Sada je Sub kol 18, 2018 8:59 pm




Odgovori  [ 12 post(ov)a ] 
Problematika ocjene i procjene vrijednosti oldtimera 
Autor Poruka
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Čet lis 05, 2006 7:35 pm
Postovi: 1537
Ime: Mladen
Godište: 1958
Jedna od glavnih želja ovog topica je postavljati takva pitanja i nadati se da ćemo biti prosvijetljeni do te mjere da možemo dati i odgovore. Ali, jesmo li uopće razmislili što nam to nedostaje i koja uopće "pravila" za postavljanje pravila moramo postaviti?

Prvo bijaše riječ, u to ne sumnjamo.

Shodno tome, želim početi s definicijama. Ništa bez definicija. One su osnovne smjernice bilo kakvog daljeg djelovanja ili rasprave
Razlike između ocjene i procjene vozila

Procjena vozila je postupak kojim se utvrđuje vrijednost vozila uzimajući jednu određenu smjernicu ili više njih istovremeno kako bi se vozilu dala određena vrijednost u određenom vremenu, kao konstanta ili kao smjernica za dalju procjenu.

Ocjena vozila je postupak kojim stručna komisija ocjenjuje vozilo unutar precizno definiranog područja, primjerice u odnosu na druga vozila na izložbi, druga postojeća vozila iste marke i godišta, ili pak njegov utjecaj na opću ili trenutnu situaciju unutar zajednice ljubitelja i vlasnika povijesnih vozila i predstavljanja široj javnosti.

Procjena vozila:

Grubo možemo reći da postoje dvije osnovne procjene vozila:

1. Procjena vrijednosti na:
- materijalnu vrijednost vozila
- tržišna
- subjektivna
- situacijska
- marketinška

2. Procjena vrijednosti na osnovu stanja vozila a to su
- marka, tip i vrsta vozila
- godište proizvodnje vozila
- stupanj očuvanosti/restauriranosti vozila
- rijetkost vozila u odnosu na:
--- količinu proizvedenih primjeraka
--- količinu preostalih primjeraka
--- količinu primjeraka na određenom području
--- vozilo kultnog statusa
--- vozilo koje ima određenu i dokumentiranu povijest, bilo vlasnika, bilo događaja u kojemu je sudjelovalo.

- tržišna procjena vrijednosti vozila je uspoređivanje cijena istih vozila koja su u ponudi,
- subjektivna je ona koju daje sam vlasnik ili kupac,
- situacijska je kada vozilo dobija na vrijednosti ukoliko je jedino ili rijetko u ponudi, a trenutno postoji potražnja,
- marketinška je vrijednost koja se pridodaje ukoliko je određena vrst vozila zanimljivija široj javnosti od ostalih

U procjeni vrijednosti vozila na osnovu stanja vozila, ovdje se uokvirujemo u povijesni značaj vozila. Procjena vrijednosti može biti i bazni dokument pri procjeni materijalne vrijednosti vozila, dok materijalna vrijednost vozila može biti uklopljena u procjenu vrijednosti na osnovu stanja vozila kao smjernica pri odlučivanju.

Ocjena vozila:
Ocjenu vozila u pravilu donosi stručna komisija koja za tu svrhu koristi :

- posebno napravljene i unificirane tablice za ocjenu vozila koje su u skladu sa međunarodnim normativnim aktima o ocjenjivanju vozila, a objavila ih je FIVA. (www.fiva.org);
- raspoložive dokumente o vozilu, tehničke karakteristike, i opisne karakteristike vozila kako je izgledalo u trenutku kada je proizvedeno;
- podatke dobivene Procjenom vrijednosti vozila na osnovu stanja vozila
- druge dokumente koji pomažu donošenju pravilne ocjene vozila

Ocjenu vozila može donijeti i pojedinac-stručnjak, pravno ili neko drugo tijelo.

Ocjena vozila mora biti pravilno dokumetnitrana, tekstualno, foto ili video zapisom uz navođenje osoba koje su izvršile ocjenu, na koji način i koliko je ocjena išla detaljno u dubinu. Vrsta Ocjene mora biti proporcionalna okvirima unutar kojeg je donesena. ( to znači, ne vrijednost kojom je ocjenjen koji primjerak, nego razina na kojoj je to napravljeno.

Primjer: gledana je samo karoserija, a motor i ostalo ne, u toj razini, ocjena je npr. 5, npr vrlo dobar, npr, pravilno restauriran isl..) Komisija može donijeti i odluku o pragu tolerancije odnosno na posebitosti situacije u kojoj donosi ocjenu ako taj prag tolerancije bude pravilno dokumentiran.

Osnovno je, a to je prva stuba na kojoj se spotičemo kad krenemo u ocjenu/procjenu, a to je da kod nas ne postoji niti jedan dokument niti pravilo, po kojemu se mora raditi bilo što od gore navedenog.
Tako, svaka komisija prije samog postupka ocjenjivanja dolazi u groznu nedoumicu kako to napraviti.. Svaki rally i susret do sad je imao komisiju koja je željela napraviti najbolje i prije samog susreta donosila posebna pravila prema vlastitom nahođenju.

Često puta smo čuli da se komisija povodila prema “pravilima FIVA-e” a u stvarnosti, u 99% slučajeva je to bilo pridržavanje pravila da se ne ocjenjuju “prerađevine” - trokolice od bube, chopperi od Jawe ili NSU-a i slično. No, nije ta jadna komisija kriva, problem je puno dublji.

U Hrvatskoj , barem koliko ja znam, nigdje nije definirana uloga komisije u sustavima ocjenjivanja, te kako se komisija izabire, koji su njeni zadaci i mogućnosti. To je sve bilo ili “podrazumijevano” ili ad hoc. Niti jedan dokument koji se koristio pri ocjenjivanju bilo kada, koliko ja znam, nije bio unificiran na razini klubova ili saveza. Nije postojala konzistencija, nikakva dokumentacija nije bila dostupna u širinu, nikakva arhiva kao neki pokazatelj ikakve komisije ili dokumentacije nije korištena niti minutu nakon što je predsjednik komisije razdijelio pehare, te je prema tome bilo nemoguće pratiti rad bilo koje komisije i uspoređivati je s bilo kojom ranije.

Prema tome..... Potrebno je napraviti slijedeće:

Unificirani sustav bodovanja (tablično i opisno) – definirati pojmove koji će se koristiti i raspon bodovanja

Definirati jednom za svagda Klasifikacije vozila – dobne granice, vrste vozila, stupanj autentičnosti,

Definirati na državnoj razini ritam rada Komisije za ocjenu/procjenu
Definirati posebne knjižice vozila u kojima će biti navedene konačne ocjene/procjene

Unificirati dokumente na razini države i klubova.

Znam.. sad ćete reći, to je posao Saveza ili nekog tijela koje objedinjava klubove.

Netko od njih je svojevremeno i izjavio: "Jaguar i Mercedes sigurno dobivaju certifikat, a za ostale ionako nije bitno"

Nije vam još jasno zašto toliko dreke, buke i potrošenog vremena i piskaranja oko toga?

Najvažnija sporedna stvar na svijetu je . . . . . . . . nogomet.

Ok.. zamislite nogometno prvenstvo gdje:

- svaki klub ima svoja pravila igranja nogometa
- svaki klub ima svog sudiju koji sudi domaćima i gostima po tim pravilima
- svaki klub ima drugaciji teren
- svi klubovi čine savez koji ima pravila koja niti jedan klub ne zna
- nitko ne zna koliko tko ima bodova i kada
- pobjednik je onaj koji prođe klasifikacije, doigravanja, polufinale, finale, i pri tome poštuje “neka” pravila koja se definiraju nakon što su sve utakmice odigrane.

Što hoću time reći? ... Hoću reći da zapravo ovo:

U cijelom tom oldtimerskom cirkusu, najvrijednije nagrade, naispravnije i
najsistematskije su one koje je dodijelila – publika !!!


Pet pro 22, 2006 3:52 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Sub stu 11, 2006 9:39 pm
Postovi: 158
Lokacija: Zagreb
Post 
Svaka čast Mladenu, no da pojednostavimo stvari u vezi ocjenjivanja i razbistrimo vodu izričem slijedeće.
Cijenjeniji su općenito:
-u zadnje vrijeme više su na cijeni auti stariji od 50 godina.
-sportski auti više od limuzina, kabriolet više od kupea(upitno!!! jer ima super rijetkih kupea)
-rijetki modeli malih serija
-ručno tj. manufakturno izrađeni auti naspram strojno industrijskih uradaka
Pojedinačno su cijenjeniji od dva ista modela:
- minimalno popravljani i prepravljani auti
- auto sa prvim dijelovima, bez zamjenskih prepravaka
- auti sa prvim lakom, izvornim (50 godina?!? prvi lak? hm!)
- auti tvorničke izvornosti
- auti cestovne uporabljivosti (fuj drveni kotači; suvremeno gorivo, ne posebne kobasice)
- auti kojima svi brojevi se poklapaju sa podacima iz arhiva(motor-podvozje-boja)

Čovjek se zapita. Što će meni ovo sve? Da meni neki skorojević pljuje po mojoj muci na nekom rallyiju? Za koga sam se ja mučio?Drugoga ili sebe?
Osobno moj odabir je kompromis.
1. U mom autu nije dinamo nego alternator.
2. Pedesetih su klime stavljali samo u Adenauere, meni klima treba za ljetnu vožnju.(to je sezona vožnje starodobnikom)
3. Trafikatori ne prolaze na tehničkom, stavimo žmigavce. Od mercedesa, ne od bube.Oriđiđi sa kabrioleta.Isti tip ista godina ista serija.
4. H4 daje puno jače i bolje svjetlo, hitimo kruškice.(ledice odozada?!?, u iskušenju sam!!!!)
5. Fućkaš vinil, stavimo conolly kožu, izvorna je za ovaj tip, premda ne i za ovaj određeni auto.
6. Srednjih valova na radiju uskoro neće biti (ima li ih sada, čini se da još ima) , meni radio za vožnju treba, preradimo cijevi u tranzistore.( a cede ili empetri sa milijun verzija Janis Joplin, oh God...)
8. Špijater trune, živjela mjed, mjedene kromirane kvake su zakon, ne mogu ja svako dvije godine kromirati kvake.(mjed=messing)
9. Bijeli jasen je bolji od parene bukve, obje vrste su izvorne za ovaj tip auta, ja stavljam jasen, a bila je bukva.(Orah je predivan, možda?Dvojim!)
10. Brzi strujni ventilator bolje ohladi hladnjak od mehaničkog.
11. Maglenke mi trebaju, a stavljali su ih samo na kabriolete, izvorne stavljam sa kabrija.
Mogu nabrajati beskonačno. Nemam original, puno toga je promijenjeno.
Ništa od ovog nisam izmislijo već sam sve vidio od drugih vozača istog auta, dakle na tuđim greškama i tuđim višegodišnjim iskustvima se učim.
Ljudi rado podijele iskustva sa bližnjim.
Izvornost je načelo koje treba poštivati i slijediti, ali ne pod svaku cijenu.
Neka vozač bude kriterij auta.
Osobno mnijenje jednog skromnog vozača.B kategorija.


Pet pro 22, 2006 7:20 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Čet lis 05, 2006 7:35 pm
Postovi: 1537
Ime: Mladen
Godište: 1958
Post 
mislav napisao:
. . . . . .
Osobno moj odabir je kompromis.
1. U mom autu nije dinamo nego alternator.
2. Pedesetih su klime stavljali samo u Adenauere, meni klima treba za ljetnu vožnju.(to je sezona vožnje starodobnikom)
3. Trafikatori ne prolaze na tehničkom, stavimo žmigavce. Od mercedesa, ne od bube.Oriđiđi sa kabrioleta.Isti tip ista godina ista serija.
4. H4 daje puno jače i bolje svjetlo, hitimo kruškice.(ledice odozada?!?, u iskušenju sam!!!!)
5. Fućkaš vinil, stavimo conolly kožu, izvorna je za ovaj tip, premda ne i za ovaj određeni auto.
6. Srednjih valova na radiju uskoro neće biti (ima li ih sada, čini se da još ima) , meni radio za vožnju treba, preradimo cijevi u tranzistore.( a cede ili empetri sa milijun verzija Janis Joplin, oh God...)
8. Špijater trune, živjela mjed, mjedene kromirane kvake su zakon, ne mogu ja svako dvije godine kromirati kvake.(mjed=messing)
9. Bijeli jasen je bolji od parene bukve, obje vrste su izvorne za ovaj tip auta, ja stavljam jasen, a bila je bukva.(Orah je predivan, možda?Dvojim!)
10. Brzi strujni ventilator bolje ohladi hladnjak od mehaničkog.
11. Maglenke mi trebaju, a stavljali su ih samo na kabriolete, izvorne stavljam sa kabrija.
Mogu nabrajati beskonačno. Nemam original, puno toga je promijenjeno.
Ništa od ovog nisam izmislijo već sam sve vidio od drugih vozača istog auta, dakle na tuđim greškama i tuđim višegodišnjim iskustvima se učim.
Ljudi rado podijele iskustva sa bližnjim.
Izvornost je načelo koje treba poštivati i slijediti, ali ne pod svaku cijenu.
Neka vozač bude kriterij auta.
Osobno mnijenje jednog skromnog vozača.B kategorija.


Možda nekoga i začudi nakon svega što sam napipsao, ali u 90 - 95 % se slažem sa Mislavom iz jednog jednostavnog razloga:

jako mali broj ljudi radi oldtimere da im stoje po garažama i vrtovima na koje ih izvode samo za lijepog vremena i da ih mogu vidjeti samo odabrane osobe.

Kad nakon, ponekad i dugogodišnjeg rada, konačno završiš svoj oldtimer, htio bi se sa njime i provozati. Ali, auto koji je stariji od 50 godina je jednostavno nemoguče registrirati jer nema svu potrebnu signalizaciju za sigurno kretanje po našim prometnicama.

Znači, razni trafikatori mogu biti na vozilu, ali to ne prolazi na tehničkom pregledu. treba staviti žmigavce, ali ne od fergusona ili tamića. treba vidjeti da li au auti tih godišta i drugih modela imali žmigavce i jednostavno ih prilagoditi.

Vani su se već pojavile replike raznoraznih farova, ali sa H4 sijalicama, jer to povečava samu sigurnost u prometu. Za maglenke je stvar ista, samo ne stavljati neke divlje maglenke, nego kao što je Mislav naveo, maglenke od cabrio varijante.

Ista je stvar i sa materijalom u unutrašnjosti vozila (samo da nije "zebra" varijanta). Neke vrste materijala koji su se koristile za unutrašnjost vozila više se jednostavno ne proizvode i jednostavno se ne mogu nabaviti.

Da ne nabrajam dalje. Puno od toga što je nabrojio Mislav odobrava i FIVA ili ne pravi probleme oko autentičnosti toga vozila.


Pet pro 22, 2006 8:06 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Sri kol 23, 2006 3:15 pm
Postovi: 6499
Lokacija: Rijeka
Ime: Darijan
Godište: 0
Moj auto: W220
Post 
Kao prvo, odlican topic! Nadam se da ce se diskusija jos rastegnuti ...

Drugo. Mozete mi objasniti koja je razlika izmedu ovih natuknica? Pogotovo me buni razlika izmedu prve dvije :? ...
mislav napisao:
- auto sa prvim dijelovima, bez zamjenskih prepravaka
- auti tvorničke izvornosti
- auti kojima svi brojevi se poklapaju sa podacima iz arhiva(motor-podvozje-boja)


Ovo sta je naveo Mislav a kasnije i Mladen mi je jako interesantno. Naime, nisam znao da F.I.V.A.-e dopusta razne "moderne" izmjene na vozilu (ako sam dobro shvatio) kao npr. ugradnja drugih, jacih farova. Da li tu spada i npr. ugradnja servo uredaja, klime ili disk kocnica?
Kako F.I.V.A. klasificira vozilo sa takvim (modernim) modifikacijama? Moze li takvo vozilo ici na neku izlozbu sa "obicnim" oldtimerima?
Citao sam o nekim firmama koje se bave preradom starijih vozila (npr. ima jedna u UK koja preraduje Jaguare ali znam i za jednu u Njemackoj koja preraduje samo Mercedese) gdje npr. karoseriju oldtimera stave na podvozje potpuno novog vozila (npr. W211) ali sve naprave na nacin da se to estetski ne primjeti. Pretpostavljam da su to zasebni slucajevi koji se ne mogu vise po nikakvom pravilu F.I.V.A.-e svrstavati pod oldtimere te ih kao takve i ne klasificira?

_________________
Nema nista skuplje od jeftinog Mercedesa ...


Pet pro 22, 2006 11:44 pm
Profil Šalji privatnu poruku Web stranica
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Sub stu 11, 2006 9:39 pm
Postovi: 158
Lokacija: Zagreb
Post 
Auto je više cijenjen ako je na njemu npr, isti odbojnik koji je pred 50 godina stavljen na traci u tvornici, makar i hrđav, ali da nije zamjenska replika kromirana u Brazilu, itd.
Ako je iz tvornice izisao auto sa određenom količinom neke opreme, makar i manje, takav mora i ostati, npr kilometarsat do 120 kmph, a ne 140 kmph, bez nosača rezervnog kotača, bez radija, bez šibera, itd, premda su sa iste trake izlazili auti i sa tom opremom. Sitnice.Sve je zapisano na mikrofilmove u arhivu tvornice, i po broju podvozja se zna koja je bila oprema, boja i kome je isporučen.
Npr, ako je auto izvorno bio pedersko roza boje, a sad je klasične DB 040 crne boje manje ga cijene. Premda kodovi boje odgovaraju, 20 % je razlike u cijeni, posebno još ako u 50 godina nije bio lakiran.

Ima i toga. Ima u Švicarskoj jedan gospon 170 S cabrio A sa 0 km.Čovjek je bio diler mercedesa i ostao mu je par godina neprodan kabrio. Nakon par godina ga je prestao prodavati i samo ga je držao u salonu radi izložbe kao atrakciju. Tu i tamo ga upali, ali auto nikad nije bio rauban po cestama, i 50 godina je na suhom, nikad na kiši ni suncu, autić super uščuvan i rulja samo dolazi gledati.


Sub pro 23, 2006 2:33 am
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Čet lis 05, 2006 7:35 pm
Postovi: 1537
Ime: Mladen
Godište: 1958
Post 
mislav napisao:
. . . . . . Ima i toga. Ima u Švicarskoj jedan gospon 170 S cabrio A sa 0 km.Čovjek je bio diler mercedesa i ostao mu je par godina neprodan kabrio. Nakon par godina ga je prestao prodavati i samo ga je držao u salonu radi izložbe kao atrakciju. Tu i tamo ga upali, ali auto nikad nije bio rauban po cestama, i 50 godina je na suhom, nikad na kiši ni suncu, autić super uščuvan i rulja samo dolazi gledati.


To bi onda moglo potvrditi priču iz NJemačke od prije godinu-dvije, bilo u jednim novinama, da je u nekom skladištu pronađen neprodan W-123, 200 D iz 1981. godine sa samo 100 i nešto km. Prema istoj toj priči, na Mercedesu je zamijenjen akumulator i auto je prodan za točan iznos u €urima, kolko mu je tada bila cijena u DEM-ovima. Slika vozila nikada nije bila objavljena (barem ja nisam vidio).


Sub pro 23, 2006 8:16 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Mercedes entuzijast
Avatar korisnika

Pridružen: Sub stu 11, 2006 4:03 pm
Postovi: 298
Lokacija: Zagreb
Ime: Držislav
Prezime: Krasić
Godište: 0
Moj auto: W 168 A 170 L CDI
Post 
Jedan vlasnik poznate auto kuće (ne mercedesove) posjeduje W124 230 1991 god. sa full opremom(vidio slike) i auto ima samo 1000 km te ga drži u garaži potpuno konzerviranog (ulje ispušteno, na dva metra visine,...).
Za 30-ak godina će to biti fajn primjerak.


Sub pro 23, 2006 3:39 pm
Profil Šalji privatnu poruku Web stranica
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Čet lis 05, 2006 7:35 pm
Postovi: 1537
Ime: Mladen
Godište: 1958
Post 
draz napisao:
Jedan vlasnik poznate auto kuće (ne mercedesove) posjeduje W124 230 1991 god. sa full opremom(vidio slike) i auto ima samo 1000 km te ga drži u garaži potpuno konzerviranog (ulje ispušteno, na dva metra visine,...).
Za 30-ak godina će to biti fajn primjerak.


Kako bude izgledao taj automobil za 30-tak i više godina, budemo vidjeli. Znam samo da se vani vozila konzerviraju malo drugačije (hermetički su pokrivena su i izvlači se vlaga sa posebnim uređajem, itd . . . . ).

Za ovo nisam siguran da je najpametnija solucija, ali čovjek valjda zna što radi. Prema neki informacijama najbolja konzervacija vozila je zamatanje ili obmetanje sijenom ili slamom koja navodno upija vlagu.

Možda netko nešto više zna o samoj konzervaciji vozila, pa neka ispiše.


Sub pro 23, 2006 4:03 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Sri kol 23, 2006 3:15 pm
Postovi: 6499
Lokacija: Rijeka
Ime: Darijan
Godište: 0
Moj auto: W220
Post 
Aha.. sada svacam. Uglavnom, sve se svodi na izvornost, odnosno originalnost, sta je i normlano.
Imam jos jedno pitanje. Kakva je situacija sa npr. prefarbanim modelima, odnosno sa modelima koji su u takvom stanju da su morali biti prefarbani ili su iz odredenih razloga promjenili boju. Ono sta me zanima je da li se vrednuje npr. to da je vozilo prefarbano bojom jedankoj (po kemijskom sastavu) orignialnoj u odnosu na istu boju proizvedenu po danasnjim postupcima? Ima li u takvim slucajevima znacajne razlike sta se tice vrednovanja vozila?

_________________
Nema nista skuplje od jeftinog Mercedesa ...


Ned pro 24, 2006 12:51 am
Profil Šalji privatnu poruku Web stranica
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Sub stu 11, 2006 9:39 pm
Postovi: 158
Lokacija: Zagreb
Post 
Dakle što se boje tiče, mercedes ne mijenja kodove zadnjih ne znam koliko desetljeća, i te boje su dostupne i danas, kako kod lakirera, tako i kod zastupnika. To znači da je 1952 bio dostupan auto kod zastupnika crne boje, kod DB040, pa i danas je moguće kupiti novi auto sa tim kodom, crna DB040 boja. Svaki lakirer može prebojati auto u tu, izvornu boju, izvornu po svemu, nijansi, sastavu itd.Nitro lakovi su odavno u uporabi. E sad situacija u Njemačkoj, kod kolekcionara, na rallyjima, na primarnom tržištu starodobnika(primarno tržište su velike specijalizirane auto kuće za starodobnike, a sekundarno su privatne kupoprodaje preko oglasa, časopisa itd.) jest takva da je auto koji ima prvi i izvorni lak skuplji za 20 posto. Ako je već prebojan, tolerira se bez prigovora ako je opet prebojan u istu boju. Cijena pada ako nije izvorna nijansa, ali opet mora biti izvorna boja koda DBXXX, iz te godine. Tu nastaju problemi. Čovjek si kupi neki lijep auto za obnovu, provjeri u DB Classic centru koja je izvorna boja, oni kažu izvorno je auto isporučen 1959 sa pedersko rozom bljak bojom, bojom modre galice ili tabak smeđom. A čovjek želi vinsko crvenu ili klasičnu crnu.
A.Renoir, u dubokoj starosti kad je slikao kistom svezanim za podlakticu, radi artritisa koji mu je zadavao neizdržive bolove,kao odgovor na pitanje zašto se trapi, rekao je da mu je trebao cijeli život da shvati kako je crno ipak kraljica boja.
Slažem se sa maestrom Renoirom. Ovog pontona sam slikao jednog vedrog dana ljetos, na njemu je DB040.

Slika


Ned pro 24, 2006 3:06 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Sri kol 23, 2006 3:15 pm
Postovi: 6499
Lokacija: Rijeka
Ime: Darijan
Godište: 0
Moj auto: W220
Post 
Hvala na odgovoru Mislave! Bas me to i zanimalo. Znaci odredene razlike postoje.
Jos jedno pitanjce, ovako iz znatizelje.. Da li se na raznim izlozbama i natjecanjim dodatno vrednuje npr. automobilia odnosno ako se za odredeni model sa kojim se natjece skupljaju razni dodaci kao npr. uputstva, prospekti, katalozi, kantice ulja, alati, dizalice i slicne stvari koje su se prodavale sa doticnim modelom? Ne znam da li se razumije sta sam htio pitati :P. Pretpostavljam da to (valjda?) ne utjece toliko na cijenu vozila pri prodaji ali me zanima da li se to vrednuje pri ocjenjivanju na raznim natjecanjima ...

_________________
Nema nista skuplje od jeftinog Mercedesa ...


Ned pro 24, 2006 3:42 pm
Profil Šalji privatnu poruku Web stranica
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Čet lis 05, 2006 7:35 pm
Postovi: 1537
Ime: Mladen
Godište: 1958
Post 
Prinz Eugen napisao:
Hvala na odgovoru Mislave! Bas me to i zanimalo. Znaci odredene razlike postoje.
Jos jedno pitanjce, ovako iz znatizelje.. Da li se na raznim izlozbama i natjecanjim dodatno vrednuje npr. automobilia odnosno ako se za odredeni model sa kojim se natjece skupljaju razni dodaci kao npr. uputstva, prospekti, katalozi, kantice ulja, alati, dizalice i slicne stvari koje su se prodavale sa doticnim modelom? Ne znam da li se razumije sta sam htio pitati :P. Pretpostavljam da to (valjda?) ne utjece toliko na cijenu vozila pri prodaji ali me zanima da li se to vrednuje pri ocjenjivanju na raznim natjecanjima ...


Da se ubacim prije Milsava: nešto malo utječe na podizanje same vrijednosti vozila, ako isto posjeduje originalne rezervne klučeve, privjesak koji se dobivao (ako se dobivao), prilikom kupovine automobila, alata itd. ali ne bitno. A što se tiče samo vrednovanja za dobivanje nekog pehara na nekom oldtimer susretu, vidio si u prijašnjim topicima, ne popstoje unificirane tablice za takvo ocjenjivanje pa se sve svodi na to da jedan pehar dobije naš član, a druge pehare po jedan član svakog oldtimer kluba koji se pojavio na susretu.
Više se radi na tome da ako ja u ČK dam pehar dečku iz RI, onda iduće godine ja u RI sigurno dobivam pehar jer su mi ga dečki iz RI "dužni" dati.

Na žalost tako bude tako dugo dok se ne naprave neki kriteriji za ocjenjivanje vozila i dok po tim kriterijima za ocjenjivanje (ne materijalne vrijednosti), fiček ne sakupi više bodoma za autentičnost od Jaguara ili Mercedesa.

Ako sam negdje nešto izostavio, bude me Mislav nadopunio ili eventualno ispravio.


Ned pro 24, 2006 4:02 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Odgovori   [ 12 post(ov)a ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr