Sada je Ned pro 16, 2018 9:42 am




Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].  [ 12 post(ov)a ] 
Kako kupiti oldtimer 
Autor Poruka
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Čet lis 05, 2006 7:35 pm
Postovi: 1537
Ime: Mladen
Godište: 1958
Kako kupiti oldtimer ?

Evo.. evo.. priznajem, otkad je Oglasnika i pogotovo Interneta, redovita mi je dnevna aktivnost pregledavati oglase, vidjeti što ima i što se nudi i naravno maštati o tome da bi baš taj koji mi se najviše svidio bio moj i zamišljati onaj trenutak kada ga uvezem u svoju garažu, počnem glancati, paziti, maziti... kad me prijatelji vide u njemu i novi auto postaje nepresušna tema sljedećih nekoliko dana na radost svih birtijaša gdje se takovi razgovori redovito odvijaju. I sad.. kupiti oldtimer...

No, u zadnje vrijeme, kako sve više naši ljudi počinju stavljati i fotografije vozila, a sve je manje telefonskih uvjeravanja tipa " ma auto je fantastičan, kreše na prvu, ja se s njim vozim, nisam ga palio samo 12 godina ali se kladim da će od prve"
I sad da ne nabrajam sve bajke koje smo svi čuli, fotografije često pokazuju opće stanje, a mi oldtajmeromani prelazimo na suptilnija ispitivanja o boji, ovjesu.. originalnosti svih dijelova.. i naravno.. oglašivači nam uzvraćaju jednakom mjerom: ... u dobrom stanju.. bla bla.. očuvan.. bla bla.. ... ... poznavaocu! Ili čak " ... izvrsnom stanju.. potpuno restauriran!"

Poznavaocu? Restauriran? ... ova dva pojma su tema o kojoj ovdje pišem.... 

No, prvo o restauracijama..

Što to znači restauracija. Popravak? Nova boja? "Sređen auto"... imao sam jednom priliku na jednoj oldtimer izložbi vidjeti sjajno očuvan Peugoeot 204 iz 1972. godine. Znate, ono kad je auto bio ljubimac koji se nije vozio ni po kiši ni po snijegu, garaža je bila suha i prostrana.. a auto redovito održavan. Vlasnik je bio mlađi od mene, rane dvadesete i bio je sav ponosan što je ušao u svijet oldtajmeraštva, rado je pričao o svom autu, kako je bio čuvan i pažen, i kako će se on sada potruditi da ga još bolje sredi. Pokazivao mi je motor koji je bio zaista u sjajnom stanju i imao je još uvijek na sebi original naljepnice na zračnom filteru.. i najednom je rekao:
" a te ću naljepnice ja skinuti, lijepo ošmirglati mašinu, sve nanovo prelakirati i kromirati sve što se može i onda će dobiti onu svoju pravu vrijednost!"

Naravno, pokušao sam ga uvjeriti da je blago baš to što je motor u stanju kao da je auto star tek dvije tri godine, i da nikako ne skida naljepnice i da se potrudi i nauči nešto o konzerviranju boje i stanja motora takvog kakav je jer to je u osnovi prava vrijednost... I što sam ja duže pričao, sve sam više dobijao dojam da me moj sugovornik shvaća sve neozbiljnije.. jer.. kako razbiti viziju sjanog auta, blještećeg kroma, i novog laka... jer to je "original..."

Isto tako, skupivši nešto novaca, htjedoh kupiti jedan NSU Pretis... nije bio u lošem stanju, samo mi nije bilo jasno kako je vlasnik došao na ideju da ga oboja u metalik smeđu i to sa Hammeritom i to sa onim sjajnim silikon efektom. Na upit kolika je cijena, naravno bila je 1000 EUR ali se možemo dogovoriti. Kad sam izgleda nesvjesno napravio facu koja govori da mi nije jasno što to na tom motoru toliko košta, bio sam obasut detaljnim objašnjavanjem kako je motor sređen potpuno, kako ide preko 130 na sat i naravno, kako je friško i stručno ofarban. I tu sam dao svoju ponudu. Ok, rekoh, 700 EUR... kad da dođem po motor? Vlasnik je rekao " može odmah sad!"
- Kako sad - upitah - pa zar ga nećete srediti?
- Kako srediti? Pa motor je potpuno restauriran? Sve je na njemu u redu!-
- OK - rekoh, - motor je u redu.. a kad da dođem po njega, sigurno trebate vremena za pjeskarenje.. treba skinuti tu boju...-
- 700 EUR ja dajem ako ga dobijem opjeskarenog, to nije boja koja paše na taj motor.. jer u protivnom ću ja snositi troškove pjeskarenja i novog bojanja i osim toga motor neće imati original boju te stoga mora imati manju cijenu...-

Vlasnik me je pogledao zbunjen između osjećaja ljutnje i čuđenja jer sam po njegovim standardima valjda lud.. ili prebezobrazan... i tad sam čuo valjda prvi puta tu veliku glupost.. - Znate, ovaj motor je fantastično restauriran i to ko zna vidjeti taj će dati tu cijenu...-
I danas, surfajući kroz oldtimerske oglase, vidim prerađene bube.. i dok to još nekako mogu oprostiti jer buba je takva nekava posebna i izvan klase i neke od njih prerađene stvarno cool izgledaju, čudim se oglasima koji daju i slike amerikanaca iz 60'tih prebojanih u metalik ružičastu s naznakom "restauriran", Fordova s recaro sjedalima u "original stanju", Saabovima koji nose epitet "rariteta", Alfama s kraja 80-tih koji su "pravi oldtimeri", nekoliko tisuća eura "vrijednih" mercedesa koji su netom obojani u  - japansko crvenu (!)  i slično..

Kako reći nekome, ok, ja ću kupiti taj auto ali za milost Božju ODMAH prestani s tom "restauracijom" ili " dovođenjem u original stanje" ! Naravno, svi koji to učine, automatski vrijeđaju ponos vlasnika i prodavača jer je to isto kao da si nekome rekao da je upropastio novce koje je uložio u bojanje ili stavljanje spojlera...

Vjerujem da bi trebalo uskoro napraviti malu skripticu koja objašnjava razliku između

a) Popravka
b) Obnavljanja
c) Konzerviranja
d) Restauracije
e) Rekonstrukcije

te da bih isto tako trebao vidjeti kako se ti isti pojmovi mogu razlikovati od onoga što, koristeći te pojmove,  u mnogim oglasima zapravo znači

a) prebojan
b) povaren
c) naštiman
d) pokitan (pogitan, poljepljen)
e) savršeno paše paljenje od "Štilove motorke" ili " ubačena golfova mašina" - ma ORIGINAL!

Naravno, nađe se i prekrasnih primjeraka koji su temeljito i pravilno obnovljeni, pravilno sačuvani ili konzervirani, i takvim vlasnicima/prodavačima skidam kapu i poštujem cijenu..
No, isto tako, postoje oglasi koji su namijenjeni isključivo "poznavateljima"...

Naravno, uz izuzeće oglasa koji stvarno pokazuju znanje prodavača i tada poziv "poznavatelju" zapravo znači da je prodavač voljan i spreman objasniti svaku sitnicu i pohvaliti se svakim uspjelim zahvatom, postoje i oni oglasi koji postavljaju pitanje što je to poznavatelj.
Poznavatelj, čini mi se, da sam to često ja, onaj ja s početka priče.. onaj korak dalje kada kupac kupuje oldtimer zato što nije popravljen-povaren-pokitan ili restarurirano-prebojan ( najgore od svega "prepemzlan"), te prodavač cijenu povisuje baš stoga što njegov auto/motocikl ima na sebi golem dio originalnosti bez ikakvih zahvata. Naravno, počesto to znači da je neki dio ili hrđav, pohaban, ili pak zakrpan s minimalnim ( nedovoljnim) zahvatom kako se ne bi narušavala "originalnost"

Točno.. teško je procijeniti ovdje što je ispravno, ali u osnovi postoji jedna smjernica a to je godište i broj proizvedenih primjeraka.. što je on manji to je više za cijeniti to što nikakvih zahvata nije bilo. S druge strane, kod vozila koja su proizvedena u milionima primjeraka, postoji velika zaliha rezervnih dijelova za baš taj model, i pogotovo ako se radi o dijelu koji je potrošan, tada dolazimo na klizav teren... Razbijeno zrcalo na retrovizoru... ali to je "original" izjedene gume na raznim brtvljenjima " u autentičnom stanju"...

I što tada "poznavatelj" može učiniti.. biti iskren i reći.. ok, ali to nije to.. ja dajem manju cijenu jer ove ukrasne lajsne tu ne pripadaju iako auto s njima izgleda "moćno" i ne znam koliko će me koštati skidanje laka... A što kad dođemo do pitanja, ima li vozilo knjižice, račun, sve papire koji su došli s njim uključujući i original privjesak za ključeve... Koliko često ova pitanja izazivaju čudljive poglede koji govore.. " ovaj ovdje drobi gluposti, samo zato da mi skine cijenu.. to znači da moj auto vrijedi još više ako ne može naći veću zamjerku nego izmišlja ovakve gluposti..."

Tko prati oglase, ponekad i vidi kako neki prosječan oldimer za tjedan dva dobije cijenu 500-1000 EUR veću nego na početku... Pitam se zašto...

No, ima još jedna dimenzija toga.. npr " kupio sam auto, čovjek ga je prodavao pravom poznavatelju, i nije ga htio dati nikome nego meni...." Tako kupac često postaje poznavatelj...

Prije nego započnem sasvim drugu temu, a to je koliko u RH ima stvarno pravilno restauriranih vozila i kakva sve pod to prolaze, jedan mali savjetić kupcima i prodavateljima, poglavito onima koji sređuju svoja vozila...

Kupci, kada kupujete vozilo koje je sređeno, pogotovo kada se reklamira " bez kita i plastike" pitajte postoji li foto dokumentacija restauracije vozila...

Prodavači-restauratori, želite li prodati svoj auto / motor / štogod drugo, pri restauraciji radite fotodokumentaciju i opis izvedenih radova s navedenim radionicama i računima koje ste tamo dobili. Pravi poznavatelj će cijeniti to i ne bojte se da će vam rušiti cijenu ako ste ju pravilno povisili za onaj dio uloženog vremena, truda i ljubavi.
Možete li sad zamisliti razliku foto dokumentacije jedne restauracije i jedne "restauracije"

Zamišljam za kraj savršeni oglas...

" Prodajem xxxxxxxx 19XX godište, model XX, serija XX, svi papiri i knjižice, original set alata i rezevnih svjećica, žarulja, kutija prve pomoći, rezervni točak, original unutrašnjost s podovima, tepisima, radio..., svi popravci uredno foto dokumentirani, povijest vozila..."

Takav oglas bez problema nosi cifru od par tisuća EUR.. a takvo vozilo bez problema ulazi na sva oldtimer događanja u EU.

Prema tome.. Svoje oldtimere restaurirajte kako treba. Prije ili kasnije, a rekao bih da ce prije biti prije.. napravit će se reda, ustabilit će se cijene i svi "originalno" "Sređeni" "pravi oldtimeri" kakve danas gledamo precjenjene za nekoliko tisuća eura, neće vrijediti ništa.. Ili ih sad odmah prodajte nekome tko neće shvatiti da je platio tisuće za ono što zapravo vrijedi stotine....


Uto pro 19, 2006 5:12 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Sub pro 02, 2006 5:34 pm
Postovi: 2604
Lokacija: Zagreb
Ime: Kristijan
Godište: 0
Moj auto: W 107 450 SLC
W 123 280 CE
Post 
Pa gle......
Istina je da danas ljudi ne znaju ili u najmanju ruku pogrešno koriste riječ "restauracija" i "restaurirati"....
U mom rječniku,"restaurirati" znači ponovo izraditi ili dovesti u prvobitno stanje.Vjerujem da je samo pitanje koliko daleko čovjek želi ići.
Namjerno ne kažem "koliko daleko može ići" nego "koliko želi ići"....

Ono što je za mene zadovoljavajuće stanje za Mladena vjerojatno neće biti.Isto tako,možda Mladenovo poimanje originalnog stanja automobila za jednog Kienle-a nije sasvim ispravno.On,npr. čak i kožu u unutrašnjosti štavi na način na koji se štavila dotične godine,svi se šerafi proizvode na istovjetan način kao što su se proizvodili godine iz koje automobil potječe.Vjerujem da je nama (čitajte : meni) ta vrsta restauracije pojam savršenstva ali se kosi s mojim poimanjem vlasništva nad starijim automobilom.Osobno nikad nisam želio imati automobil o kojem će netko pričati,a ja ga imati u garaži i vaditi 2,3 ili 5 puta godišnje.
Trenutačno vozim,po nekim standardima,ne baš rijedak i ne baš vrijedan w123 coupe.Je li baš svaki šeraf na njemu original ?...Nije....Ali vozim ga svaki Božji dan,dokazujući na taj način vrijednost imena kojemu se zaista divim - Mercedes Benz.

Mišljenja sam da uz potrebnu dozu pažnje, i auto napravljen od repe može trajati 100 godina....ali uz svakodnevno korištenje to može samo MB....Čini li me to pravim "freakom" za oldtimere ?....Vjerojatno ne.....ono što je meni bitno je da me to čini freakom za MB.

_________________
"Kupnja Mercedesa je ispunjenje ambicije stila"


Uto pro 19, 2006 10:45 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Pon pro 11, 2006 11:52 am
Postovi: 838
Ime: Igor
Godište: 0
Moj auto: Mercedes W111 220 SEb/coupe, Mercedes w201 190E
Post 
Evo da se i ja malo uključim. Donekle se slažem sa DMG-om. Ja mislim da auto treba služiti za gušt i onog momenta kad mi počne jesti živce to više nije to. Ja sam isto vidio svakakvih dobrih i loših "restauracija". Osnovna nit vodilja mi je slijedeća - neću nikad raditi preinake na karoseriji, spuštati auto, rezati krov ili slično, ali ako se nekom sviđa metalik roza na mercedesu, sa presvlakama od zebre iznutra, tko sam ja da velim da to ne valja ako čovijek uživa u svom autu i ako mu je to gušt. Tome bi oldtimer i trebao služiti. Dakako ja se ne ubrajam u ovu kategoriju zbog dobrog ili lošeg ukusa, ali načelno nemam ništa protiv, a ako takav čovijek cijeni svoj auto nekoliko tisuća eura, nek mu bude. Ne bi se kladio da ljudi koji restauriraju po originalu ne rade kompromise :)


Sri pro 20, 2006 10:32 am
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Čet lis 05, 2006 7:35 pm
Postovi: 1537
Ime: Mladen
Godište: 1958
Post 
igorw114 napisao:
Evo da se i ja malo uključim. Donekle se slažem sa DMG-om. Ja mislim da auto treba služiti za gušt i onog momenta kad mi počne jesti živce to više nije to. Ja sam isto vidio svakakvih dobrih i loših "restauracija". Osnovna nit vodilja mi je slijedeća - neću nikad raditi preinake na karoseriji, spuštati auto, rezati krov ili slično, ali ako se nekom sviđa metalik roza na mercedesu, sa presvlakama od zebre iznutra, tko sam ja da velim da to ne valja ako čovijek uživa u svom autu i ako mu je to gušt. Tome bi oldtimer i trebao služiti. Dakako ja se ne ubrajam u ovu kategoriju zbog dobrog ili lošeg ukusa, ali načelno nemam ništa protiv, a ako takav čovijek cijeni svoj auto nekoliko tisuća eura, nek mu bude. Ne bi se kladio da ljudi koji restauriraju po originalu ne rade kompromise :)


Slažem se sa obojicom, moja namjera je bila samo donekle ukazati na problem da se raznorazne preinake "proturaju" pod originale i originalne restauracije. Isto tako ne vjerujem da bi za auto sa roza metalikom i zebra navlakama tvrdio da se radi o vrhunskoj restauraciji i prodavao ga samo poznavaocu tih vozila.


Sri pro 20, 2006 11:04 am
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Pon pro 11, 2006 11:52 am
Postovi: 838
Ime: Igor
Godište: 0
Moj auto: Mercedes W111 220 SEb/coupe, Mercedes w201 190E
Post 
To svakako ne :) Zato mi pomalo i ide na živce cijeli taj probisvijet koji se okupio oko oldtimera. Ima tu jako puno snobova, koji misle da imaju ne znam kaj doma. To i je malo problem vrhunske restauracije, naime svejedno ti je koji Mercedes slažeš ako slažeš sve po originalu. Ti i u w114 i u w111 možeš skucati nekolliko desetaka tisuća eura, a na kraju w111 dosta više vrijedi. To je i razlog zašto uskoro nećemo vidjeti kvalitetno restaurirane 114-ice i slične "jeftine i male" Mercedese. Ja se sa svojim trudim koliko mogu, ali npr. dao sam raditi cijelu unutrašnjost od kože po nekoj najsličnijoj boji, ali ne i originalnoj, a za originalne siceve naprosto nemam love, a ne bi ni dao. Znaš, o takvim kompromisima pričam (ne bu zebra, ali ne bu ni original :) )


Sri pro 20, 2006 11:18 am
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Pon pro 11, 2006 11:52 am
Postovi: 838
Ime: Igor
Godište: 0
Moj auto: Mercedes W111 220 SEb/coupe, Mercedes w201 190E
Post 
Marko Dubrava Zgb 250 CE napisao:
a opet dobar tekst-- naravno da se NEmožemo mijeriti sa nekim rijecima kao sto su restauracija., -- jer ono sto sam ja napravio,- na svom autu- to sigurno nije ni R od restauracije., ali posto nemam drugu rijec koju bih si priložio - morao sam je koristiti - ali za moji auto ja najesce govorim Skerebuđeno (igor mi je svijedok- vidio je moji auto) malo je vezano sa tom temom koju si i ti sam napisao.

a radi se o sljedecem:kada sam kupovao svoji auto, uzimao sam ga iz ciste ljubavi kao sto sam vec rekao.,.i previše ga platio... i naravno zbog još jednog razloga- auto je bio kompletan (nikaj mu nije falilo od dijelova) - motor je bio koma.- dok je prijašnji vlasnik ljutito govorio: motor nemoraš dirati on ti je uredu., ja sam ga slagao i sve je pic. pic..... :x limarija je bila koma koma., uglavnom sve je bilo koma. ali u kompletu nikaj nije falilo od dijelova... tako da mi nije mogao nitko srati da je auto bomba itd., znao sam kaj uzimam i kaj me ceka..... sto zelim reci je da je isplativije uzeti relativno pohabani i rastureni auto.. pa ga je**** složiti... i znati što je sve rađeno na njemu-- a ne da ti neki đoni upicani autek i proda ti ga pod restaurirano +5.... tako da neznam -- svaka cas izuzetcima ako fakat naletiš na nekaj dobro i jeftino.... ali uglavnom sve se opet svede na to da je to ljubav :lol: Sam sebe hvataš u laži i zabludi .. tiješiš se da ce se sve lako pronaci i napraviti (mislim na dijelove i posao), jbg. Tako ti je to vracas se u dob od 10 god.,- i ponasas se kao dijete jer silno zelis nesto.,a to je u ovom slucaju Automobil... koji ce te kasnijet ciniti sretnim.
E .. a ja sam svijestan svega toga i ne odustajem jer to je**** volim....-...
a uostalom o cemu bih smo pricali da njih nema.... jel tako????
Mladen
dobar text. dobra tema., malo sam pobjegao sa teme - i raspisao se :D povuklo me . . . jbg. . ...


Evo ja vidio tvoj auto i o tome pričam, meni je jako lepi, unutrašnjost mi je super, kokpit je je**** riješen, pa iako nije bilo crvenog u ponudi, super izgleda i to je to :) Čim se ti voziš i uživaš, to je dobro :)


Sri pro 20, 2006 11:24 am
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes entuzijast
Avatar korisnika

Pridružen: Pon sij 01, 2007 4:44 pm
Postovi: 353
Lokacija: Beograd
Post 
Mogi samo da se slozim sa Mladenom,i ja ovde mucim istu muku,kakvih sam se samo prica morao naslusati,to je strasno.


Sri sij 03, 2007 8:05 pm
Profil Šalji privatnu poruku
Mercedes štovatelj
Avatar korisnika

Pridružen: Pet ruj 14, 2012 2:36 pm
Postovi: 3
Ime: Danko
Prezime: Malek
Godište: 1973
Ja se slazem zaista da je tekst izvrstan i to bez lazne skromnosti, jer - ja sam ga napisao i objavio na mom portalu www.oldtimeri.net a ne Mladen..
Mladene sram te bilo


Pet ruj 14, 2012 2:58 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Ned pro 28, 2008 10:04 pm
Postovi: 2402
Lokacija: Ljubuški
Ime: Nikola
Godište: 1984
Moj auto: CLS 350,W124 220CE, W211 320CDI Avantgarde
i ti si zbog toga podigao temu staru 5 godina...kao da je bitno ko je napisao tekst, kao da si napisao neku mega hit pjesmu pa sad tražiš autorska prava....


Pet ruj 14, 2012 5:44 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Pon lis 18, 2010 11:29 am
Postovi: 1359
Lokacija: Sarajevo
Ime: Bojan
Godište: 1984
Moj auto: 1984 W123 200D
heheheheh.. LoL :rotfl:

_________________
1984 W123 200D
1988 W124 200 LPG
1996 W210 E230 Elegance
1983 W126 300D
1983 W123 200 LPG
1982 W123 240D
1981 W123 200D


Pet ruj 14, 2012 6:05 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes fahrer
Avatar korisnika

Pridružen: Ned lip 28, 2009 11:54 pm
Postovi: 767
Lokacija: VK
Ime: TT
Godište: 1930
ja sam čuo da je Mladen već od ovog texta zaradio milion eura jer je text čista perverzija i otkad ga je Mladen iskopirao živi na Sejšelima i vozi SLS-a te se samo smješka kako je život lijep.Oj Mladene šta uradi gospodinu Mojtekst eto život mu se raspao otkad si ga iskopirao stranica mu propala kukulele


Pet ruj 14, 2012 6:13 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Sri tra 25, 2012 1:40 pm
Postovi: 3749
Lokacija: Sv. Jana, Jastrebarsko
Ime: Renato
Prezime: Ribarić
Godište: 1992
Moj auto: CLK270 CDI '05.
190E 2.2-16 (M111) '91.
:rotfl: :rotfl:
Kakav kralj ovaj bujtar... :smile:

_________________
Mercedes-Benz 190E 2.2-16 (M111) '91.
Mercedes-Benz CLK270 CDI '05.

Bolje biciklom u noćni provod nego Mercedesom na posao.


Pet ruj 14, 2012 8:26 pm
Profil Šalji privatnu poruku MSNM/WLM
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Tema je zaključana [ne možeš uređivati postove ni odgovarati na postojeće].   [ 12 post(ov)a ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr