Sada je Sub pro 15, 2018 9:37 am




Odgovori  [ 5 post(ov)a ] 
Kako je nastao Mercedes 
Autor Poruka
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Čet lis 05, 2006 7:35 pm
Postovi: 1537
Ime: Mladen
Godište: 1958
Malena, ali na prijelazu pretprošlog stoljeća već poprilično renomirana manufaktura automobila Daimler-Motoren-Gesellschaft, isporučila je 22. prosinca 1900. svoj prvi auto pomalo egzotičnog španjolskog imena Mercedes. Tvrtka smještena na posjedu njezina vlasnika i osnivača Gottlieba Daimlera u Cannstattu pokraj Stuttgarta, do tada je u deset godina postojanja prouzvela više uspješnih modela samohodnih kočija. Prva s imenom Mercedes pripala je bogatom veletrgovcu i jednom od tada najuspješnijih Daimlerovih dilera, Emilu Jellineku.

Taj zaljubljenik u aute s prebivalištima u Nici i Badenu kraj Beča, prvi je Daimlerov model nabavio tri godine ranije. Nakon što je u novinama slučajno pročitao da se auti iz Cannstatta odlikuju najnaprednijim tehnološkim rješenjima, Jellinek se bez oklijevanja zaputio u taj nirni gradić. Na željezničkoj postaji dočekao ga je osobno GottliebDaimler, u svojem tada najprestižnijem modelu Doppel-Phaeton. Jellineku se auto toliko svidio, da je već do dolaska pred Daimlerovu radionicu odlučio naručiti auto s istovjetnim modelom šasije. Međutim, motor od samo 6 KS učinio mi se preslabim. Stoga je od glavnog Daimlerovog konstruktora, mladog i nadarenog Wilhelma Maybacha, zatražio da iz glomaznog stroja pokuša izvući barem malo više snage. Rečeno, učinjeno. Jellinek je bio toliko oduševljen da je od izuzetno zadovoljnog kupca ubrzo postao uspješnim prodavačem i promotorom Daimlerovih vozila.


U to vrijeme, aktualni Daimleri često su sudjelovali na sve brojnijim utrkama. Nakon što je početkom 1900. u utrci Nica - La Turbie teško nastradao vozač trkačeg modela Phoenix, Jellinem je zaključio kako je sazrijelo vrijeme za masovniju proizvodnju tehnološki naprednijih, pouzdanijih i snažnijih automobila. Stoga je još 2. travnja te godine dogovoreno da će Maybach poraditi na razvitku jednog brzog, laganog, ali sigurnog modela. Istog dana, Jellinek je predložio Daimleru da taj potpuno novi model ponese ime njegove tada desetogodišnje kćeri Mercedes.

Prototip prvog Mercedesa, s oznakom 35 PS, isporučen je Jellineku krajem prosinca. Samo nekoliko dana kasnije, poduzetni je trgovac naručio čak 36 vozila istog modela, što je u tom trenutku bilo više od trećine planirane ukupne proizvodnje u Deimlerovim pogonima u cijeloj 1901. Samo godinu dana kasnije proizvodnja Mercedesa je udvostručena, a njegovo imezaštićeno

Naglom porastu popularnosti marke, pogodovali su i sportski uspjesi. Već u ožujku 1901. pobijedio je na tada vrlo renomiranoj cestovnoj utrci "Nica - Aix - Salon - Nica te na brdskoj utrci Nica - La Turbie" Daimlerov tvornički vozač Wilhelm Werner, za upravljačem tek neznatno nabrijanog Mercedesa 35 PS., Uslijedile su i nove pobjede jer je već i taj prvi model Mercedesa u tehnološkom smislu bio daleko ispred svojeg vremena. Stoga i ne ćudi da su se već krajem 1901. među Daimlerovim kupcima našle i najslavnije ličnosti tog vremena, među inima i razmaženi američki miljarderi Rockefeller i Vanderbilt. Model Mercedes simplex, postao je istinski hit

U novo desetljeće Daimler je ušao s potpuno novim modelom Typ 37, čiji je novokonstruirani četverocilindarski benzinski motor bio opremljen s tri ventila i dvije svijećice po cilindru, a korak po korak uvođene su i mnoge druge inovacije. Nakon završetka I. Svjetskog rata i ponovnog prijelaska na mirnodopsku proizvodnju, treće desetljeće Mercedesa obilježili su pogonski agregati pojačani kompresorima, koji su u beskompromisnim sportskim izvedbama, poput prekrasnog modela SSK, iz 1928. značajno pridonijeli izgradnji mita o trokrakoj zvijezdi

Inovativni polet tvrtke, udvostručen je još 1924. kada je daimler započeo udruživanje s podjednako uspješnim njemačkim proizvođačem najluksuznijih automobila Benz & Co. Upravo u to vrijeme, glavni konstruktor postao je dr. Ferdinand Porsche, kasniji tvorac legendarne Volkswagen Bube. Uz sjajne luksuzne limuzine, sportske egzote te nepobjedive trkaće modele serija K, S, SS, SSK i SSKL, široj su publici nuđeni i nešto skromniji modeli. Primjerice, solidni Mercedes 170, usprkos ugradnji najnaprednijih tehnoloških rješenja, primjerice nezavisnom vješanju kotača, stajao je 1931. tada sasvim prihvatljivih 4400 maraka, dok je za prekrasni kabriolet 500K trebalo izdvojiti pet puta veću svotu novca.

U proljeće 1938, na Berlinskom je salonu predstavljen i prvi serijski proizvedeni auto s pogonom na plinsko ulje. Mercedes 260 D razvijao je snagu od 45 KS i najveću brzino od 97 km/h. Tek nakon II. Svjetskog rata, tijekom koje su razvitak i civilna proizvodnja automobila bili u Njemačkoj potpuno prekinuti, , postalo je jasno da je upravo Mercedes, s tim svojim prvim modelom opremljenim dizel motorom, inicirao proizvodnju najštedljivijih osobnih automobila prošlog stoljeća

Serijska proizvodnja putničkih Mercedesa započela je ponovno tek u lipnju 1947. U robusnu limuzinu 170V ugrašivani su štedljivi četvorocilindarski motori snage 38 KS. tek dvije godine kasnije predstavljena je i luksuznija inačica 170S te ona pokretana dizel motorom 170D. Krajem 1950. dostignuta je u pogonima Daimler Benza godišnja proizvodnja od 50.000 osobnih automobila, kao u najboljim predratnim godinama. U proljeće 1951. predstavljeni su novi modeli 220 i 300, kojima je nedvosmisleno najavljen povratak tvrtke proizvodnji automobila više i visoke klase. Na šasiji tristotice, godinu dana kasnije izniknuo je jedan od najljepših sportskih automobila svoh vremena, legendarni model 300SL. Bio je to najbolji znak povratka Mercedesa u svjetsku elitu proizvođača automobila.

Granicu snova od 100.000 vozila proizvedenih u godinu dana, Deimler Benz je dosegao već 1959. U to vrijeme, najbolje su prodavane različite inačice obnovljenog modela 220. Tijekom sljedeće dvije godine uslijedilo je predstavljanje kupe i kabrio inačice tog modela i modela s oznakom 300, kao posljednje prethodnice prve generacije S klase, promovirane 1965. U to vrijeme zamijećen je i početak dinamičnog razvitka dizel motora, koji su se prvo ugrađivali u najmanje Mercedese, dok su danas visoko zastupljeni i u najluksuznijim klasama.

Samo nabrajanje svih modela i inačica osobnih automobila, široke palete teretnih i visokospecijaliziranih vozila, ali i mnogobrojnih inovacija, koje je tvrtka Mercedes Benz u posljednjih četrdesetak godina uvela u svoje proizvodne pogone, oduzelo bi nam i suviše prostora. Od trenutka isporuke prvog M;ercedesa Emilu Jellineku, do danas je proizvedeno gotovo 25. milijuna automobila s trokrkakom zvijezdom, od kojih polovina još uvijek prometuje svjetskim cestama, što ponajbolje govori o njihovoj kvaliteti.

Tvrtka Daimler Benz se 1998. udružila s s američkim automobilskim gigantom Chryslerom u suvremenu multinacionalnu kompaniju Daimler Chrysler.Pritom nije trebalo strahovati za njezinj identitet. Glasovita trokraka zvijezda, prema istraživanjima marketinških stručnjaka, danas predstavlja u svijetu najcjenjeniji automobilski simbol te jednu od pet najprepoznatljivijih oznaka robnih marki u svim kategorijama.

_________________
Replika nije original !


Sub tra 14, 2007 8:58 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Ned ruj 17, 2006 4:32 pm
Postovi: 7099
Lokacija: Nova Gradiška
Ime: Darko
Prezime: Bilandžija
Godište: 0
Moj auto: W204-C200CDI W202-C 220 D i SL 500 jednog dana
Post 
:beer: Svaka čast :beer:
Neka ljudi vide što je Mercedes, tradicija, kvaliteta i sve ostalo 8)

_________________
Moj Mercedes - Benz:

W202 - C 220 D
W204 - C 200 CDI


Sub tra 14, 2007 9:10 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM Web stranica
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Pon sij 22, 2007 4:42 am
Postovi: 4275
Lokacija: Slavonija, Čepin
Ime: Nikola (zovite me Borko)
Godište: 0
Moj auto: W124 200TE, LCS plin
Post 
Svaka čast Mladene !!! Poučno i zanimljivo, neke stvari nisam znao !! :oops: 8) :mrgreen: :beer:

_________________
"Big Brother" watching you, all the time....


Sub tra 14, 2007 11:01 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Pon sij 22, 2007 4:42 am
Postovi: 4275
Lokacija: Slavonija, Čepin
Ime: Nikola (zovite me Borko)
Godište: 0
Moj auto: W124 200TE, LCS plin
Post 
Trebala bi ova slika ići uz tekst, ako autoru ne smeta :

Slika

_________________
"Big Brother" watching you, all the time....


Ned tra 15, 2007 12:30 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Mercedes ovisnik
Avatar korisnika

Pridružen: Čet lis 05, 2006 7:35 pm
Postovi: 1537
Ime: Mladen
Godište: 1958
Post 
Hvala, hvala,

neću se ljutiti ni malo, samo daj ako imaš . . :beer: :beer:

_________________
Replika nije original !


Ned tra 15, 2007 1:02 pm
Profil Šalji privatnu poruku E-mail MSNM/WLM
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Odgovori   [ 5 post(ov)a ] 

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.com.hr