada ta funkcija radi... ali mi se opet zna iz cistog mira na semaforu prebacit u zuto i onda se auto upali


Čet vel 01, 2018 9:24 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto svi 06, 2014 5:22 am
Postovi: 477
Lokacija: Velika Gorica
Ime: Hrvoje
Godište: 1978
Moj auto: C180cdi w204
A160cdi w169
bubinho napisao:
samo meni ta funkcija nije stalno dostupna, trebaju se neku uvjeti zadovoljiti ali jos nisam skuzio koji...

kad ujutro krecem na posao na armaturi mi svijetli eco zutom bojom - tada se auto ne gasi, te nakon nekog kratkog vremena postane zeleno i tada ta funkcija radi... ali mi se opet zna iz cistog mira na semaforu prebacit u zuto i onda se auto upali



Tak je i meni, to je normalno. No ja kad zapalim auto isključim tu funkciju, volio bih da se može i trajno isključiti jer smatram da benefita po auto nema, a zeleni nek se j*** :)


Čet vel 01, 2018 11:32 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Čet svi 25, 2017 12:03 pm
Postovi: 161
Ime: Marko
Godište: 1987
Moj auto: W204 C220 CDI AMG Plus
s obzirom da mi je 90% gradska voznja, doslovno kreni stani na posao i s posla, bar po kompu mi je dosta manja potrosnja s ukljucenim start/stop


Čet vel 01, 2018 3:09 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto svi 06, 2014 5:22 am
Postovi: 477
Lokacija: Velika Gorica
Ime: Hrvoje
Godište: 1978
Moj auto: C180cdi w204
A160cdi w169
bubinho napisao:
s obzirom da mi je 90% gradska voznja, doslovno kreni stani na posao i s posla, bar po kompu mi je dosta manja potrosnja s ukljucenim start/stop


A što kažeš na posljedice po automobil zbog takvog režima vožnje?


Čet vel 01, 2018 3:39 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Čet svi 25, 2017 12:03 pm
Postovi: 161
Ime: Marko
Godište: 1987
Moj auto: W204 C220 CDI AMG Plus
Ha ne znam, iskreno nisam to prije proucavao previse... ja sam pretpostavljao da to najvise utjece na alnaser i akumulator... kako uopce funkcionira klima/grijanje dok je auto ugasen?


Čet vel 01, 2018 7:30 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Pet ruj 07, 2012 5:15 pm
Postovi: 145
Lokacija: Kutina\Zagreb
Ime: Ivan
Godište: 1993
Moj auto: S204, 220 CDI
Volvo V40, 1.9D
Malo da se uključim u temu.

Slažem se s ovim napisanim na početku, ali osim turbine, svi klizni ležajevi u motoru (bregasta, radilica) ostaju također bez tlaka ulja i dolazi do direktnog kontakta metal na metal svaki puta kada se ugasi motor. Kod startanja motora će neizbježno doći jednog kratko vrijeme do suhog trenja između rukavca i ležaja dok se ne uspostavi uljni film. Naravno to se događa i inače svaki put kada se ponovno starta motor, ali se događa višestruko puta češće kada je uključen start/stop.
I naravno tu su ostali problemi koji se mogu javiti s anlaserom, akumulatorom itd.

E sad, naravno, svi ti dijelovi su dimenzionirani da bi izdržali uvjete rada sa start/stop sustavom i vjerojatno neće biti problema, ali start/stop sigurno štetno djeluje na motor i skraćuje mu životni vijek. No, motor sa start/stopom će možda izdržati 300-400 tkm (tu ne uključujem turbinu, ona će vjerojatno i manje), a isti taj motor će bez start/stopa izdržati 500-600 tkm, drugim riječima, rijetko tko će osjetiti posljedice start/stopa .

Da se mene pita, ja bih ga obavezno gasio jer sigurno nije dobar za motor, a meni osobno svejedno hoće li auto trošiti litru više/manje, samo neka on bude ispravan i pouzdan.

I još jedna stvar, ovako općenito, koje moraju svi biti svjesni. Svaki proizvod se konstruira tako da izdrži određeni životni vijek, pa tako i automobili. Danas je prosječni životni vijek na koji se konstruiraju i dimenzioniraju automobili oko 7-8 godina ili 300 tkm. Onda se ljudi čude i pričaju kako su neki automobili loši kada počnu kvarovi na autu starom preko 15 godina i nakon ne znam koliko km.


Čet vel 01, 2018 10:21 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto svi 06, 2014 5:22 am
Postovi: 477
Lokacija: Velika Gorica
Ime: Hrvoje
Godište: 1978
Moj auto: C180cdi w204
A160cdi w169
ico iz kutine - slažem se s tobom u potpunosti.
Vezano uz eco, ja ga osobno ne koristim i bio bih sretan ako netko ima ideju kako ga trajno isključiti?


Pet vel 02, 2018 8:55 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes fahrer
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Ned stu 09, 2008 4:29 pm
Postovi: 5908
Ime: Zvonimir
Godište: 1946
Moj auto: Mercedes W140 300SE godina 1991-210.000 KM
Mozda ti ovo moze da pomogne.
http://www.itc-technologie.ch/deaktivie ... -funktion/

_________________
Pozdrav
Zvonimir


Pet vel 02, 2018 9:06 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Čet svi 25, 2017 12:03 pm
Postovi: 161
Ime: Marko
Godište: 1987
Moj auto: W204 C220 CDI AMG Plus
mozda se moze iskljuciti nekako preko kompjutera?! :?

edit: sad nes citam po netu i neki lik napisao da je u gepeku izvadio neki osigurac :rotfl:


Pet vel 02, 2018 9:13 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes poznavaoc
Avatar korisnika

Pridružen: Uto svi 06, 2014 5:22 am
Postovi: 477
Lokacija: Velika Gorica
Ime: Hrvoje
Godište: 1978
Moj auto: C180cdi w204
A160cdi w169
bubinho napisao:
mozda se moze iskljuciti nekako preko kompjutera?! :?

edit: sad nes citam po netu i neki lik napisao da je u gepeku izvadio neki osigurac :rotfl:


Čitao sam to, ali ne bi vadio osigurače :bonks:


Pet vel 02, 2018 9:23 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Odgovori   [ 11 post(ov)a ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr